Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
mell33

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Serkan Ik zou jou en je collegas mee willen geven, dit expliciet aan klanten te vertellen. Het is namelijk wel vaker zo dat klanten, bij een fout of verkeerde bestelling in een process komen, en als de klant met een agent daar dan zelf tussen gaat zitten door te bellen naar KService, gaat het fout. Als de order dus al anders verloopt.

Er moet meer op getaind worden intern.
En voor de klant, een duidelijk advies dat de misgelopen orders.. vaak een week, soms zelfs 2 week, tijd kosten, en dat de sms en mail berichten dan verwarrend zijn.

Bij diegenie hier die bijvoorbeeld zijn geld terug heeft gestort gekregen, is het hele proces niet goed opgevangen.

Gelijk bij het invoeren van zijn gegevens een rode markering, geen idee, maar het is wel heel erg als de betaling zelfs terugkomt, als dat niet nodig is.

Even over de leveringen, ik snap dat de weg die Vodafone kiest om bij Apple te kopen een goeie weg is. Maar is het dan niet zo, dat je als mega-besteller, koopcontracten hebt met Apple?
Voor een pre release heb je dan toch voorrang en zekerheden in dat soort koopcontacten? Wat heeft pre orderen en releasen en levertijden dan nog voor zin. Zet alleen maar kwaad bloed.
Als je warenhuis in Nederland niet vol ligt, dan verkoop je er toch geen 1 online met lerverings-beloftes?

Als jullie dat ventileren, dat Apple niet snel leveren kan, waarom wordt dat dan niet hard gemaakt voor de klanten.

Had dan de pre order en sites aangepast, en erbij gezet dat Apple ze nog moet maken of verzenden vanuit de fabriek op het moment dat je bestelling plaatst, en dat ze nog niet in nederland zijn.

Ergens is dit het verhaal geloof ik.






Lkl78

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Reken dit jaar maar niet op je toestel. Waardeloos wat Vodafone flikt met bestellingen en toezeggingen.
De mijne SG 31/10 besteld in de winkel. Sinds midden vorige week staat bij de status in verzending.
Bij de winkel is niets bekend wanneer ik hem kan ophalen.

Levertijd volgens website 2-4 weken.

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Eliseuh Das K.
Is vast een voorteken. 😄
onnoj

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus je had beter je Iphone 8 Plus 64 G (gold) ná 7 december kunnen bestellen? In overzicht wordt die eerder geleverd. Dat is wel vreemd toch?
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Eliseuh Zou alleen de iPhone X niet laten vallen, want dat is (straks)een duur grapje. 😄
Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
Ruud001 schreef:
@Eliseuh Zou alleen de iPhone X niet laten vallen, want dat is (straks)een duur grapje. 😄
Het voordeel van de X is dat ik hier wel een screenprotector op kan doen. Ik heb nu de s8 ( stomme fout om naar android te gaan ) en dat scherm loopt een beetje af waardoor een protector niet goed blijft zitten.
CptCha0s

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Serkan tot welke datum is de X 256gb SG uitgeleverd? En tot welke datum verwacht je te kunnen leveren eind deze week?
YiL

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Serkan is een topscore aan het noteren voor de ULTIMATE VF SNEEUWBALLENGEVECHT!!!

Dus AFK ????
Roydie

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
Roydie schreef:
rubenp schreef:
@Roydie
Hier ook nog steeds van alles aan de hand.

Samenvatting voor de rest:
-27-10 iPhone X 64GB SG besteld, 28-10 bevestiging en contracht ontvangen (F&F)
-Vorige week donderdag maar even gebeld hoe mijn order er voor stond gezien ik op dit forum las dat het uitleveren al bij november was.
-Toen gehoord dat de order is vastgelopen door het nummerbehoud probleem en geanuleerd moest worden (0,0 communicatie van vodafone dat mijn order is vastgelopen!)
-Vervolgens telefonisch nieuwe order geplaatst waar mij is verteld dat er niks mogelijk is qua tegemoetkoming en ik achter in de rij moet aansluiten (hiervoor heb ik een klacht ingediend die ik hier heb gedeeld)
-Vrijdagochtend besluit ik weer te bellen gezien ik nog geen bevestiging en contract heb ontvangen, vervolgens kreeg ik doodleuk te horen dat de BKR check niet goed is doorgevoerd en dit even opnieuw moet.
-Vrijdagmiddag besluit ik weer te bellen omdat ik nog steeds geen bevestiging heb ontvangen van mijn order, ongelofelijk maar waar wordt mij weer verteld dat de BKR check niet goed is doorgevoerd, en ze het nog een keer moeten doen!!! ze verteld me ook nog dat ze het persoonlijk in de gaten gaat houden en ik zaterdag sws mijn contract ontvang. Ik ontving wel meteen een mail dat mijn order is gewijzigd en dit is een goed teken geeft ze aan.
-Je raad het al, maar zaterdag en zondag nog steeds geen contract....
-Vanochtend dus maar weer gebeld en krijg vervolgens te horen dat mijn order geannuleerd is omdat er weer wat fout is met het nummerbehoud. Het blijkt dat de medewerker van vrijdagmiddag een nieuwe order heeft aangemaakt en is vergeten om het nummerbehoud van de andere order over te zetten...
-Ik moet zeggen dat ik niet eens meer boos ben maar het gewoon lachwekkend vind hoe slecht vodafone bezig is. De medwerker aan de telefoon liet ook nog eens heel duidelijk doorschemeren dat ze mij maar dom vond omdat ik vroeg hoe het kan dat de order geannuleerd is, volgens haar was dit heel logisch en beweerde ze dat ik hier absoluut een mail van heb gekregen en ik moest maar eens even in mijn ongewenst kijken (uiteraard zat hier de mail ook niet in).
-Vervolgens heb ik online zelf een bestelling geplaatst en heb hier ook al een contract van binnengekregen, ik heb nog even gebeld met de afdeling orders en heb verteld van het probleem met het nummberbehoud, hier wist ze niks van af maar heeft wel een notitie gemaakt en heeft mij beloofd dat ik een SMS krijg met de bevestiging van terugplaatsing naar de originele orderdatum (28-10). Deze heb ik tot op heden nog niet ontvangen.

@rubenp wauw ongelofelijk toch.. Ik snap er ook allemaal niks meer van. Heb zelf geen idee of er nu een order loopt (volgens order status wel) of niet (gezien ik m'n geld tot mijn grote verbazing opeens terug gestort heb gekregen zonder enige communicatie).

Ik ga er maar van uit dat er niks meer loopt en bestel later vandaag maar via een ander kanaal..
Uiteraard hoop ik dat het zo'n potje is dat de order nog echt lopende is en ik alsnog een telefoon geleverd krijg terwijl het geld terug gestort is..zou een mooie compensatie zijn voor het ongemak 😉

Succes @rubenp , ben benieuwd hoe het verhaal gaat aflopen!
Serkan rubenp
Ben er nog maar even achter aan gegaan, dit krijg ik te horen;
Order status is nog gewoon in gang, datum is gezet naar 27-10 zoals de orginele bestelling. Het geld is terug gestort, omdat betalingen die bij een gecancellede order horen altijd terug gestort worden. Nu zal mijn betaling plaats vinden wanneer de koerrier de telefoon komt afleveren, verwachting ergens deze week.

Dus.. ben benieuwd.
iphoneloos

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Op 10 november heb ik bij de Vodafone winkel in Hoogezand een 64GB Silver besteld. 10 minuten na mij heeft een vriend van mij de telefoon besteld bij dezelfde verkoper. We wisten van te voren dat het even ging duren. Op 7 december tijdens de grote levering zien we allebei dat hij op "uitleveren" staan. Die middag zijn we naar de winkel gegaan om de telefoon op te halen. Echter was mijn telefoon niet binnen, die van de andere jongen wel. Toen ik vroeg hoe die kon begreep de verkoper er niks van. Blijkbaar heeft de verkoper op 10 november de telefoon los besteld en niet i.c.m. Vodafone NEXT. De andere jongen had geluk omdat de telefoon nog aan NEXT gekoppeld kon worden, maar waar mijn telefoon was, is nog steeds een raadsel. De verkoper heeft hem opnieuw voor mij besteld. Ik heb aangegeven hier totaal niet mee akkoord te gaan en niet opnieuw achteraan de rij wil komen. De verkoper zou gaan kijken en mij bellen. Tot op heden niks meer gehoord en mijn status is nog steeds niet veranderd. Ook aan de telefoon konden ze me nergens mee helpen, ik moest maar terug naar de winkel. Zaterdag ben ik nog naar de winkel gegaan en gevraagd om met een oplossing te komen, de oplossing waar volgens hun pas naar gekeken kon worden wanneer de telefoon binnen was. Volgens hem was ik de eerstvolgende. (Dat was ik op 10 november ook en uiteindelijk pas 7 november op "uitleveren".
Waar is mijn telefoon? Wannneer krijg ik hem? Hoe word ik gecompenseerd voor dit onprofessionele gedrag? Ik woon op circa 30 km van de winkel en heb ook niet elke dag tijd om erheen te rijden. Hoe kan ik mijn telefoon het snelst ontvangen?
Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
iphoneloos schreef:
Op 10 november heb ik bij de Vodafone winkel in Hoogezand een 64GB Silver besteld. 10 minuten na mij heeft een vriend van mij de telefoon besteld bij dezelfde verkoper. We wisten van te voren dat het even ging duren. Op 7 december tijdens de grote levering zien we allebei dat hij op "uitleveren" staan. Die middag zijn we naar de winkel gegaan om de telefoon op te halen. Echter was mijn telefoon niet binnen, die van de andere jongen wel. Toen ik vroeg hoe die kon begreep de verkoper er niks van. Blijkbaar heeft de verkoper op 10 november de telefoon los besteld en niet i.c.m. Vodafone NEXT. De andere jongen had geluk omdat de telefoon nog aan NEXT gekoppeld kon worden, maar waar mijn telefoon was, is nog steeds een raadsel. De verkoper heeft hem opnieuw voor mij besteld. Ik heb aangegeven hier totaal niet mee akkoord te gaan en niet opnieuw achteraan de rij wil komen. De verkoper zou gaan kijken en mij bellen. Tot op heden niks meer gehoord en mijn status is nog steeds niet veranderd. Ook aan de telefoon konden ze me nergens mee helpen, ik moest maar terug naar de winkel. Zaterdag ben ik nog naar de winkel gegaan en gevraagd om met een oplossing te komen, de oplossing waar volgens hun pas naar gekeken kon worden wanneer de telefoon binnen was. Volgens hem was ik de eerstvolgende. (Dat was ik op 10 november ook en uiteindelijk pas 7 november op "uitleveren".
Waar is mijn telefoon? Wannneer krijg ik hem? Hoe word ik gecompenseerd voor dit onprofessionele gedrag? Ik woon op circa 30 km van de winkel en heb ook niet elke dag tijd om erheen te rijden. Hoe kan ik mijn telefoon het snelst ontvangen?
Deze week als het goed is, ik heb hem om 7 November besteld en heb ook nog niks 😛
iphoneloos

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nou ik dacht het echt niet. Ik sta nu weer achteraan de rij, 7 december heeft hij hem opnieuw voor me besteld.
Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
YESSSSSSSSSS eindelijk!!!!! Status verandering naar uitleveren
nerotix

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
AHHHH OMGGGGGGGGG MIJNE OOK NAAR UITLEVEREN!!!! 13 nov besteld, 64gb space grey.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Eliseuh YES YES YES. Hè hè. Zei het toch, was een voorteken. Haha. Gefeliciteerd. 😄
Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
Ruud001 schreef:
@Eliseuh YES YES YES. Hè hè. Zei het toch, was een voorteken. Haha. Gefeliciteerd. 😄
Vaker mijn telefoon laten vallen hahaha
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Eliseuh Zal dan hopelijk morgen worden.
Louloucarol

Stamgast
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Zo stom dat ik mijn 8 plus heb besteld voor sommige hun X hadden besteld en ik heb nog steeds geen statuswijziging 😞 wacht inmiddels al 2 weken langer dan er in eerste instantie werd gezegd
nerotix

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hoe lang duurt het gemiddeld dat als mn telefoon op uitleveren staat dat ik de track & trace ontvang?
ArjanXL

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gister besloten mijn order te annuleren en via belsimpel te bestellen, goede keus!
5min werk, 5 week eerder in huis 😄
Morgen de X in huis !!!
Succes allemaal!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic