Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all,

Naar aanleiding van jullie berichten over nummerbehoud-bestellingen heb ik het een en ander nagevraagd.

Wat is er aan de hand?
Doordat de levering van het toestel langer duurt dan het systeem normaal gesproken ''gewend'' is, zorgt dit voor een foutmelding bij het verwerken van de daadwerkelijke aanvraag van het nummerbehoud. Hierdoor is het noodzakelijk om een nieuw bestelnummer te koppelen aan je nummerbehoud aanvraag.

Zo lossen we het op
Je hoeft hiervoor zelf niets te doen. Als dit voor jou van toepassing is maken we automatisch een nieuw bestelnummer aan. Natuurlijk zorgen we ervoor dat je initiële plek in de wachtrij behouden blijft. Je krijgt hiervan een bevestiging per sms.

Dus geen paniek 😉

Bedankt in ieder geval voor het melden en maandag ben ik weer om jullie vragen te beantwoorden. Fijn weekend!
Rick83

Stamgast
  • 113Posts
  • 0Oplossingen
  • 67Likes
Oef !!




Roydie

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
Serkan schreef:
Hi all,

Naar aanleiding van jullie berichten over nummerbehoud-bestellingen heb ik het een en ander nagevraagd.

Wat is er aan de hand?
Doordat de levering van het toestel langer duurt dan het systeem normaal gesproken ''gewend'' is, zorgt dit voor een foutmelding bij het verwerken van de daadwerkelijke aanvraag van het nummerbehoud. Hierdoor is het noodzakelijk om een nieuw bestelnummer te koppelen aan je nummerbehoud aanvraag.

Zo lossen we het op
Je hoeft hiervoor zelf niets te doen. Als dit voor jou van toepassing is maken we automatisch een nieuw bestelnummer aan. Natuurlijk zorgen we ervoor dat je initiële plek in de wachtrij behouden blijft. Je krijgt hiervan een bevestiging per sms.

Dus geen paniek 😉

Bedankt in ieder geval voor het melden en maandag ben ik weer om jullie vragen te beantwoorden. Fijn weekend!
Serkan thanks voor de duidelijkheid! Dan hoop ik spoedig op een goed bericht 🙂
Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
Serkan schreef:
@Eliseuh

Normaal gesproken krijg je vandaag nog bericht. Maar zoals gezegd kan het zijn dat dit door de grote drukte vandaag niet meer lukt. Dan ben je maandag aan de beurt (sorry in dat geval!). Laat het in ieder geval nog even weten. Ik zal vanavond nog eens dit topic bekijken 😉
Ik hoop het, zal het zeker delen als ik een update ontvang.
mell33

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Kheb hem binnen X 64GB zilver 6Nov besteld.


jony77

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Serkan

Ik zie dat er meer mensen hetzelfde probleem hebben als dat ik heb, namelijk een fout bij nummerbehoud. Ik heb uiteindelijk, na veel bellen, een nieuwe bestelling geplaatst met ordernummer: 272529762 (mijn oude ordenummer was: 269836342). Mij is verteld dat ik gewoon achteraan in de rij sta, maar nu lees ik dat jij anderen wel gewoon laat staan op hun oude plek (ik had ook de 27e al besteld). Zou jij dan op zijn minst mijn nieuwe order op de plek van mijn oude order kunnen zetten? Want enige reden dat ik een nieuwe order geplaatst heb is omdat Vodafone mij vertelde dat er niks andere mogelijk was.

ik zou het in ieder geval erg waarderen.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Eliseuh. Nou? Nog nieuws? 😄
Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
Ruud001 schreef:
@Eliseuh. Nou? Nog nieuws? 😄
Nee, tot nu toe hebben ze mijn bestelling alleen nog maar "ontvangen" 😞
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Eliseuh Pfff blijft balen. Maar kan nog tot 22.00 uur zei Serkan.
Wie weet. Fijne avond in ieder geval.
Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
Ruud001 schreef:
@Serkan.
Wie weet. Fijne avond in ieder geval.
Ontzettend balen ja.. Maar goed! Jij ook een fijne avond.
Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
Helaas, dat word wachten tot na het weekend 😛
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Eliseuh Echt jammer. Toch maar een leuk weekend van maken. Volgende week nieuwe kansen.
freddyondersta1

Stamgast
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Vodafone slaat gewoon weer de plank enorm mis. Net als met de 7 vorig jaar.

Ik heb de X 64GB 5 december besteld met verlenging, online. Ik kan dus nog wel even wachten lijkt me, tenzij er een wonder gebeurt.

Op forum van Tweakers lees ik net dat iemand ‘m donderdag bij KPN heeft besteld en ‘m vandaag al in huis heeft. Is toch best bizar. Zet VF wel genoeg in op iPhones? Of geven ze meer aandacht aan Samsung? Nergens zijn wachttijden meer zo lang als bij Vodafone.

Verschuilen achter Apple is dan ook niet meer aan de orde. Of VF is gewoon niet zo geliefd bij Apple, dat kan natuurlijk ook. 😉

ik gis maar wat. Kijk, annuleren wil ik ook niet. Mooie deal zo bij VF en wellicht krijg je via onafhankelijke websites wel import iPhones met andere stekkers, zoals ik hier al heb gelezen, maar toch... gelukkig is er 1 iemand van VF hier die onwijs veel moeite doet voor iedereen, maar verder mag je gewoon niks vragen en krijg je telkens verschillende antwoorden.
MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
Eliseuh schreef:
Ruud001 schreef:
@Eliseuh. Nou? Nog nieuws? 😄
Nee, tot nu toe hebben ze mijn bestelling alleen nog maar "ontvangen" 😞
????????????????????????
jdiezrequejo

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Beste Serkan dat is niet het bericht wat gecommuniceerd word aan de telefoon door de vodafone medewerkers. Deze vertellen doodleuk dat je weer achteraan de rij komt en dus weer 3 tot 4 weken moet wachten. Hierdoor heb ik mijn bestelling geannuleerd. Ik ga echt niet zo lang nog wachten als de iPhone via andere kanalen eerder te krijgen zijn.

Dus ergens gaat er binnen Vodafone iets niet goed.
Dikzie

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ruud001 schreef:
@DikzieDat komt wel goed, was bij mij pas de volgende ochtend. En toen werd de zending ook nog een dag vertraagd. Maar dat zal jou vast niet gebeuren. Heel even geduld nog. 😄

Het is bij mij helaas nog veel triester Ruud001....

De volgende ochtend kreeg in inderdaad mijn Track@&Trace. Deze gaf aan 'bezorging morgen' met geen tijdsindicatie..

De volgende dag veranderde de bezorgdatum echter opnieuw! Het werd nu Zaterdag tussen 15:15 en 17:45.

Gek genoeg stond er nog steeds dat het pakket nog niet in het sorteerproces zat.

Word ik vanmorgen wakker, is de bezorgdatum wederom aangepast!! De bezorgdatum is nu dinsdag 14 december zonder tijdsindicatie!! En nog steeds is het pakket niet in het sorteerproces!

Ik ben woest!... Ik wordt hier gewoon aan het lijntje gehouden door Vodafone, die nog steeds niet kunnen leveren!! PostNL bevestigd dat het pakket bij hen nog niet binnen in.

Ik vind dit schandalig en ZEER klant onvriendelijk!

Ik denkner over om mijn bestelling te annuleren en over te stappen naar een andere provider. Puur uit principe!

Serkan Wat gaat Vodafone hier aan doen??
mauriceh

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Vandaag nog maar eens contact opgenomen met de klantenservice, kreeg nogmaals hetzelfde verhaal te horen. 'Dan moet een nieuwe bestelling geplaatst en komt u achteraan de wachtlijst te staan.' Ik ben klaar met vodafone. Als een bedrijf bij bestellingen van over de duizend euro geen enkele moeite doet voor de klant dan weet je dat het goed mis is. Ik heb mijn bestelling geannuleerd en elders geplaatst en krijg m maandag as. binnen. Het kan dus blijkbaar wel...
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Dikzie Maak je niet druk. Dat heb ik precies zo gehad. “ bezorging is vertraagd”. Daar kan VF niks aan doen. Dat is PostNL. Bij mij werd dinsdag, vrijdag. Nagels bijten dus. Succes. Hij is in ieder geval onderweg. Hoe frustrerend ook. :@
CrutzZz

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Helaas gister de PostNL bezorger gemist. vandaag weer een nieuwe kans:p tussen 13:00 en 15:30 komt hij weer. Verplicht thuis blijven is niet zo erg vandaag.
Dikzie

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ruud001 schreef:
@Dikzie Maak je niet druk. Dat heb ik precies zo gehad. “ bezorging is vertraagd”. Daar kan VF niks aan doen. Dat is PostNL. Bij mij werd dinsdag, vrijdag. Nagels bijten dus. Succes. Hij is in ieder geval onderweg. Hoe frustrerend ook. :@

Ruud001 ik zie dat toch echt anders.. Het pakket is nog helemaal niet binnen bij PostNL, dus zij hebben hier geen schuld aan.... De status is dan ook niet vertraagd, maar het pakket is letterlijk nog niet binnen. De telefoon is dus ook nog steeds niet onderweg..

Voor mij voelt het of Vodafone het pakket enkel heeft aangemeld om de indruk te wekken dat het onderweg is..

Laten ze eerst een keer transparant zijn....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic