Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
Serkan schreef:
Rick83 schreef:
@Rick83 en de rest.

Indien je zelf niet de mogelijkheid hebt om het toestel in ontvangst te nemen kun je een ander hiervoor machtigen. Klik hier.
Moet dit ook als je contract verlengd is?
Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
Ruud001 schreef:
@Serkan. Zou dan toch echt moeten lukken voor jou.
We @Ruud001 zullen weer voor je duimen. Succes vandaag!!! 😄
Jaaa hoop dat ik dan eindelijk aan de beurt ben vandaag.. Morgen is mijn vakantie helaas wel weer afgelopen dus dat is dan weer een tegenvallertje.. 😛
woutervs

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
jdiezrequejo schreef:
Belangrijk voor mensen die via F&F hebben besteld en nog geen statuswijziging hebben gehad terwijl andere na hun dit wel hebben gehad!

Ik zit in hetzelfde schuitje als @rubenp Besteld via F&F op 2-11. Zojuist gebeld met klantenservice, en wat blijkt... Er is inderdaad wat fout gegaan met nummerbehoud. Dit kan Vodafone niet goed maken en dus moet je annuleren waardoor je weer achteraan de rij komt te staan.

Blijkbaar is het zo dat mijn nummerbehoud op 4 december is aangevraagd. Maar aangezien er geen toestel voorradig was er een fout is opegtreden. Ik mag hopen dat Vodafone deze grote fout bij hunzelf ziet en deze voor een volgende keer repareert. Ik heb er nu niks meer aan dus mijn order heb ik geannuleerd. Inmiddels ook ergens anders besteld.

@Serkan Voor jullie als team Vodafone hoop ik dat jullie hier lering uit trekken bij een volgende uitrol.. Fix dit probleem!
Pfff! ik ga even bellen...

Thanks jdiezrequejo voor het vermelden
RobertB_333

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
RobertB_333 schreef:
OK...
1 november iPhone X 256GB SG besteld en 2 november bevestiging gekregen...
Tot op de dag van vandaag is het stil vanuit het kamp van Vodafone. Vodafone geannuleerd, snel op Belsimpel.nl er een besteld en krijg net een track&trace code binnen voor levering morgen.

Mooie is, nog €5 per maand voordeliger uit met hetzelfde pakket
UPDATE: Mijn iPhone X 256GB SG is up and running en ik denk dat Belsimpel.nl deze batch telefoons uit Engeland heeft geïmporteerd... gezien een UK stekker in de doos en een NL stekker er apart bij.

Succes voor diegene die nog moeten wachten ...

Loenen

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Vraag me erg af of die mensen van belsimpel medewerkers van dat bedrijf zijn of dat het echt is. Besteld op 31-10 als het pas week 52 komt (laatste 3 beloftes niet gehaald dus kan zomaar januari worden). Zit je zo 2,5 maand op je telefoon te wachten. Nu begrijp ik het als het aan Apple ligt. Maar als allemaal andere bedrijven ze wel hebben ligt het toch gewoon aan Vodafone?
lievemandie

Gedreven Liefhebber
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 107Likes
Eliseuh schreef:
Serkan schreef:
Rick83 schreef:
@Rick83 en de rest.

Indien je zelf niet de mogelijkheid hebt om het toestel in ontvangst te nemen kun je een ander hiervoor machtigen. Klik hier.
Moet dit ook als je contract verlengd is?
Nee, alleen bij nieuwe contracten. Want dan moet je 1 ct afrekenen en je ID laten zien.
Roydie

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
jdiezrequejo schreef:
Belangrijk voor mensen die via F&F hebben besteld en nog geen statuswijziging hebben gehad terwijl andere na hun dit wel hebben gehad!

Ik zit in hetzelfde schuitje als @rubenp Besteld via F&F op 2-11. Zojuist gebeld met klantenservice, en wat blijkt... Er is inderdaad wat fout gegaan met nummerbehoud. Dit kan Vodafone niet goed maken en dus moet je annuleren waardoor je weer achteraan de rij komt te staan.

Blijkbaar is het zo dat mijn nummerbehoud op 4 december is aangevraagd. Maar aangezien er geen toestel voorradig was er een fout is opegtreden. Ik mag hopen dat Vodafone deze grote fout bij hunzelf ziet en deze voor een volgende keer repareert. Ik heb er nu niks meer aan dus mijn order heb ik geannuleerd. Inmiddels ook ergens anders besteld.

@Serkan Voor jullie als team Vodafone hoop ik dat jullie hier lering uit trekken bij een volgende uitrol.. Fix dit probleem!
jdiezrequejo even een aanvulling op dit verhaal, dit geldt niet alleen voor bestelling via F&F, maar voor iedere bestelling met nummerbehoud.

Dus ook zonder F&F en vanaf andere providers heb je dit probleem.... helaas..


alexvanduijn

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
betreft bestelnummer 270454622 en daarna 272572072.
Wat is dit een slechte service. Op 6 november besteld en dan op 8 december pas te zien krijgen dat de bestelling is geannuleerd.
Geen telefoontje of mail gehad. Hier moet ik dus zelf achter komen. Daarna heeft Vodafone zelf een nieuwe bestelling geplaatst. Die daarna ook nog wordt geannuleerd. (vandaar 2 bestelnummers)
Net een medewerker gesproken, ik moet morgen maar zelf een bestelling plaatsen. Wat is dit? Willen jullie geen nieuwe klanten?
Ik wil bevestiging dat mijn bestelling is geannuleerd tevens wil ik zsm mijn geld terug wat op 6 november aan Vodafone is betaald. Voor mij in ieder geval geen Vodafone meer.
Tevens ga ik Vodafone is gebreke stellen voor (im)materiële schade
mauriceh

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zelfde hier! Wat een drama. @Serkan, Medewerker kan geen compensatie aanbieden en moet nu nog eens 4-5 weken wachten! Schandalig had op 27-10 besteld met nummerbehoud....
r2get

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ok mensen, ik heb speciaal hiervoor geregistreerd omdat ik het gewoon klote vind hoe Vodafone met mijn aanvraag is omgegaan. Zoals velen hier val ik ook buiten de boot hier mijn verhaal

-> 27 Okt besteld pre order (betaald met iDeal 103 euro)
-> tot aan gister geen reactie....... vond het wel lang duren dus kwam op deze forum terecht en ben toen maar eens gaan bellen
-> Tijdens het bellen 4 keer doorgeschakeld en elke keer werd er opgehangen waardoor ik steeds opnieuw moest bellen en opnieuw me verhaal moest doen.
-> Eind oordeel wegens een "fout" moet mijn bestelling geannuleerd worden en moet ik opnieuw bestellen wachttijd 2 tot 4 weken geen compensatie helemaal niks. En oh ja... mijn 103 euro moest ik via iDeal terughalen???? na wat speurwerk ben ik bij Ayden terrecht gekomen die mijn betaling heeft kunnen terugstorten duurt wel 10 tot 15 werkdagen.

Ik was bloedlink voelde me gewoon genaaid. Uiteindelijk zag ik dat belsimpel de telefoon wel in voorraad had. Heb ze gebeld had 16 wachtenden voor me.... uiteindelijk een hele vriendelijke meneer aan de lijn die mijn gewoon hetzelfde abbo heeft kunnen aanbieden en let op........... DE TELEFOON KOMT ER ZO AAN! track en trace geeft aan dat de bezorger onderweg is en er tussen 13:15 en 16:00 is...

dus uiteindelijk ruim een maand gewacht, en belsimpel doet het in 1 dag... sterker nog,, minder dan 24 uur???

tip is wel om bel simpel gewoon te bellen want ze kunnen direct kijken of het in voorraad is.


Wat mij gewoon heel kwaad heeft gemaakt is dat ik ziggo korting zou krijgen en nog eens 5 euro erboven op voor het lange wachten via vodafone had daar 2 weken geleden een sms over gekregen en na het anuleren van die order werd ik gewoon behandeld als een nieuwe klant met alleen 5 euro korting.... en gewoon weer wachten geen compensatie helemaal niks..... en daar doe je een pre order voor??????? Uit woede heb ik trouwens ook niet meer gekozen voor vodafone bij belsimpel maar voor Tele2... die waren nog goedkoper 53 euro per maand maar hij zei dat het ook kon met vodafone en tmobile, dan kreeg je je telefoon ook de volgende dag.

dit is gewoon echt schandalig, ik zat ook elke dag op deze forum mee te lezen net als jullie om er uiteindelijk achter te komen dat ik gewoon pech had.....

Success iedereen, dit was mijn verhaal en voor mij NOOIT MEER vodafone
Roydie

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
Intussen krijg ik een sms dat de bestelling terug geplaatst is naar de orginele besteldatum (27 okt dan denk ik?).
Of doelen ze nu op de door VF nieuw aangemaakte order van gister? Ik snap er in ieder geval helemaal niks meer van, geen idee waar ik nu aan toe ben..
Jordyk1

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Serkan ik heb net contact gehad met je collega’s over mijn bestelling nr 270885112 (besteld op 11 november)
Er werd mij verteld dat er volgende week pas een grote levering komt? En dat niemand die na 30 okt heeft besteld een toestel heeft?
weet jij hoe dit zit en of ik deze week
nog mijn toestel kan verwachten
Roydie

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
rubenp schreef:
@Serkan Ik hoop dat jij nog iets voor mij kunt betekenen m.b.t. het versnellen van mijn order

rubenp wel top dat je post aangepast wordt als 'repost', maar dat er nog altijd geen antwoord is gekomen op onze issue (en zoals nu intussen blijkt bij meerdere personen)
tps

Gedreven Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Roydie, als het goed is gaat het om je oorspronkelijke bestelling, en zal je je toestel dus hopelijk gauw ontvangen!

Nogmaals mijn vraag van gister aangezien daar niet op wordt gereageerd;
Serkan, heb je ook informatie mbt de 256gb (silver) modellen? Het kan toch niet zo zijn dat die pas uiterlijk week 52 worden geleverd?? Dat is 8 weken terwijl de initiale levertijd op 2-4 weken stond...
Bij coolblue, mediamarkt etc zijn ze regelmatig gewoon op voorraad, waarom worden die door VF niet daar gekocht en aan de eigen klanten opgestuurd? Of hebben jullie niks over voor je klanten 😉
rubenp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes
Als ik dit zo lees ben ik zeker niet de enige. Ik hoop dat Vodafone met een passende oplossing komt voor de gedupeerden.

Ik zou zelf ook graag mijn bestelling annuleren en via belsimpel bestellen, helaas is het daar niet mogelijk om via F&F te bestellen waardoor je aansluitkosten betaald en geen extra factuurkorting ontvangt.

Roydiezou mooi zijn als je bent teruggeplaats naar 27-10. Dat zou betekenen dat dit wel mogelijk is, mij is helaas verteld dat dit absoluut niet mogelijk is.

Ik hoop dat Serkan nog met een reactie komt op onze vragen
Rick83

Stamgast
  • 113Posts
  • 0Oplossingen
  • 67Likes
Jordyk1 schreef:
@Serkan ik heb net contact gehad met je collega’s over mijn bestelling nr 270885112 (besteld op 11 november)
Er werd mij verteld dat er volgende week pas een grote levering komt? En dat niemand die na 30 okt heeft besteld een toestel heeft?
weet jij hoe dit zit en of ik deze week
nog mijn toestel kan verwachten
Jordyk1 nou dat laatste klopt niet, heb 4 nov besteld en als er niks misgaat heb ik hem over 2 uur in handen.
Jordyk1

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel apart idd, snap er nu niets meer van!
Rick83

Stamgast
  • 113Posts
  • 0Oplossingen
  • 67Likes
geen statuswijzigingen vandaag?
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Jordyk1 schreef:
Heel apart idd, snap er nu niets meer van!
Heb jij het toevallig over de 256Gb versie?
Jordyk1

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee 64GB Space Grey
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic