Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Tja ach.....POSTNL zou langskomen gister. Zelfs extra betaald zodat ze komen op een moment dat ik zeker thuis ben. Maar geen POSTNL.

De lol van het ontvangen van een telefoon op release datum is er nu wel een beetje af. Ook al kan Vodafone hier niets aan doen. Helaas gaat het v.w.b, POSTNL heel vaak fout hier terwijl ik gewoon in een grote stad woon.
Dat is balen Dennisk1976. Weet je wat er is misgegaan? Wellicht kan je het bij PostNL ophalen? Hopelijk heb je toestel alsnog snel in handen.
Dennisk1976

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
PostNL is voor mij de meest onbetrouwbare partij.

Na contact met PostNL is toegezegd dat gisteravond weer een poging gedaan zou worden. Maar rond 16 uur kreeg ik bericht dat ze mij gemist hadden....dus PostNL is al twee keer niet op de afspraak gekomen. Moet ik een keer doen....

maandagavond nog een kans.....hopelijk lukt het ons dan wel elkaar te ontmoeten.

Hiet is meer ellende met PostNL. Er zijn weinig mensen die positief over ze praten. SANDD is voor de post meer dan welkom. En Vodafone doe aub meer handel met dynalogistics, dhl of dpd
Shona

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben ik weer.... ik heb ook sms gekregen dat ik mijn iPhone 8 in week 39 geleverd krijg. Moet ik ervanuit gaan dat mijn telefoon dan weer op een vrijdag geleverd gaat worden? Of kan het elke dag zijn? Dit ivm werkrooster..


wat ik nu eigenlijk wel super irritant vind is dat er op de site staat dat mijn bestelde toestel gewoon op voorraad is. Dus dan zou ik morgen bestellen en dinsdag in huis hebben. Dan mag ik zeker hopen dat ik het toestel eerder thuis heb dat vrijdag....
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Shona, je toestel wordt in dat geval inderdaad deze dagen/weel geleverd. Zodra je bestelling klaar staat voor verzending ontvang je een dag van te voren een e-mail van ons.
Shona

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Leuk zo een standaard reactie maar ik kan er niks mee. Ik wil weten of Apple alleen op vrijdag levert aan Vodafone.

Vind het ook echt heel vervelend dat ik GEEN contact kan krijgen met de klantenservice om ook maar iets na te vragen. Ik probeer ze al 2 dagen te bereiken. Enige waar ik iemand te spreken krijg (soms) is via de chat. En daar kunnen ze me niks vertellen. Plus dat op de site blijft staan dat mijn bestelde toestel op voorraad is, en ik had dus dat toestel vandaag al in huis kon hebben. Ik ben dit keer erg teleurgesteld in Vodafone icm levering van de iPhone.
Giovanni-21

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Same here...

Daarnaast wacht ik nu alweer ruim 1,5 week om terug gebeld te worden m.b.t. een kortingscode (t.w.v. € 60) die ik niet kon invullen op de (tijdelijke) pre-order site en derhalve dus niet verwerkt is. Er is mij toegezegd dat deze korting alsnog verrekend wordt, echter nog geen spoor van communicatie te bekennen...
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Leuk zo een standaard reactie maar ik kan er niks mee. Ik wil weten of Apple alleen op vrijdag levert aan Vodafone.

Vind het ook echt heel vervelend dat ik GEEN contact kan krijgen met de klantenservice om ook maar iets na te vragen. Ik probeer ze al 2 dagen te bereiken. Enige waar ik iemand te spreken krijg (soms) is via de chat. En daar kunnen ze me niks vertellen. Plus dat op de site blijft staan dat mijn bestelde toestel op voorraad is, en ik had dus dat toestel vandaag al in huis kon hebben. Ik ben dit keer erg teleurgesteld in Vodafone icm levering van de iPhone.
Jammer om te lezen Shona. Heb je ook al eens gebeld met onze collega's via 0800-0001? Wellicht dat onze collega's je via deze weg verder kunnen helpen.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Same here...

Daarnaast wacht ik nu alweer ruim 1,5 week om terug gebeld te worden m.b.t. een kortingscode (t.w.v. € 60) die ik niet kon invullen op de (tijdelijke) pre-order site en derhalve dus niet verwerkt is. Er is mij toegezegd dat deze korting alsnog verrekend wordt, echter nog geen spoor van communicatie te bekennen...
Giovanni-21, in dat geval kun je het beste contact opnemen met de reguliere klantenservice. Daar kunnen onze collega's voor je nakijken of verrekening is verwerkt.
Giovanni-21

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ja, kan dat wel weer proberen... Grote kans dat ik weer van het kastje naar de muur gestuurd wordt...
Minime

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ben dus niet de enige die zit te wachten op de €60 korting die me beloofd is. En nog steeds geen afleverafspraak, ok theoretisch is het tot zondag week 39.
Ik had het kunnen weten, dit gebeurde ook met de preorder voor de iPhone 6, toen uiteindelijk mijn order gecanceled omdat de iPhone 6 vrij beschikbaar was overal.
Giovanni-21

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja... drama bij Vodafone.. Is helaas niet meer wat het was...
Elk normaal bedrijf kan simpel weg een creditering/korting door voeren op een factuur. Dit hoeft niet eens perse bij de aankoop te zijn... Maar goed.

Vandaag weer ruim een half uur aan de lijn gehangen met de klantenservice, weer doorverbonden en weer in de wacht (het bekende verhaal).
Uiteindelijk via de afdeling opzeggingen een klacht laten indienen waarmee het waarschijnlijk over 2 weken ongeveer geregeld is. Dit na steeds maar te weigeren om mijn bestelling te annuleren en opnieuw een bestelling te plaatsen (met dus levering pas over 3 weken ongeveer).

We gaan het merken... Nu nog maar hopen of de beloofde levering in week 39 (t/m a.s. zondag) nog waar gemaakt wordt.
Minime

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vergeet week 39 maar, net gebeld met Vodafone. Staat in backorder en geen idee wanneer ze gaan leveren.

Dat ik er weer ingetrapt ben, hoe dom kan je zijn.
Alfaro

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Minime,

Ik heb gister met Vodafone gebeld eind van de middag over de status van mijn levering.
Ik kreeg inderdaad hetzelfde verhaal te horen, maar dat de toestel (iPhone 😎 vandaag geleverd zouden worden en dat ik het dan zaterdag in huis zou hebben, (het klinkt te mooi om waar te zijn).

Ik denk dat ze beter het smsje konden aanhouden dat de levering in week 41 gepland staat en dat niemand valse hoop heeft om het toestel te verwachten in week 39. Tevens weet ik dat ik geen PRE-order meer ga doen bij Vodafone, want het is gewoon gebakken lucht. Het doel van een PRE-order is dat ik hem direct in handen zou moeten hebben DAY 1!

Ik hoop dat ze iets van een vergoeding geven aan de klanten die hebben gepre-orderd om tegemoet te komen voor het wachten op hun toestel. Dit omdat ze beter een reguliere bestelling hadden kunnen plaatsen (made no difference). Daarnaast heb ik expliciet mijn abbonoment verlengd met als doel dat ik 22-09 in bezit zou zijn van mijn nieuwe toestel.

Met vriendelijke groet,

Alfaro


avklinken

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik blijf er ook bij dat die hele pre-order actie misleiding is. Ik ben benieuwd wat bijvoorbeeld de reclame code commissie hier van vindt. Wat het erger maakt is dat als we nu een winkel in zouden lopen we er met 10 minuten weer buiten staan met een iphone 8 in de hand. Ondertussen blijft het muisstil aan de kant van Vodafone. Ik had op zijn minst geinformeerd willen worden over de status maar sinds vrijdag 22 september hebben wij niets meer ontvangen. Onacceptabel wat mij betreft.
Minime

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik weet het, het is niet het einde van de wereld....maar hoe moeilijk kan het zijn?
Gewoon simpel sms met ECHTE verwachte levertijden, en haal je dat niet? Heel simpel weer...smsje.Het is gewoon irritant, valse beloftes, bah.

Customer service is zo makkelijk zou je zeggen, INFORMATIE doet wonderen, dingen beloven en NIET nakomen doet uiteindelijk ook wonderen (wonder why all my customers leave??)
Minime

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Krijg ik toch net een mail met een track and trace....ok, nog niet volgbaar...maar toch! Zou het dan toch week 39 worden?
Ben benieuwd.
Shona

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Yep ik heb die mail ook gehad. Fingers crossed!

ik deel wel de mening over pre order. Ik doe dat om idd de iPhone als eerste in me handen te hebben. Anders loop ik idd naar Vodafone om de hoek.
Toch wel apart dat ik de iPhone 6 wel met de eerste lichting kreeg, vooral als ik bedenk dat ik moeite had om iemand aan de telefoon te krijgen om te bestellen.
ik hoop voor iedereen hier dat we morgen dat toestel eindelijk hebben!
Linda1111nl

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bizar hoe het allemaal gaat. Ik heb mijn iphone 8 voor 17 september besteld dus had hem al moeten hebben. Als ik kijk op de vodafone website bij mijn status is mijn emailadres niet bekend. Als ik bel naar vodafone is mijn bestelling in backorder. Contract heb ik wel, is al gestart per 16 september jl.
Nog steeds geen mail gehad met track and trace. Mijn plezier is er eigenlijk wel af.
Minime

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Mijn iPhone is binnen! Ondanks tegenwerking van postNL, maar dat is weer een ander forum ????????
moest de postbode overtuigen dat er een pakketje voor me was ????????
Linda1111nl

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Super!! Heb jij van te voren wel mail van. Vodafone over de levering gehad?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic