Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Samsam schreef:
Hi,

Hoe kan het zo zijn dat de iPhone X op de website op voorraad is? Kan er een kleine update komen mbt de actuele status? Anders lijkt het me simpel en bestel ik opnieuw? @Serkan
Dit is al een paar keer besproken in dit topic:

Dit kan komen door de cookies van je internetbrowser of doordat onze nieuwe voorraad op dat moment wordt verwerkt in het systeem. Houd in ieder geval het leverschema aan voor de laatste status van de voorraad.
Rick83

Stamgast
  • 113Posts
  • 0Oplossingen
  • 67Likes
Serkan omdat ik en de vrouw vandaag niet thuis zijn, heb ik in de postNL app doorgegeven dat ze hem bij de buurtsuper af moeten geven.
dat kan toch gewoon?
of gaat dat niet omdat ik dingen moet ondertekenen bij de koerier?
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Odin schreef:
Vandaag komt mijn nieuwe telefoon dan toch eindelijk. Hoe staat het met jullie er voor?
Dat is goed nieuws Odin een mooie beloning voor je leuke berichten 😉
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Samsam schreef:
Goedemorgen allen!

@Serkan, weet je toevallig of er vandaag weer een levering van de iPhone X toestellen binnenkomt zoals je twee dagen geleden hebt aangegeven? Zo ja, heeft dit dan nog invloed op de verwachte levertijden die op dit moment gecommuniceerd worden?

Thanks in ieder geval voor alle moeite!
Samsam Goede vraag.

Ook vandaag staat er een levering gepland. Deze zal in de middag worden doorgestuurd naar de distributeur waarna de toestellen aan bestellingen worden gekoppeld.

Je kunt vandaag of morgen dus nog bericht ontvangen.
Louloucarol

Stamgast
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Jahoor kan ik nog 1-2 weken wachten. 3 weken te lang gewacht dalijk. Komt vodafone nog met een tegemoetkoming Serkan?
MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
Serkan schreef:
Lkl78 schreef:
@Serkan, hoe zit het met de bestellingen die in de Vodafonewinkel gedaan zijn? Worden deze volgens hetzelfde principe uitegleverd of geldt hiervoor een aparte voorraad? Ik heb de 64GB SG besteld op 31/10, in de winkel zegt men totaal geen beeld te hebben over de levering. Ik wacht nu al precies 5 weken!!! Mvg
Bestellingen die via de winkel zijn gedaan, gaan ook uit dezelfde voorraad. Echter ben je in dit geval nog afhankelijk van de verwerking/drukte in de door jou gekozen winkel.
Ging bij mij net zo vlot als PostNL zo niet sneller???? thnx VF Tiel ????????
rubenp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes
Serkan ik post dit bericht van gister nog een keer waarschijnlijk heb je het nog niet gelezen.

Repost.


Serkan Ik hoop dat jij nog iets voor mij kunt betekenen m.b.t. het versnellen van mijn order

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
EliseuhEr is vandaag weer een levering volgens Serkan. Zou dan toch echt moeten lukken voor jou.
We MagnificentDPE en Ruud001 zullen weer voor je duimen. Succes vandaag!!! 😄
Roydie

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
rubenp schreef:

Repost
rubenp even afwachten op bericht en anders toch de order maar cancellen en via belsimpel bestellen. Blijkbaar geeft dat meer succes.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
rubenpWat een hoop gedoe zeg. Kan me voorstellen dat je hier enorm van baalt. Ik hoop dat Serkan je hiermee kan helpen. Hij is daar erg goed in en heeft hier op het forum al veel mensen geholpen. Succes gewenst in het vinden van een passende oplossing.
rubenp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes
Ter aanvulling op mijn vorige post. Net weer gebeld met de klantenservice omdat ik nog geen bevestiging en contract heb gekregen van de gister geplaatste order. Er werd hier verteld dat het BKR gister niet goed is ingevuld.. dus weer een fout van de medewerker tijdens het plaatsen van een telefonische order.. Helaas nog langer wachten nu.

Serkan ik hoop echt dat je iets voor mij en anderen (Roydie cristihorga) kunt betekenen
Johnniewalker_K

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Wel vreemd, heb gisteren voor 12:00u een status wijziging ontvangen - door het dolle heen en helemaal blij.
Nu zie ik alleen nog steeds geen T&T welke wel erg belangrijk voor me is daar ik rekening moet houden met mijn werk om de telefoon aan te kunnen nemen. Serkan weet jij hoe dit kan?
Odin

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 42Likes
Haha, bedankt :D! Ik zal nog proberen op het forum actief blijven af en toe om mijn ervaringen en kennis van de algemene problemen te delen! Serkan
Kr

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Zakelijke klantenservice:
27-10-2017 @ 0858. Uiteindelijk iemand aan de lijn na dik 30 minuten wachten. En besteld telefonisch.
Zie printscreen 1.

Iphone X 256 gb SG besteld op 27-10-2017. Er werd al over de telefoon gemeld dat de bevestiging later zou komen, wat ik erg gek vond. In het gesprek gaf ik al aan, als dat de procedure is, ok, maar ik vind het wel gek.

Overigens probeerde ik ondertussen ook via de site te bestellen. NoGo.

Hierbij overigens een printscreen uit whatsapp waarbij de bestel datum gemeld is.

Mail kreeg ik pas 31-10-2017. Met in het achterhoofd vanaf 3 november 2017 wordt mijn telefoon geleverd en mijn orderdatum telefonisch is 27-10-2017.


Levertijden op de Vodafone site d.d. 17 november 2017:

27-10-2017 heb ik telefonisch besteld met een levertijd van 1 tot 3 weken.
Inmiddels is het begin december en zijn we ruim 5 weken verder.


Afgelopen woensdagavond (29-11) heb ik met xx gesproken van de klantenservice en hij gaf aan dat de orderdatum 31-10 en niet 27-10.

Hoe kan dit nu weer? Ja, ik kreeg ook 31-10 een bevestiging, met die orderdatum, maar moet ik dan weer bellen om te checken/verifieren dat ik wel 27-10 telefonisch heb besteld?

Nu is het geval dat ik OOK voor mijn vriendin de telefoon heb besteld. Uiteindelijk rond 0945 via het web.
Haar nr is xx. Hetzelfde toestel, iphone x 256 gb sg.
Zij heeft haar toestel inmiddels een week binnen. En nu ik haar orderdatum zie, verschiet ik wel even van mijn stoel. Zij had wel 27-10-2017.


Dus ergens had ik dit zelf eerder kunnen zien, en aan de andere kant, ik plaats mijn order en verwacht dat deze correct wordt opgevolgd door jullie interne processen.

Ik moest een klacht sturen en verwacht enige voorrang en compensatie!

Graag wil ik dat jullie mijn gesprek checken van 27 oktober 2017, gebeld met xx in de ochtend. En check ook mijn gesprek van afgelopen woensdag 29 november 2017, rond 1810 met xx volgens mij.

Graag de orderdatum aanpassen conform prioriteit binnen jullie processen en procedures en graag de follow up ervan prioriteren.

Update 7-12-2017: afgelopen maandag (4-12-2017) klachtformulier gestuurd en ik werd teruggebeld door 0654500100 (xx). Alles was ok, en zag er goed uit TOT ik zei hoezo heeft mijn vriendin haar telefoon wel dan?! Toen werd ik terug in het menu gezet om Status order te spreken. Geduld meneer, we zijn afhankelijk van Apple, bla bla. Ook zegt ze (xx) dat zij mijn klacht niet kan zien, dus wederom alles aan haar vertellen, maar het enige wat zij kan, is aangeven om geduld te hebben.
Inmiddels lees op het Vodafone forum dat er latere orders wel updates en status wijzigingen ontvangen.

HOE KAN DIT? Blijkbaar kan niemand dit fixen en mag ik als klant gewoon maar wachten?




Bovenstaande is deel van de klacht die ik voor de derde keer verstuurd heb gisteren. Ik ben benieuwd wat hiermee zal gebeuren. Volgens mij niet veel, aangezien binnen Vodafone de klantenservice processen niet geintegreerd zijn.


Uiteraard plaatjes en namen weggelaten hier.
Samsam

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Goed verhaal, lekker kort ook.
Odin

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 42Likes
Nogmaals gefeliciteerd aan de mensen die hun toestel ontvangen deze week. Ik hoop dat degene die wachten geluk hebben en zo spoedig mogelijk een statuswijziging krijgen!!!! :D:D:D:D
Kr

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Zonder context geen verhaal.
Geen reden, anders dan VFZ te laten zien, hoe sommige gevallen toch niet in de happy flow vallen.

Wat is jouw reden om te registreren?
Johnniewalker_K

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
T&T inmiddels binnen!!! Helaas nog geen mogelijkheid tot volgen maar dat zal vandaag wel komen... hoop ik !:):)
randyjc

Gedreven Liefhebber
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Odin schreef:
Nogmaals gefeliciteerd aan de mensen die hun toestel ontvangen deze week. Ik hoop dat degene die wachten geluk hebben en zo spoedig mogelijk een statuswijziging krijgen!!!! :D:D:D:D

Haha Thanks, momenteel heb ik mijn mediapc op de tv zo ingesteld dat hij YouTube draait met clips en rechts op autorefresh de Vodafone statuspagina

#hoezoikvoelmeweer15jaar :’)
jdiezrequejo

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Belangrijk voor mensen die via F&F hebben besteld en nog geen statuswijziging hebben gehad terwijl andere na hun dit wel hebben gehad!

Ik zit in hetzelfde schuitje als @rubenp Besteld via F&F op 2-11. Zojuist gebeld met klantenservice, en wat blijkt... Er is inderdaad wat fout gegaan met nummerbehoud. Dit kan Vodafone niet goed maken en dus moet je annuleren waardoor je weer achteraan de rij komt te staan.

Blijkbaar is het zo dat mijn nummerbehoud op 4 december is aangevraagd. Maar aangezien er geen toestel voorradig was er een fout is opegtreden. Ik mag hopen dat Vodafone deze grote fout bij hunzelf ziet en deze voor een volgende keer repareert. Ik heb er nu niks meer aan dus mijn order heb ik geannuleerd. Inmiddels ook ergens anders besteld.

Serkan Voor jullie als team Vodafone hoop ik dat jullie hier lering uit trekken bij een volgende uitrol.. Fix dit probleem!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic