Ik wil graag even mijn ervaring met jullie delen.
Deze klacht heb ik zojuist verstuurd naar vodafone:
Op 27-10-17 heb ik een preorder geplaatst voor de iPhone X 64GB SG via Friends&Family ik stap over van KPN omdat ik momenteel bij Ziggo zit en hierdoor minder ga betalen voor mijn abbo ook heb ik nummerbehoud aangevraagd. Op 28-10-17 heb ik een bevestiging ontvangen (ordernummer 269854842). Op 1-11-17 heb ik een sms ontvangen dat het toestel niet meteen bezorgd kan worden. Op 16-11-17 weer een sms dat er nog geen verwachte levertijd is. Allemaal prima gezien het nog binnen de verwachte levertijd valt van 2 tot 4 weken. 24-11-17 weer een sms ontvangen dat de levering langer op zich laat wachten maar dat ze me wel 5 euro korting kunnen geven gezien ik nog wacht en deze actie momenteel loopt. Allemaal prima tot zover.
Ook volg ik het forum al een hele poos waar levering en beschikbaarheid van o.a. de iPhone X besproken wordt. Hier post Serkan (moderator) updates over leveringen vanuit Apple en wanneer we ons toestel kunnen verwachten. Uit Serkan's updates bleek dat er in deze huidige week (49) eindelijk wat schot in de leveringen komt van de iPhone X, dus ik met goede moet mijn status regelmatig in de gaten houden. Op het forum las ik dat mensen die in november een bestelling hebben geplaatst al een statusupdate hebben gekregen naar uitleveren. Ik vond dit natuurlijk erg vreemd gezien ik eerder heb besteld en nog geen statusverandering heb gezien. Dus ik besluit vandaag maar eens naar de klantenservice te bellen. Nu komt het.. na een poos in de wacht te hebben gestaan wordt er mij verteld dat er iets fout is gegaan met het nummerbehoud. hierdoor is de order vastgelopen en zal hij geannuleerd moeten worden en de bestelling opnieuw geplaatst worden waardoor ik achteraan kom te staan!! Na mijn vraag hoe we dit gaan oplossen gaat ze dit even overleggen met een collega en zet mij zon 10 min. in de wacht. waarna ik vervolgens hoor dat er echt niks mogelijk is en ze mij doorgaat verbinden met de afdeling annuleringen. Het doorverbinden is vervolgens ook niet goed gegaan waardoor het bandje weer van voor af aan ging en ik weer in de wacht stond.. ik heb toen maar opgehangen.. Op dat moment wist ik echt niet wat ik moest doen, en voelde me hier behoorlijk rot over. Op dat moment was ik op mijn werk en er zit redelijk dichtbij een vodafone winkel, dus ik besluit om een middag vrij te nemen en het te gaan oplossen. Ik kon me toch al niet meer concentreren op mijn werk. Er komt nog bij dat mijn order nog steeds op open stond en ik dus niet op de hoogte ben gebracht van de fout in mijn order!! Ik ben hier dus achter gekomen door zelf actie te ondernemen!!
Vol goede moed fiets ik naar de vodafone winkel, maar kom er al snel achter dat ze in de fysieke winkel niks voor mij kunnen doen en ik het alleen maar kan regelen via de klantenservice. De medewerker verteld mij dat hij het heel erg vindt en ik zeker om korting moet vragen gezien ik nu noodgedwongen langer met een duurder abbonement zit en door verdere incorrecte afhandeling, ook zegt hij dat de foutlopen van de order is veroorzaakt door een persoonlijke fout in het aanvragen van nummerbehoud doordat de datum handmatig verzet had moeten worden gezien het toestel er 27-11-17 nog niet was en op deze datum nummerbehoud was aangevraagd. Verder geeft hij aan dat ik om een spoed order moet vragen waardoor ik mijn toestel alsnog eerder kan ontvangen.
Je begrijpt dat ik met op dat moment heel erg rot voelde. Thuis ben ik maar weer in de telefoon geklommen en ben ik uiteindelijk bij de afdeling annuleringen terecht gekomen. Hier heeft een vriendelijke dame mijn order geannuleerd en een nieuwe aangemaakt. Tot mijn verbazing bleek er helemaal niks mogelijk qua coulance of een korting. Er was dus niks anders mogelijk dan exact dezelfe order te plaatsen met de zelfde kortingen die ik al had (5 euro ziggo korting, 5 euro black friday/oudejaarskortting en 2 euro friends and family korting). Ook was het niet mogelijk om de order sneller te kunnen leveren waardoor ik gewoon achter in de rij sta.. Dit is echt onbegrijpelijk.! fout na fout wordt er gemaakt maar er staat niks tegenover. Het enige wat ik kan doen is een klacht indienen waarna er vervolgens contact met me wordt opgenomen zegt ze. Vandaar deze klacht.
Ik hoop dat er goed naar mijn verhaal wordt gekeken en er een passende oplossing komt. Al met al ben ik de dupe door deze fouten van vodafone. Ik kan mijn bestelde iPhone nu ergens in januari verwachten terwijl hij 27 oktober is besteld.
Met vriendelijke groet,
Ruben Peters
SerkanIk hoop dat jij nog iets voor mij kunt betekenen m.b.t. het versnellen van mijn order