Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
iphoneloos

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hmm ok! Ben benieuwd in hoeverre ze week 50 zullen nakomen. Tot nu toe nog niemand een status verandering?
Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
iphoneloos schreef:
hmm ok! Ben benieuwd in hoeverre ze week 50 zullen nakomen. Tot nu toe nog niemand een status verandering?
Eerlijk gezegd denk ik dat het nu steeds sneller zou moeten gaan. Heb mijn toestel op 7-11 besteld en gisteren in ontvangst mogen nemen. Volgens mij zijn ze al t/m eind November ( weet dit niet 100% zeker ).
Erijnen

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Heb heel lang rustig forum gevolgd, maar nu snap ik niet dat latere bestelingen een leverdatum krijgen.

Ik nog niets ontvangen order 27-10 volgens CS.
270157442

Serkan kun jij dit nazien aub.

THX
iphoneloos

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dan is er wellicht iets fout gegaan. Ik heb de eerste keer besteld op 10-11 en toen is ook op een of andere manier mijn telefoon kwijtgeraakt. Op 7-12 weer nieuwe bestelling geplaatst.
Thijz85

Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Allemaal volhouden! Komt vanzelf. Gisteren in de middag statuswijziging 'uitleveren' gehad voor mn X64s. Kreeg 's avonds een verzendbevestiging en T&T code. Die werkte pas vanochtend en de bezorger komt aan het einde van de middag bij me aan de deur. Lijkt allemaal best goed te komen.

Voor de mensen die al sinds eind oktober/begin november wachten: respect! Voor iedereen die pas na 1 december hebben besteld: mondje dicht en je brievenbus in de gaten houden. Je mag echt blij zijn dat je maar zo kort hoeft te wachten.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
freddyondersta1 schreef:
@Serkan Als we een sms hebben gehad dat de levering in week 50 is, betekent dit dan dat we kunnen verwachten de X voor eind van de week in huis te hebben?
Wanneer worden er weer statuswijzigingen doorgevoerd? Mijn status staat nog op 'ontvangen'. 5-12 besteld. (64GB SG)
freddyondersta1 Louloucarol Dan wordt het toestel inderdaad deze week geleverd. En voor diegene die de hoop verliezen omdat het donderdagochtend is: een gedeelte van de voorgaande leveringen hebben ook later in de week plaatsgevonden dus wacht het gewoon even af.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Jenniferrr schreef:
01-12 besteld gister sms ontvangen dat die in week 50 geleverd word. Inmiddels al donderdag en dus kan je fluiten naar je 64gb spacegrey deze week
Jenniferrr Hier kan ik echt niks mee....
rubenp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes
Roydie Jij al iets gehoord? of inmiddels je order geannuleerd?

Ik ben echt behoorlijk klaar met vodafone, beloftes worden gewoon niet waargemaakt wat een stelletje prutsers.

Ik ga einde v/d middag maar weer eens bellen.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Babet26 schreef:
@Serkan In het schema van de levertijden van de Iphone 8 Plus 64 GB Gold staat dat als je hem na 7/12 hebt besteld je de telefoon eerder binnen zal hebben als wanneer je hem na 7/12 hebt besteld. Klopt dit?
Babet26 Dat is inderdaad niet correct. Moet andersom zijn. Thanks voor het doorgeven.
drkoen

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
krijg je trouwens altijd direct een sms/email wanneer je status veranderd? of is het vooral vaak op de update-pagina kijken?
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Erijnen schreef:
Heb heel lang rustig forum gevolgd, maar nu snap ik niet dat latere bestelingen een leverdatum krijgen.

Ik nog niets ontvangen order 27-10 volgens CS.
270157442

@Serkan kun jij dit nazien aub.

THX
Erijnen (en de rest) We zitten met de leveringen van de 64 GB ver in november. Indien je eerder hebt besteld en nog geen bericht hebt ontvangen dan is hier waarschijnlijk een andere reden voor. Ik raad je in dat geval aan om hiervoor contact op te nemen met onze collega's van de orderafdeling.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
drkoenJa vooral vaak F5F5F5...:D
Heeft bij mij geholpen.:D:D:D
Succes!
Erijnen

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Serkan
Als je mijn order bekijkt zie je dat het een 256GB SIlver betreft. Ik heb met klantenservice gebeld en die zeggen alles oke even geduld. Wel was mijn status ineens "order onbekend" en daarna weer ontangen en wachten.

Zoals gezegd zie ik dat mensen later besteld hebben en wel een bevestiging ontvangen hebben.. Daar jij blijkbaar iets meer kunt doen dan de klantenservice de vraag hier gelegd.

Graag zou ik mijn telefoon ontvangen zoals de bestelvolgorde.


Roydie

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
rubenp schreef:
@Roydie Jij al iets gehoord? of inmiddels je order geannuleerd?

Ik ben echt behoorlijk klaar met vodafone, beloftes worden gewoon niet waargemaakt wat een stelletje prutsers.

Ik ga einde v/d middag maar weer eens bellen.
rubenp

Gister telefonisch de order willen cancellen. Na de hele situatie nogmaals eens uit te leggen vertelde de meneer aan de lijn dat ik wel echt recht had op compensatie en verontschuldigde duizend maal, maar helaas was de afdeling die over compensatie gaat helaas al gesloten was. Vandaag ga ik nog eens terug bellen – rechtstreeks met de juiste afdeling. Ze gaan dan zien of er in een winkel in de buurt een telefoon op voorraad ligt en dat combineren met een of andere compensatie. De overschrijf kosten á 25 euro hebben ze in ieder geval al sowieso van de order afgehaald. De meneer aan de lijn had (naar eigen zeggen) een duidelijk notitie van de situatie in het systeem geplaatst.

Heb er weinig hoop op, maar ik wil nog wel even aanhoren wat ze straks aan de lijn kunnen aanbieden. Als dit niet bevalt bestel ik alsnog via een ander kanaal en blijf ik bij mijn huidige provider.

Veel succes! Vraag of ze kunnen opzoeken of er winkels in de buurt zijn met voorraad. Eventueel de telefoon in een andere kleur in kleur of opslag ruimte icm compensatie (als je niet persé een bepaalde kleur of opslagruimte wilt is dit misschien een optie!). Jammer dat we hier op onze situatie ook totaal geen response meer krijgen op dit forum trouwens.
rubenp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes
Roydie Bedankt voor je tip!

Ook handig om te weten dat vodafone iets van een compensatie afdeling heeft, er is mij verteld dat ze echt niks kunnen doen qua compensatie. Zo zie je maar weer dat vodafone echt waardeloos is in hun communicatie, elke medewerker zegt ook weer andere dingen.

Ik ontvang net een mail dat ze mijn klacht niet binnen 5 werkdagen kunnen behandelen, wordt ook weer lekker vooruitgeschoven.

Over een paar uur maar even bellen als het wat rustiger is bij de klantenservice. Ik vraag me overigens af of er al winkels zijn met voorraad, waarschijnlijk is dit weer gewoon een truc om jou aan het lijntje te houden.

Inderdaad jammer dat wij geen response krijgen, Serkan lijkt niks te willen doen voor ons en verwijst ons door naar de afdeling orders, waar nog geen enkele medewerker die ik heb gesproken (en dat zijn er veel) nog iets betekent hebben. iets met kastje naar de muur..

Elke medewerker zegt iets anders en beloofd dat het nu echt goed gaat komen, en dat ik op de hoogte wordt gehouden.. nou nog helemaal NIKS gehoord vanuit vodafone over mijn order. Er was zelf een medewerker die mij garandeerde dat de eerstvolgende iPhone X 64GB SG aan mijn order gekoppeld gaat worden en dit was maandag..

In snap ook niet dat iedereen Serkan als Jezus ziet. Het enige wat hij doet is af en toe een update plaatsen over de levertijd (die heel vaak niet eens klopte) en voor de rest iedereen een beetje zalven. In het begin heeft hij nog wel orders naar de originele orderdatum kunnen plaatsen i.v.m. de BKR issue maar voor ons kan hij dit inneens niet??!
Roydie

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
rubenp schreef:
@Serkan lijkt niks te willen doen voor ons en verwijst ons door naar de afdeling orders, waar nog geen enkele medewerker die ik heb gesproken (en dat zijn er veel) nog iets betekent hebben. iets met kastje naar de muur..

Elke medewerker zegt iets anders en beloofd dat het nu echt goed gaat komen, en dat ik op de hoogte wordt gehouden.. nou nog helemaal NIKS gehoord vanuit vodafone over mijn order. Er was zelf een medewerker die mij garandeerde dat de eerstvolgende iPhone X 64GB SG aan mijn order gekoppeld gaat worden en dit was maandag..

In snap ook niet dat iedereen @Serkan als Jezus ziet. Het enige wat hij doet is af en toe een update plaatsen over de levertijd (die heel vaak niet eens klopte) en voor de rest iedereen een beetje zalven. In het begin heeft hij nog wel orders naar de originele orderdatum kunnen plaatsen i.v.m. de BKR issue maar voor ons kan hij dit inneens niet??!
rubenp

No problem! Blijkbaar zijn er verschillende afdelingen waarbij de ene afdeling qua compensatie meer voor je kan betekenen dan de ander. Het zal ook erg afhankelijk zijn van wie je aan de lijn krijgt. De kerel die ik gister sprak was begripvol en ik kreeg ook echt het idee dat hij iets wilde proberen te fixen. Andere keren had ik dat gevoel een stuk minder aan de lijn. Ben dus benieuwd wie ik straks aan de lijn krijg, maar ik zal zeker nog even een update plaatsen straks.
Tja, daarom was ik al huiviger een klacht via mail te sturen. Dat kunnen ze inderdaad weer makkelijker zonder verantwoording vooruitschuiven, typisch.
En de vraag of er winkels zijn met voorraad stel ik zelf ook vraagtekens bij. Hij kon gister zelf niet op dat moment in de voorraad kijken van de winkels, omdat ze dicht waren. Dat wil zeggen dat wanneer de winkels open zijn ze toch op een of andere manier kunnen checken of er telefoons beschikbaar zijn of niet. Wie weet is dit inderdaad een truc om me aan ’t lijntje te houden.. echter als er vanavond geen concreet iets uit komt dat hou ik het zeker voor gezien.

Betreffende Serkan, hij doet vast zijn best in de mogelijkheden die hij heeft. Daar wil ik best in geloven. Hoewel de levertijd updates inderdaad voelen als een truc om aan het lijntje gehouden te worden, want die kloppen zo vaak niet (weekje langer hier..levering vanuit Apple fout gegaan daar..). Gewoon zonde dat onze situatie een beetje doodgezwegen wordt, maar mensen die een telefoon ontvangen hebben wel nog een hartelijke felicitatie post krijgen. Iets met prio’s :’). Als dit boven de mogelijkheden gaat die hij heeft, mag dat best gewoon gezegd worden en dan is dat tenminste duidelijk.
rubenp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes
Roydie Ja precies!!

Je zou toch ook verwachten van vodafone medewerkers dat ze alles voor je willen doen bij een ernstige fout van hun. Bij ons is bijna alles fout gegaan wat fout kon gaan!!
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
rubenpIk snap best dat je een beetje gefustreerd bent na al je heen en weer gebel. En dat is nou juist waar het meestal fout gaat. Te veel verschillende mensen aan de telefoon, die allemaal volgens jou wat anders roepen. Je kunt beter hier een (PB) bericht aan Serkan sturen, (zonder die nou meteen af te katten) die waarschijnlijk dan zijn best zal doen om je verder te helpen. Het klopt niet dat hij nu niets meer doet voor de mensen hier. De grote hektiek is er natuurlijk af. Ik zou zeggen succes, en probeer het. 😉
rubenp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes
Ruud001 Ja daar heb je gelijk in hoor. Alleen is het gewoon zo frustrererend dat ik nog steeds niet weet waar ik aan toe ben, het betreft wel een order van het eerste uur!. Waarbij zelfs mensen die hem begin december hebben besteld een SMS hebben ontvangen dat het model deze week nog geleverd gaat worden.. Ik heb helemaal niks van vodafone gehoord, ondanks al hun beloftes.. Dan lijkt het me logisch dat je er zelf achteraan gaat bellen, zeker als je een paar keer aan de lijn hoort dat alles geannuleerd is.

Ik probeer Serkan niet af te katten, excuses als dit wel zo overkomt. Maar aangezien hij zijn PB uit heeft staan hoop ik zo te laten zien hoe ik me over deze situatie voel en hij eventueel andere inzichten krijgt.
Roydie

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
rubenp schreef:
@Serkan niet af te katten, excuses als dit wel zo overkomt. Maar aangezien hij zijn PB uit heeft staan hoop ik zo te laten zien hoe ik me over deze situatie voel en hij eventueel andere inzichten krijgt.
rubenp Ruud001 precies dit inderdaad 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic