Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
EliseuhNou dat ziet er goed uit dan! Mooi bericht toch? 😄
CptCha0s

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Serkan Waarom word tot 3 keer toe mijn vraag niet beantwoord?

vraag: Serkan staat mijn order datum goed? Ik heb de bestelling op 13-11 geplaatst maar is pas een week later bevestigd. Door wat ik lees hier op het forum ben ik bang dat dit verkeerd staat.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
EliseuhHmm, waarschijnlijk helpt het echt...;)
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Bravo69 schreef:
Serkan schreef:
Hi all,

Ik heb zojuist contact gehad met onze planning en logistiek afdeling:

Vandaag 04-12
Vandaag heeft een reguliere levering plaatsgevonden
Dinsdag 05-12
Morgen vindt de resterende levering plaats die oorspronkelijk vorige week geleverd zou worden.
Woensdag 06-12
Woensdag staat een extra grote levering (5x de reguliere levering) op de planning voor met name de 64 GB SG uitvoering.
Donderdag 07-12
Donderdag verwachten we een reguliere levering.

Bestelingen t/m vandaag
De indicatie is dat we daarnaast alle bestellingen die tot en met vandaag zijn gedaan, de komende weken nog gaan leveren.

Note: Dit zijn de dagen waarop wij geleverd krijgen. Hieronder meer info hoe het proces daarna verloopt.

Hoe werkt het proces?
Zodra wij de toestellen ontvangen gaan deze naar onze distribiteur, waarna ze worden gekoppeld aan een bestelling. Indien Apple de toestellen in de ochtend levert, komen de toestellen dezelfde dag nog bij de distribiteur terecht. Indien dit later op de dag is, gaan de toestellen de dag erna naar de distribiteur.

Zodra de toestellen bij de distributeur zijn worden ze gekoppeld aan bestellingen en wordt je status aangepast -> ontvang je een bericht dat je toestel klaar is voor verzending met uiteindelijk een Track and Trace nummer.
Vraag aan @Serkan. Hoe groot is een "reguliere" levering?

Precieze getallen mag ik helaas niet noemen. Daarnaast zegt dat ook niet alles omdat je dit in verhouding moet zien met het aantal gedane bestellingen. Het is meer om een context te geven aan de verschillende leveringen die deze week gaan plaatsvinden. Zoals bijvoorbeeld de levering van woensdag die 5x groter is dan die van vandaag.
maikelvde

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo Serkan,

Ik heb mijn Iphone x 64G SG pas op 24 november besteld in de vodafone winkel.

Zoals ik het nu lees moet deze aankomende weken geleverd worden. Betekend dit voor de kerst vakantie? Ik ben dan namelijk 3 weken op vakantie.

Groet Maikel
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
CptCha0s schreef:
@Serkan Waarom word tot 3 keer toe mijn vraag niet beantwoord?

vraag: Serkan staat mijn order datum goed? Ik heb de bestelling op 13-11 geplaatst maar is pas een week later bevestigd. Door wat ik lees hier op het forum ben ik bang dat dit verkeerd staat.
Dit kan ik zo helaas niet controleren CptCha0s. Daarnaast het vriendelijke verzoek om specifieke vragen m.b.t. bestellingen te stellen aan onze collega's via 0800-0560.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
maikelvde schreef:
Hallo Serkan,

Ik heb mijn Iphone x 64G SG pas op 24 november besteld in de vodafone winkel.

Zoals ik het nu lees moet deze aankomende weken geleverd worden. Betekend dit voor de kerst vakantie? Ik ben dan namelijk 3 weken op vakantie.

Groet Maikel
maikelvde 24-11 is best wel ''laat'', maar zoals het er nu naar uitziet verwacht ik dat je er deze maand nog bij zit. Let wel, dit is de huidige indicatie.
Kr

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ruud001 Gedeelde smart is halve smart? Het forum zou niet de bron moeten zijn aangaande de meest correcte informatie, al begrijp ik dat Serkan in ieder geval communiceert en ik nu al meer een gevoel heb bij de leveringen dan over de informatie die ik via de telefoon kreeg.

Dit zou een VF ook zeker moeten weten. Leuk al die interne memo's over klanttevredenheid, openheid, communicatie en noem maar op...
Hoe lastig is het om de levertijden pagina te updaten zoals Serkan dat doet. Hele gekke gedachte van mij natuurlijk.

Ach, geduld is een schone zaak...

maikelvde

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Prima! We zullen het zien! bedankt voor je antwoord!
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Kr schreef:
@Serkan in ieder geval communiceert en ik nu al meer een gevoel heb bij de leveringen dan over de informatie die ik via de telefoon kreeg.

Dit zou een VF ook zeker moeten weten. Leuk al die interne memo's over klanttevredenheid, openheid, communicatie en noem maar op...
Hoe lastig is het om de levertijden pagina te updaten zoals Serkan dat doet. Hele gekke gedachte van mij natuurlijk.

Ach, geduld is een schone zaak...

Precies. Het lijkt een klungelige bende. Er staat nog stééds 2 tot 4 weken bij bestellingen tot en met 31 oktober. Prima, rekenen we voor Vodafone vanaf 3 november... Dan zijn ze dus ruim te laat!
mrc0022

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Ik vraag me dan toch zeer af wat een zogenaamde reguliere levering inhoudt als er afgelopen vrijdag en vandaag een 'reguliere' levering op de planning staat maar hier mensen op het forum bevinden van bestellingen van het 1e uur op 27 oktober zonder status wijziging. Vind het allemaal maar onduidelijk en amateuristisch. Het voelt meer als warmhoudertjes dan concrete en juiste informatie.

Neemt niet weg dat ik je updates wel waardeer maar het gevoel bekruipt me naar aanleiding van afgelopen weken dat deze updates meer tekst als inhoudt is.
Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
Ruud001 schreef:
@EliseuhHmm, waarschijnlijk helpt het echt...;)
Haha laten we het hopen...
MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
Serkan schreef:
@Eliseuh Jawel hoor, de na deze week is de verwachting dat we bestellingen t/m de 1e week van november hebben uitgeleverd (precieze datum heb ik waarschijnlijk eind deze week). Als het qua kleur en opslag mee zit, dan zit je misschien deze week al erbij, maar daar heb ik nu dus nog geen goed zicht op.
Kijk dat geeft de burger moed, ik mag hieruit concluderen dat mijn bestelling van 1 nov in de VF store dus deze week geleverd gaat worden. X64SG
toch Serkan? Zo lees ik het toch goed?????????????????
danielvanm

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Serkan 64GB SG, 8 november besteld, net niet de eerste week, toch wel kans dat ik er deze week bij zit? Snap dat je niks kunt garanderen!
SuperVodafone

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Bestelingen t/m vandaag
De indicatie is dat we daarnaast alle bestellingen die tot en met vandaag zijn gedaan, de komende weken nog gaan leveren.

Dat is wel heel breed ... komende weken. Dat kan in principe nog januari 2018 zijn.
Bravo69

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 36Likes
Een reguliere zending is zo klein dat ze nog steeds niet zijn toegekomen aan het verzenden van te telefoons van 27 oktober 10 uur. En dat dus al 4 weken lang.

Dat zijn dus zo’n 20-30 iPhones per levering, in alle mogelijke varianten.
Swift3004

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Wel jammer dat er bijna altijd alleen wat gezegd wordt over de 64gb variant ????
Chou

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Mod-edit Serkan
Gebruiker geblokkeerd wegens beledigend taalgebruik.
josta

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
1 november rond 12 uur besteld. Dit betekend dat ik volgens de levertijden uiterlijk as woensdag geleverd zou moeten worden. Gaat dit gehaald worden? Ik hoor namelijk niks van vodafone?


Odin

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 42Likes
Even iets wat ik wil delen met jullie.

Ondanks dat Serkan een moderator is, was ik allang mijn geduld kwijt geraakt door steeds, opnieuw, en reeds beantwoordde vragen. Sorry dat ik het zeg. Even om het geheugen op te frissen een algemene FAQ:
1: Vanaf 3 november is het nu week 5. Dit is dus over de genoemde leverdata. Wat nu?
Zoals in de beschrijving staat, zijn de genoemde leverdata INDICATIES wat dus inhoud dat dit niet met 100% zekerheid is, maar zoals het WAARSCHIJNLIJK zou moeten lopen. Jij, met een groot aantal anderen, bent niet de enige die hier op wacht en ik begrijp de frustratie (ik ben ook een wachtende) dat je toestel niet binnen de genoemde leverdata binnen is. Helaas, kunnen we niet 10 keer dezelfde vraag, aan tientallen medewerkers gaan stellen zowel aan de telefoon als hier op het forum omdat het ''net even iets anders'' verteld wordt door een andere medewerker. Serkanis op het forum de betrouwbaarste bron en daar zou ik je aan houden. Hoe moeilijk het ook klinkt, helaas, zal jij, met de anderen, moeten wachten en het doen met de tijden die Serkan aangeeft.
2: Wat is dan de leverdatum? Hoeveel toestellen worden er per dag geleverd? En welke kleur? En welk opslagmodel?
Zoals genoemd is Serkan niet geauthoriseert om de precieze aantallen te noemen, wat ook logisch is. Zou jij als bedrijf de leveraantallen noemen zodat een concurrent kan adverteren tegen jou aantallen? Onlangs is op het forum het bericht geplaatst met de INDICATIE van de toestelleverdata, lees dat op de pagina hiervoor of een aantal pagina's hiervoor, maar redelijk recent geplaatst.
3: Mijn black-friday / eindejaarskorting is nog niet verwerkt
De korting die jij aangeboden krijgt wordt zoals aan mij verteld door de klantenservice zodra JIJ je toestel ontvangen hebt en je nieuwe contract ingegaan is verwerkt op je rekening. Maak je je zorgen dat het niet verwerkt wordt? Bel dan de klantenservice zodra je dit opvalt, daar valt altijd een oplossing voor te vinden!
4: Mijn vraag voor jullie: Stel alsjeblieft geen onnodige, sterk vergelijkbare of reeds beantwoordde vragen
Serkan en de overige forumleden doen hun uiterste best om te reageren op jou vraag. Maar het is fijner voor zowel de leden als de staff dat er geen onnodige , sterk vergelijkbare of reeds beantwoordde vragen gestelt worden. Voor meer duidelijkheid lees het bericht van Serkan. Kan hij geen antwoord geven bel dan alsjeblieft de klantenservice. Kom je er dan nog niet uit? Dan is het een goed idee om hier nog is terug te komen en je opties te bespreken. Bedankt voor het lezen hiervan en veel succes met het wachten op je nieuwe toestel :D!!



E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic