Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
SwordFish

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Vanochtend op mijn gemak de diverse abbo's vergeleken en mijn abbo verlengt. Niks uren wachten, s'nachts opblijven. Snap niet dat de mens om 0.02u een telefoon wil kopen!
Heb nu nog de iPhone 5 dus wordt de 6 volgende week geleverd is da mooi, wordt het een week later is da ook mooi.
pinda

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vanochtend op mijn gemak de diverse abbo's vergeleken en mijn abbo verlengt. Niks uren wachten, s'nachts opblijven. Snap niet dat de mens om 0.02u een telefoon wil kopen!Heb nu nog de iPhone 5 dus wordt de 6 volgende week geleverd is da mooi, wordt het een week later is da ook mooi.



Dat kan zomaar oplopen tot een maand of twee maanden, de launch van de iPhone 5 was ook niet echt bepaald soepel. Ik denk dan ook dat dat de reden is dat mensen heb om 00:00 wilden bestellen.
Jieve

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja inderdaad.
Maar de medewerkster gaf aan dat hij zaterdag 27 of dinsdag 30 sep geleverd zal worden.
Als dit niet kan, dan komen ze hun afgesproken afspraken niet na, betekend dus niet houden aan hun contract die ze mondeling zijn aangegaan en dat ik dus mijn abonnement kan opzeggen.
Weert_Gilders

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Lol, geloof je het zelf? Heb jij ergens zwart op wit staan dat dat toestel binnen een week geleverd moet worden? Heb jij een contract getekend/mondelinge overeenkomst gehad waarin een van de voorwaarden was dat Vodafone jou die telefoon in een week MOET leveren? Nee he?

Je hebt juridisch gezien geen poot om op te staan. Het enige dat vodafone hoeft te doen is jou te voorzien van je abonnement en je te voorzien in je telefoon, er staat nergens een termijn voor.

Ik vind hier iedereen sowieso overdreven aan het stressen is. Enig idee hoe druk het afgelopen nacht/vandaag was/is? Geef ze even de tijd om alles te verwerken en op een rijtje te zetten ipv de dag daarna al te gaan zeuren over ordercode's etc. Het leven stopt heus niet als je een weekje langer moet wachten op je telefoon. Al die druktemakerij is onwijs ongezond voor je.

Gisterennacht heb ik telefonisch mijn abonnement kunnen verlengen en toen ik wakker werd had ik al 2 mailtjes in mijn mailbox. Een dat mijn abonnement verlengd is, en de ander was een orderbevestiging (met code) voor mijn iPhone 6 4G 64GB. Ik ben benieuwd of hij er donderdag bij zit!
Zmilan89

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Positieve dingen dienen natuurlijk ook vermeld te worden.
Zojuist contact gehad met VF, enorm behulpzame medewerker aan de lijn gehad en die heeft alles netjes uitgezocht. Bleek dat mijn emailadres niet correct in het systeem stond genoteerd waardoor ik nog geen orderbevestiging had gekregen. Gelijk alsnog de bevestiging gekregen en ook gelijk order status in kunnen zien :):

Orderstatus:
order is verified and fulfillment is in progress

Laatst gewijzigd: 19-09-2014 00:18:47

Dus voor de mensen die nog geen email hebben gehad, bel even met 0800 0200043 en toets een 1. Wellicht is er bij andere mensen ook iets fout gegaan met notering van het adres.

Hulde voor de behulpzame medewerker en nu afwachten maar!
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Het verloop van mijn bestelling/abonnementsverlenging:

00:01u zat ik klaar
02:04u was ik er eindelijk doorheen bij Vodafone F&F
02:08u bevestiging van de bestelling in de mail
13:15u orderbevestiging ontvangen met ordernummer
14:00u bevestiging van aanpassing van mijn abonnement
15:00u contact gehad met de klantenservice en gevraagd wanneer de zwartiPhone 6 64GB geleverd zal worden

Helaas staat er in geen van de mailtjes wanneer ik de telefoon geleverd zal krijgen. De klantenservice zei dat het nog niet bekend is hoeveel toestellen Vodafone krijgt. Eind volgende week zou er meer informatie moeten zijn.
Calvinb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik een abbonement wil nemen staat er dat de iPhone 6 (64 GB) normaal 909 euro zou zijn, maar op de Apple website staat dat hij maar 799 euro is. Waarom dit enorme prijsverschil?
Huijnink

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vannacht om 0.45 eindelijk iemand aan de lijn en Iphone 6 besteld met Red Super Abbo ad 65 euro per maand.. Vanmorgen de bevestiging, juiste telefoon, maar vekerde abbo. Een red plus voor 115 euro per maand. Net gebeld met VF oeps foutje, heeft u verkeerd besteld zeker... nou nee ik weet het verschil tussen 115 of 65 euro wel hoor. Nou wij gaan u helpen, we annuleren de order en dan kunt u later weer een nieuwe bestelling doen......... stoom kwam uit mijn oren.. dus zeg ik dan mag ik eind oktober mijn iphone 6 verwachten!!!?? ja meneer dat is een beete zuur he... nou dat beetje mag je weg laten.. Ze gaat het nu annuleren en proberen om mijn abbo te wijzigen..... Heel tevreden met VF altijd geweest maar dit is echt van de zotte. Ze hebben zelfs een bandje opgenomen, maar ik ben nu de pisang. Niet echt klantvriendelijk, maar ik wacht af ik hoop dat het nog goef komt........
Tomidimus

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ik kon vannacht om 23.35! al verlengen en dat heb ik dus gedaan, waarschijnlijk voor de drukte uit. Het gaat om een iPhone 6 64GB Silver. Helaas ook geen orderbevestiging gehad, dus ben enigszins ongerust gaan slapen. Vandaag gebeld met een zeer vriendelijke medewerker van de klantenservice die mij vertelde dat het email-adres wat zij van mij hadden niet klopten, toen hebben wij dat samen gewijzigd. Zij heeft daarna mijn bestelling gecheckt en die was goed doorgekomen, waarna ze de orderbevestiging opnieuw gestuurd heeft. Alles top dus! Hopelijk zit ik bij de eerste levering.
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Hello,

is er al duidelijkheid over de levertijd van de iPhone Plus?
Gewoon op de release datum? Of een week later?

Groeten
Stijnw

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb direct 19 september om 01:00 telefonisch een bestelling met nummerbehoud geplaatst met een maand opzegtermijn. Krijg ik mijn telefoon later dan en bestelling zonder nummerbehoud? Wordt dit dan doorgeschoven naar een latere leverin dan de eerste batch? Vanaf wanneer gaat nummerbehoud dan in werking?


strikerzeljko

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen, ik heb in de nacht van donderdag op vrijdag mijn abbo verlengd met een iphone 6 plus als toestel maar nog altijd geen bevestiging gehad. Nu krijg ik net na 2 dagen eindelijk iemand van de servicedesk te pakken en die gaat de bevestiging laten mailen (afwachten of dat lukt). Daarnaast vroeg ik naar de levertijd en zei hij mij dat die 3-4 weken is en niemand eerder een toestel krijgt, dus ook niet deze vrijdag.
Dit verbaasd mij zeer omdat verschillende mensen wel een bevestiging hebben gekregen dat ze eind deze week een toestel krijgen en omdat er dan onder valse voorwendselen een actie is opgezet en ik eigenlijk voor jan joker s'nachts een uur met jullie aan de lijn heb gehangen. Wil iemand van vodafone hier eens op reageren?


Remco_vBl

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Een levertijd van 3-4 weken lijkt mij absurd. Mijn order is op 19 september om 00.10 geplaatst. Als ik het toestel niet op 26 of 27 september geleverd krijg, annuleer ik de order en ga ik naar een Vodafone winkel. Er is geen enkele Vodafone medewerker die nu een levertijd kan bevestigen. Dit hangt van het aantal toestellen af dat Vodafone geleverd krijgt.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
strikerzeljko schreef:
Daarnaast vroeg ik naar de levertijd en zei hij mij dat die 3-4 weken is en niemand eerder een toestel krijgt, dus ook niet deze vrijdag.


Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Vodafone-medewerker Per zei namelijk in het topic 'De Nieuwe iPhone 6 en iPhone 6 Plus' het volgende:


Waarschijnlijk hadden jullie het al gezien maar ik wil jullie toch nog even wijzen op dit topic.

  • Vanaf vannacht is het inderdaad mogelijk om je abonnement te verlengen of een nieuw contract af te sluiten.
  • De levering staat gepland voor een weekje later.
GiovanniG

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Zojuist contact gehad met Vodafone, heb verlengd donderdag op vrijdanacht om 0:02 en had direct de mailbevesting ontvangen. De levertijd op dit moment is 4-6 werkdagen voor mij.
pinda

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
4 tot zes dagen vanaf vandaag ? of vanaf de 26e 😛
GiovanniG

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Vanaf vandaag, dus levering op zaterdag en anders op dinsdag.
Remco_vBl

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Wel vreemd. Ik heb ook contact gehad met Vodafone, maar mij geven ze geen levertijdindicatie.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
@Arsance Ik verplaatste je vraag even naar het iPhone6 topic waarin alle info staat over de leveringen.
seantjuh

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi allemaal,

Na al dat negativiteit plaats ik toch ook maar even wat positiefs.

Ik heb mijn abonnement verlengt met de link die ik van Vodafone gekregen heb. Hiermee kon ik al om 23:45 een iPhone 6 64GB selecteren en mijn abonnement wijzigen. Gelukkig was ik hierdoor voor de drukte al klaar en kon ik met een gerust gevoel weer gaan slapen 😉

Wat mij ook op viel was inderdaad dat ik wel een mail krijg dat mijn abonnement gewijzigd is. Maar hier staat de iPhone helaas niet in. Kijk ik op mijn order status dan staat hij er weer wel netjes in. Dus ik vertrouw erop dat het goed gaat. Ik vermoed dat deze mails namelijk handmatig opgesteld worden en de abonnementen e-mails zijn automatische gegenereerde mails.

Groet,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic