Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
nijmegen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Serkan,
Ik heb de iphone 8 plus besteld op 22 december. Ik zie overal staan dat je een sms ontvangt met meer info? Die heb ik niet gehad. Wel bij my vodafone dat dat er een bestelling is maar verder niets...
Ik hoop op meer duidelijkheid..
Alvast bedankt!
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
nijmegen schreef:
Beste Serkan,
Ik heb de iphone 8 plus besteld op 22 december. Ik zie overal staan dat je een sms ontvangt met meer info? Die heb ik niet gehad. Wel bij my vodafone dat dat er een bestelling is maar verder niets...
Ik hoop op meer duidelijkheid..
Alvast bedankt!
Hi nijmegen!

De voorraad van de iPhone 8 Plus blijft helaas achter ten opzichte van de iPhone X. We verwachten de komende weken echter meer voorraad te ontvangen. Zodra jouw bestelling wordt gekoppeld aan een toestel krijg je inderdaad een sms met meer informatie over de levering. Ik raad je aan om dit even af te wachten. Alvast bedankt voor het geduld!
ralpje

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hi Serkan,

De 'twee a drie weken levertijd' die gemeld staat bij de iPhone 8 Plus 64GB SG, besteld na 30-12, is dat gerekend vanaf de besteldatum of vanaf het moment waarop deze lijst is opgesteld?
Kevinr1989

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemiddag Serkan,

Ik heb mijn iPhone 8 Plus Silver 64GB op donderdag 28-12 besteld i.c.m. een verlenging van mijn abonnement. Dit is via Friends & Family gegaan en toen stond er op de site dat er het toestel voorradig was. Ik kreeg vorige week een smsje dat het toestel dus tijdelijk niet leverbaar is maar ik ben nu dus ook benieuwd vanaf welk moment die levertijd gaat lopen...
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
ralpje schreef:
Hi @Serkan,

De 'twee a drie weken levertijd' die gemeld staat bij de iPhone 8 Plus 64GB SG, besteld na 30-12, is dat gerekend vanaf de besteldatum of vanaf het moment waarop deze lijst is opgesteld?
Nee dat is de tijd vanaf de update. De volgende update volgt volgende week. Zodra we onverwachts toch een betere levering krijgen zal ik dit uiteraard in de tussentijd communiceren.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Kevinr1989 schreef:
Goedemiddag @Serkan,

Ik heb mijn iPhone 8 Plus Silver 64GB op donderdag 28-12 besteld i.c.m. een verlenging van mijn abonnement. Dit is via Friends & Family gegaan en toen stond er op de site dat er het toestel voorradig was. Ik kreeg vorige week een smsje dat het toestel dus tijdelijk niet leverbaar is maar ik ben nu dus ook benieuwd vanaf welk moment die levertijd gaat lopen...
Kevinr1989
Zie hiervoor bovenstaande update. Na het weekend volgt een nieuwe update hierover.
ralpje

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Er wordt in het overzicht onderscheid gemaakt tussen toestellen besteld vóór 30-12 en na 30-12. Laat ik m'n toestel nu net op 30-12 besteld hebben. In welke categorie val ik dan? Ik verwacht in de laatste, aangezien we inmiddels al in week 2 zitten en ik nog geen bericht heb ontvangen. Dat zou betekenen dat ik nog zo'n twee weken moet wachten, wat de totale levertijd op 4 weken brengt. Die schema's zijn dan ook wat vertekend, als de gemelde levertijd inderdaad vanaf het moment van updaten is en niet vanaf het moment van bestellen.

Ik heb een nieuw abbonement in combinatie met dit toestel afgesloten, omdat ik binnenkort bij een nieuwe baan start. Het is dus nog maar afwachten of ik het toestel op tijd in huis heb. Als ik dat bij bestellen had geweten, had ik óf voor een ander toestel gekozen, óf voor een andere provider. Bij bestellen werd een levertijd van één à twee weken gemeld, maar dat wordt dus bij lange na niet gehaald. Erg jammer.
dominiquekro

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste serkan,
vanmiddag kreeg ik het volgende bericht over mijn bestelling ‘ even een korte update: de levering van je Apple iPhone 8 plus 64 GB Silver staat gepland voor week twee’
Maar in principe is vandaag/morgen de laatste dag van week 2 ivm met leveren. Ook heb ik nummer behoud aangevraagd en daar heb ik ook nog niks van gehoord, dus of het geaccepteerd is. Nu was mijn vraag wanneer ik hem kan verwachten? Aangezien ik niet denk dat ik hem deze week nog heb.
alvast bedankt voor je antwoord!
met vriendelijke groet,
dominiquekro
ralpje

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zojuist een SMS ontvangen van Vodafone:
"We vinden het heel vervelend: we kunnen je nog geen verwachte leverdatum voor de Apple iPhone 8 Plus 64GB Space Grey melden. We vragen je nog even geduld te hebben."

Besteld op 30 december in de Vodafone winkel, waar toen gemeld werd dat de levertijd ca. 2 weken zou zijn. Toestel besteld in verband met een nieuwe baan, waardoor ik mijn huidige toestel en nummer (via het werk) moet inleveren. Nu is dus allerminst duidelijk of ik het toestel überhaupt op 1 februari ga hebben, laat staan of ik voor die tijd de mogelijkheid hem om mensen in te lichten over mijn nieuwe nummer of bepaalde applicaties die two-factor authenticatie gebruiken aan te passen naar mijn nieuwe nummer.

Ik overweeg nu maar om naar de Vodafone winkel te gaan om mijn abonnement te annuleren en aan de overkant van de straat een willekeurige andere telefoonwinkel binnen te lopen waar deze toestellen gewoon uit voorraad leverbaar zijn. Ik snap werkelijk waar niet waarom Vodafone zoveel moeite heeft om dit toestel te leveren.
Annkke

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een iphone x 256gb silver besteld op 1-1-2018, levertijd was toen 1-2 weken.. op 9-1 stond online dat alle iphone x 256gb besteld voor 2-1 geleverd waren, mijne niet..
is er al meer duidelijkheid wannneer er nieuwe binnen komen en wanneer deze worden geleverd?
ralpje

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Serkan
Is er al een nieuwe update over de levertijd? Afhankelijk daarvan ga ik namelijk beslissen of ik mijn order wel of niet ga annuleren en het toeste ergens anders bestel.
Kevinr1989

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Serkan

Ik heb een vraagje Serkan. Met mijn verlenging op 28 december heb ik een telefoon (iPhone 8 Plus 64GB Silver) besteld en volgens het schema zou deze binnen 2 á 3 werkweken geleverd worden, morgen is de laatste dag van de 3e werkweek. Zoals meerdere mensen vraag ik me nu af wanneer ik een concreet antwoord krijg omtrent te levering van mijn telefoon.

Verneem graag.
FrankvS

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Serkan,

Ik heb op 04-01 in een vodafone winkel de 256gb silver grey besteld. Enig zicht op wanneer deze binnenkomt? Er zou na het weekend een update komen maar we zitten inmiddels bijna aan het volgende weekend. Jammer, want bijna elke concurrent kan dit toestel met 1 werkdag leveren, dan is 14 dagen wachten wel erg lang.



anitavw

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik wacht al meer dan een maand op mijn iPhone X en iPhone 8 Plus en nummerbehoud is nog niet eens aangevragen...
Yules

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wanneer komt nu die update?
Roxy95

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het is nu precies 3 weken nadat ik mijn iphone 8 64 gb heb besteld
heb net contact gehad met callcenter
die geven aan dat het nog wel langer kan duren
ralpje

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
For what it's worth: ik heb uiteindelijk, na veel onduidelijkheid over de levering van mijn op 30-12 bestelde iPhone 8 Plus 64GB, vorige week woensdag besloten de hele order te annuleren en op mobiel.nl het toestel te bestellen in combinatie met een abonnement van Tele2. Toestel had ik direct de volgende dag in huis.
Overigens had ik daar ook in combinatie met een Vodafone abbo kunnen bestellen en het toestel de volgende dag in huis hebben, maar na alle toestanden rond deze levering en het totaal gebrek aan service en meedenken in de fysieke winkel had ik daar niet echt meer behoefte aan....
FrankvS

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb afgelopen maandag na tig telefoontjes en twee bezoeken aan de lokale winkel waar ik besteld had, besloten mijn verlenging te annuleren. Het is te triest dat Vodafone geen fatsoenlijke voorraad weet te bewerkstelligen en enkel de schuld afschuift naar Apple. Werkelijk ieder ander bedrijf heeft diverse iPhone X toestellen en iPhone 8 (al weken) op voorraad.

Diezelfde maandag in de Mediamarkt Utrecht verlengd en meteen het toestel mee kunnen nemen! Lagen er daar vanaf 1 januari gemiddeld 23(!) op voorraad. Ik kan een ieder aanraden dat te doen, en als ik dit eerder had geweten had ik mijn toestel niet eens via vodafone besteld.

Minpunten voor de slechte service en support m.b.t. het op de hoogte houden van klanten!
Yules

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En tegen mij is gezegd dat ze deze of volgende week binnen moeten komen. Ik heb op 9-1 besteld
ChrisGr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
2-3 weken levertijd vermelden jullie. Er staat niet bij vanaf wanneer, maar het laatet bericht is alweer ruim 2 weken oud. Wordt het niet weer eens tijd voor een update? Alvast bedankt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic