Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Erijnen schreef:
@Serkan

Hoor hier toch echt dat er 256 GB Silver uitrgeleverd zijn en / of een datum hebben. ik heb deze op 27 OKT besteld. Meerder malen klantenservice gebeld en die zeggen dat alles oke is.
Wie kan dan zien of er een probleem is, ik zie dat latere bestellingen wel een melding hebben gehad.
THX kijk jij het na 270157442
Erijnen Ik raad je aan om komende maandag/dinsdag af te wachten. Dan leveren we namelijk een grote voorraad uit waardoor je er wel bij ''moet'' zitten.
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Janou11 schreef:
@Serkan wat bedoel je met informatie over levering van je toestel vandaag ontvangen? Heb deze week een SMS gekregen dat de 256 SG geleverd wordt in week 51. Is dit de info? Of bedoel je dat we vandaag een track en trace oid kunnen ontvangen over de exacte levertijd volgende week? Anders hoef ik namelijk niet met smacht te wachten op nieuwe info. 🙂
Ja precies. Lekker duidelijk weer. Ik heb ook een SMS ontvangen over levering in week 50 van de 256Gb SG besteldatum 30-10 maar in MyVf staat status nog steeds op “ontvangen”.
Daarnaast staat in de post van Serkan dat de leveringen van de 256Gb maandag/dinsdag weer verder gaan. Betekent dat dat vandaag alleen nog statusupdates voor de 64Gb volgen en ik een statusupdate vandaag kan vergeten en er dus NIET in week 50 geleverd gaat worden?
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Serkan schreef:
Janou11 schreef:
@Janou11 Dat geldt voor de 64 GB uitvoering aangezien die voor week 50 (deze week) staat gepland. De 256 GB staat voor week 51 gepland. Daar heb je dus ook dat smsje over ontvangen.
Ik heb een SMS voor week 50(!) ontvangen voor de 256Gb???? Gvd ‘t zal toch niet waar zijn he ????


Remko2

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Hoi @serkan,

je update mbt de 256 gb.
zijn alle 256’s van deze week toebedeeld dan?
wel een sms ontvangen afgelopen week, deze week leveren, maar geen vervolg helaas.
30-10 besteld,
schuift de levering door dan?


CptCha0s

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Serkan Ik heb geen sms ontvangen. Maar de klantenservice zegt dat mijn order in orde is. Hoe kan dit?
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Bedankt voor jullie reacties m.b.t. de 256 GB levering van deze week. Ik ga even nakijken wat de status is van de bestellingen die week 50 als verwachte levertijd hebben doorgekregen. Ik kom hier nog op terug.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
CptCha0s Om welke uitvoering gaat dit? En wanneer heb je besteld?
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
LimboIk begrijp dat je baalt dat je telfoon nog niet is geleverd, had ik ook, maar hou het netjes. 😉
Heb nog even geduld. uiteindelijk krijg je hem toch wel en ben je dit allemaal zo vergeten. :D:D:D
rubenp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes
Roydie

Zojuist dit bericht gekregen als antwoord op mijn klacht:
Hartelijk dank voor uw bericht waarin u een klacht achterlaat over de ongemakken omtrent uw bestelling. Mijn excuses voor het ongemak en de langdurige wachttijd in de uitlevering van de iPhone X en de vertragingen omtrent de problemen. Helaas kan ik niets betekenen in de levering van de iPhone X. Zoals u weet is dit een immens populair toestel en verreweg het meest gezochte toestel in ons assortiment. Het aantal iPhones wat beschikbaar is gemaakt voor Vodafone door Apple is zeer beperkt en helaas hebben wij nog niet voldoende toestellen ontvangen van Apple om uw bestelling te voldoen. Graag bied ik u hier mijn welgemeende excuses voor aan, namens Vodafone. We doen er alles aan om uw iPhone X zo snel mogelijk te leveren, maar ik kan u helaas op dit moment nog niets beloven. Graag bied ik u nogmaals mijn excuses aan voor het ongemak en de vertraging. Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben dan kunt u contact met ons opnemen via 0800 0094.

Met vriendelijke groet,

Bart
Vodafone klantenservice
Wat een k*t antwoord waar je dus helemaal niks aan hebt!! Ik ben echt zo klaar met deze tent en heb mijn order geannuleerd. Als er zo wordt omgegaan met klanten... Ook maar besteld via belsimpel en heb mijn toestel morgen! Ik ga nu wel iets meer betalen maar het zij zo.. Serkan bedankt voor al je hulp #NOT
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Aanvullende update

256 GB
Diegene die een sms hebben ontvangen dat het toestel deze week wordt geleverd kunnen hier nog steeds vanuit blijven gaan. We hebben namelijk een kleine levering gekregen waardoor we deze week (vandaag/morgen) al een gedeelte van de bestellingen kunnen voorzien. De rest volgt na het weekend.

Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ruud001 schreef:
@LimboIk begrijp dat je baalt dat je telfoon nog niet is geleverd, had ik ook, maar hou het netjes. 😉
Heb nog even geduld. uiteindelijk krijg je hem toch wel en ben je dit allemaal zo vergeten. :D:D:D
Limbo Je ''woedeuitbarsting'' is inderdaad nergens voor nodig. Zoals hierboven gecommuniceerd ontvang je vandaag of morgen bericht over je levering. En als het toch niet zo is dan ben je na het weekend aan de beurt.
Remko2

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Thx!
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
rubenp "Jezus was even aan het zalven...'' zoals jij het omschrijft in ieder geval 😉

Enfin, jammer dat het via ons niet is gelukt maar desondanks alvast veel plezier met je toestel gewenst.
Roydie

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
rubenp schreef:
@Serkan bedankt voor al je hulp #NOT

Typisch, ik quote 2 uitspraken van vandaag:

Serkan: "We hebben de geplande leveringen vanuit Apple ontvangen en liggen momenteel zelfs voor op schema."

Klachtbehandeling: "Het aantal iPhones wat beschikbaar is gemaakt voor Vodafone door Apple is zeer beperkt en helaas hebben wij nog niet voldoende toestellen ontvangen van Apple om uw bestelling te voldoen."

Dit geeft een mooie korte schets van de hele situatie hier op het forum en de klanten'service'.
rubenp veel plezier er mee morgen, ik ga 'm straks ophalen!
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Roydie De info die ik in dit topic deel is 'vers van de pers', het kan dus inderdaad voorkomen dat niet al onze collega's hier al van op de hoogte zijn.
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Ruud001 schreef:
@LimboIk begrijp dat je baalt dat je telfoon nog niet is geleverd, had ik ook, maar hou het netjes. 😉
Heb nog even geduld. uiteindelijk krijg je hem toch wel en ben je dit allemaal zo vergeten. :D:D:D
Nou nou nou, mijn excuses als mijn gemompelde “gvd” na al deze weken wachten en langs elkaar communiceren al als “niet netjes” of “woedeuitbarsting” wordt beschouwd... Mea culpa...



Roydie

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
Serkan
@rubenp heeft vandaag zijn antwoord gekregen. Lijkt mij persoonlijk sterk dat Apple opeens zonder melding plots met een extra grote levering iPhones bij jullie voor de deur staat zonder dat dit in de planning stond. Blijkbaar gaat de interne communicatie net zo moeizaam als communicatie naar de buitenwacht (lees: klanten).

Ach, ik zal het wel helemaal mis hebben hoor. Wat wel een feit is dat er bij heel wat mensen dingen mis gaan en daar moeilijk een oplossing voor gevonden kan worden. Ook kan er geen duidelijkheid geschept worden over hoe de situatie nu in elkaar zit. Anyway, ik ga mij verder terug trekken hiero en wens jullie allemaal het beste, ook jou uiteraard Serkan! Dat jullie leveringen en order spoedig en zonder problemen mogen verlopen in de toekomst 😉

justin80

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Serkan Ik ben dan toch wel benieuwd welke factoren ervoor zorgen dat mijn bestelling
X 256 SG
besteldatum 30-10
sms week 50
later wordt uitgeleverd dan de bestelling van DirtyChester
X 256 GB
besteldatum 31-10
sms week 51

Ik begrijp dat bestelnummers vergelijken geen zin heeft, maar mijns inziens zijn er bij mijn bestelling geen bijzonderheden die extra vertraging veroorzaken t.o.v. andere klanten met een latere besteldatum.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
justin80 schreef:
@DirtyChester
X 256 GB
besteldatum 31-10
sms week 51

Ik begrijp dat bestelnummers vergelijken geen zin heeft, maar mijns inziens zijn er bij mijn bestelling geen bijzonderheden die extra vertraging veroorzaken t.o.v. andere klanten met een latere besteldatum.
justin80 Dit is toch juist First In First Out? 😄 Besteldatum 30-10 heeft Week 50 als leverdatum en besteldatum 31-10 heeft Week 51 als leverdatum.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
RoydieZoals elders op andere bestel sites, heeft Apple een inhaalslag gemaakt met de iPhone X om aan de vraag te voldoen. Dit, door de productie van de iPhone 8 te verminderen. Zeker kan er nu onverwacht een grotere zending naar VF zijn gestuurd, die hebben ook grote aantallen in bestelling.
Daarnaast zie je op dit forum natuurlijk veel mensen die hun iPhone X nog niet hebben ontvangen, de duizenden die hem inmiddels wel hebben hoor je hier niet. Waarschijnlijk zitten hier de "early adapters" en niet de "gewone" klanten.
Daarbuiten is er inderdaad behoorlijk veel mis gegaan met de bestellingen, maar daaar wordt ook nog steeds aan gewerkt. En waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Zo simpel is het.
Blijft balen als je de Iphone X graag wilt en hij komt maar niet. Nogmaals, heb geduld.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic