Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
justin80

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Serkan Ja natuurlijk alleen geeft DirtyChester aan dat hij zijn telefoon vandaag kan ophalen, zie vorige pagina.

"Gister 3 mails en 3 smsjes mogen ontvangen. En nog onbeperkt data tot 14 maart gekregen.
Vandaag dus eindelijk mijn 256gb SG ophalen bij een postnl punt. (bestel datum 31 oktober)"
DirtyChester

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Je leest verkeerd, ik heb 31 - 10 besteld en die van mij is vandaag ontvangen. en die van hem op 30 -10 besteld en die is nog niet eens onderweg.
CptCha0s

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Serkan 256gb SG besteld op 13-11
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
justin80 Ah op die manier. In zijn sms stond dus Week 51? DirtyChester

Ik heb inhoudelijk geen zicht op zijn sms dus wellicht kan hij hier zelf nog een toelichting opgeven. Misschien was het toch week 50. Maar goed, ik kan wel even kort uitleggen welke verschillen er kunnen zijn:

- Nummerbehoud
- BKR-toetsing
- Nieuw abonnement of verlenging
- Kleur toestel
- Zakelijk of particulier
- Hoe/waar besteld? Winkel, telefonisch of online?

Aanvulling
Bovenstaande factoren kunnen van invloed zijn op een bestelling. Dit hoeft niet per se zo te zijn. Maar met de huidige krappe voorraad van de 256 GB kan elk klein verschil al gelijk van invloed zijn op de volgorde van levering. Bij een normale bestelling merk je hier weinig tot niets van. Vanaf volgende week zal dit hopelijk ook voor de 256 GB het geval zijn.

Ons systeem is volledig geautomatiseerd dus het kan echt niet anders dan dat een toestel op volgorde van bestelling wordt geleverd. Mits de bestellingen identiek zijn en er verder geen afwijkende situatie mee speelt.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
DirtyChester schreef:
Je leest verkeerd, ik heb 31 - 10 besteld en die van mij is vandaag ontvangen. en die van hem op 30 -10 besteld en die is nog niet eens onderweg.
DirtyChester Nee hoor, zo staat het er niet dus dat kon ik niet uit zijn bericht halen. Pas na de aanvulling. 😄 cc justin80
DirtyChester

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Mijn sms stond inderdaad week 51.
Ik heb een verlenging gedaan. geen bkr. in 1 keer afbetaald.
Dus eigenlijk één van de simpelste bestellingen.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
CptCha0s schreef:
@Serkan 256gb SG besteld op 13-11
Die staat volgens het schema nog op Week 51. Dus indien je nog geen sms hebt ontvangen krijg je normaal gesproken in de loop van volgende week bericht over de levering. CptCha0s
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
DirtyChester schreef:
Mijn sms stond inderdaad week 51.
Ik heb een verlenging gedaan. geen bkr. in 1 keer afbetaald.
Dus eigenlijk één van de simpelste bestellingen.
Prima toch DirtyChester 😄

Maar BKR kan ook nog een factor zijn. Ik heb deze net even aangevuld in mijn reactie. Dus pas als beide bestellingen identiek zijn kun je pas een vergelijking maken en dat gebeurt helaas niet. Maar dan zal je ook zien dat er altijd wel een verschil zit in de vergelijking wat van invloed kan zijn op de bestelling.

cc justin80
DirtyChester

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Zeker prima! Serkan, maar probeer wat duidelijkheid te creëren voor justin80
justin80

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Serkan Dank voor de verduidelijking. Er zal hier of daar wel een klein verschil zitten in onze bestelling DirtyChester.
Maar als ik het goed begrijp kunnen de mensen die een sms hebben ontvangen met geplande levering in week 50 (waaronder ik) toch deze week nog een statuswijziging tegemoet zien, dus ik zal niet al te lang meer hoeven te wachten 😄
DirtyChester

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
justin80 schreef:
@DirtyChester.
Maar als ik het goed begrijp kunnen de mensen die een sms hebben ontvangen met geplande levering in week 50 (waaronder ik) toch deze week nog een statuswijziging tegemoet zien, dus ik zal niet al te lang meer hoeven te wachten 😄
Denk het wel ja, nog even geduld denk ik dan.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
justin80 schreef:
@DirtyChester.
Maar als ik het goed begrijp kunnen de mensen die een sms hebben ontvangen met geplande levering in week 50 (waaronder ik) toch deze week nog een statuswijziging tegemoet zien, dus ik zal niet al te lang meer hoeven te wachten 😄
Graag gedaan justin80 en ook dank aan DirtyChester

Zoals het er nu naar uitziet kun je inderdaad vandaag/morgen bericht ontvangen over de levering. Dat heb ik zojuist nog even nagevraagd. Mocht het onverhoopt toch zo zijn dat je geen bericht ontvangt wordt dit maandag. Maar daar ga ik vooralsnog niet vanuit.
Roydie

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
Ruud001 schreef:
@RoydieZoals elders op andere bestel sites, heeft Apple een inhaalslag gemaakt met de iPhone X om aan de vraag te voldoen. Dit, door de productie van de iPhone 8 te verminderen. Zeker kan er nu onverwacht een grotere zending naar VF zijn gestuurd, die hebben ook grote aantallen in bestelling.
Daarnaast zie je op dit forum natuurlijk veel mensen die hun iPhone X nog niet hebben ontvangen, de duizenden die hem inmiddels wel hebben hoor je hier niet. Waarschijnlijk zitten hier de "early adapters" en niet de "gewone" klanten.
Daarbuiten is er inderdaad behoorlijk veel mis gegaan met de bestellingen, maar daaar wordt ook nog steeds aan gewerkt. En waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Zo simpel is het.
Blijft balen als je de Iphone X graag wilt en hij komt maar niet. Nogmaals, heb geduld.
Ruud001
Dat de productie van de iPhone 8 is verminderd om meer IPhone 8 plus en iPhone X te kunnen produceren en leveren is geen nieuws van vandaag of gister, dus dat Apple opeens met een aantal extra dozen van deze telefoons voor de deur staat zonder aankondiging trek ik in twijfel.

True, uiteraard zitten hier bijna alleen mensen die klagen omdat ze de telefoon niet hebben. Er zijn er genoeg die de telefoon wel hebben ontvangen. Dat maakt het niet minder frustrerend als je op de openingsdag van de bestellingen een order plaatst en na anderhalve maand nog niks hebt ontvangen en ook totaal niet duidelijk is wat nu de werkelijke status van je bestelling is.

Ja, waar gewerkt wordt..worden fouten gemaakt. Waar fouten gemaakt worden, mag je ook verwachten als betalende klant dat hier vanuit het bedrijf waar je een product koopt over gecommuniceerd wordt. Dat dan aan de hand van die communicatie ook duidelijkheid bestaat over waar je aan toe bent. Echter in dit geval moet je zelf op een forum springen of uren in de telefoon hangen, waarna je uiteindelijk nog niks wijzer bent. Constant verschillende berichten vanuit verschillende kanalen (forum, klantenservice, klachtenlijn).
Mensen ontvangen onduidelijke smsjes, er worden orders zonder reden van opgave gecancelled en nieuwe orders geplaatst, etc etc.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Roydie Uiteraard hadden wij ook graag iedereen op de 1e dag van de nieuwe iPhone voorzien en alle bestellingen foutloos afgehandeld. Maar helaas hebben we dat (gedeeltelijk) niet zelf in de hand. En daar waar we van kunnen leren zullen we dit uiteraard doen om het een volgende keer beter doen. Laat daar geen twijfel over bestaan. 😄
Roydie

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
Serkan schreef:
@Roydie Uiteraard hadden wij ook graag iedereen op de 1e dag van de nieuwe iPhone voorzien en alle bestellingen foutloos afgehandeld. Maar helaas hebben we dat (gedeeltelijk) niet zelf in de hand. En daar waar we van kunnen leren zullen we dit uiteraard doen om het een volgende keer beter doen. Laat daar geen twijfel over bestaan. 😄
Serkan dat geloof ik ook meteen. Vandaar dat ik ook gewoon uitspreek waarom ik er voor gekozen heb om het toch via een ander kanaal te regelen. In de hoop dat jullie hier notitie van nemen en in de toekomst wat mee kunnen 🙂
Eray40

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn Iphone x 64GB SG word morgen geleverd door de koerier!! 15-11 besteld! Ik zou hem eigenlijk eerder in mijn handen kunnen hebben maar door een DOMME fout van vodafone zelf heb ik paar dagen langer moeten wachten!! Ze hadden nummerbehoud voor me aangevraagd via t-mobile maar ze hadden het 10-01-2018 aangevraagd, en het moest 11-01-2018 zijn! Voor de mensen die nog op hun nummerbehoud wachten regel het!! Ik ben gister langs de vodafone winkel gegaan en had binnen 15 minuten een sms dat mijn nummerbehoud was goedgekeurd. Zo kan het dus ook gaan!
artim98

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Als ik het goed begrijp is vanaf volgende week bijna iedereen voorzien van een Iphone X 😄
Net voor dat ik op vakantie ga, kan ik al meteen leuke foto's maken 🙂

PS: wacht even jongens, het is nog maar 1 week, ga rustig slapen en voor je het weet heb je hem in je handen 😛
DirtyChester

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Net de iphone opgehaald bij postnl punt. nou werkelijk, wat een apparaat!, ik hoop voor de rest dat ie snel binnenkomt. ik ben er iig super blij mee. Serkan bedankt voor de updates.
Drikster

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Ik snap dat er hier en daar klachten binnen komen. Met name over de informatie-voorziening en de levertijden: de meeste leverende partijen zijn in control en leveren met acceptabele wachttijden wat VF niet heeft en ook dat er geen communicatie plaats vindt! Zelf ook een klacht/ vraag gesteld. Hierop echt een bericht ontvangen waar je nekharen van overeind gaan staan, maar ik hou me in. De berichten dat andere leveranciers al aan het uitleveren zijn van bestellingen eind november zijn dan niet leuk als je je bedenkt dat VF nog op begin november zit. Frustraties en minder mooie woorden kan ik me indenken!!! VF los het op voordat T-mobile/Tele2 er met vele klanten er van doorgaan!! Zo allen een fijn X-weekend.????
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Drikster We zitten al lang niet meer aan begin november. Op dit moment leveren we begin december uit en vanaf volgende week kun je (bijna) direct uit de voorraad bestellen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic