Ik volg dit forum nu ook enkele tijd, dit omdat ik vindt dat de communicatie beter gedaan had kunnen worden door Vodafone en dit de enige plek is waar informatie wordt gegeven.
27/10 om 9:00 ben ik begonnen met het bestellen van mijn iPhone X, ging een beetje traag maar vergeleken met wat ik hierna te schrijven heb is het niks
🙂Op 27/10 om 9:13 een bevestigingsmail gekregen van mijn bestelling, een iPhone X 256GB Space Grey. Op 27/10 om 15:48 kreeg ik vervolgens mijn contract en bevestiging (met alle gegevens) op de mail, helemaal top.
Daarna 01/11 een sms ontvangen dat mijn toestel die week geleverd zou worden, op 02/11 kreeg ik een sms dat de levertijd niet klopte en dat ik een nieuw bericht zou ontvangen. Daarna was het stil.. Heel erg stil.. Geen sms of mail met een nieuwe verwachting.. Geen bericht met waar je informatie kon vinden.. Op 24/11 eindelijk een teken dat mijn bestelling bij Vodafone nog liep. € 5,- korting per maand wat een goed gebaar is, en eindelijk de link naar de levertijd pagina. Geen idee of de mensen bij Vodafone in de gaten begonnen te krijgen dat de informatievoorziening ronduit slecht was? Ter verduidelijking, voor een bedrijf wat handeld in communicatie is dit rampzalig slecht!
De PDF waarin de levertijden staan is heel erg onduidelijk, hierin wordt niet aangegeven dat er gerekend wordt vanaf 03/11 en niet vanaf de besteldatum. Dit is alleen te achterhalen via dit forum of via de klantenservice. Zelf rekende ik vanaf de bestel datum.
Dit is dus wat erg jammer is, en als ik hier lees bij meer mensen dwars zit.. Maar nu, wat zou er beter gedaan kunnen worden.
Serkan doet hier goede zaken.
- Maar het zou misschien handig zijn om de laatst uitgegeven besteldatum/ tijd per type aan te geven. Eens per dag is al voldoende, dan kunnen de mensen die actief op hun toestel wachten zien of hun overeenkomende datum/ tijd in de buur begint te komen.
- Een teller bij je bestelling waarin je ziet hoeveel toestellen voor je zijn, al is dat meer werk om in het systeem te bouwen met alle types.
- Daarnaast de PDF updaten naar de weeknummers of duidelijk erin vermelden vanaf welke datum er gerekend wordt (ik heb de onduidelijkheid vorige week al bij de klantenservice en de feedback knop op de website gemeld).
Vandaag om 17:47 kreeg ik een mail van Vodafone dat mijn toestel verstuurd is met de track and trace code van PostNL. Voor de mensen die hetzelfde toestel hebben besteld, misschien kunnen jullie je bestelling hieraan refereren.
Voor Vodafone, ik hoop dat dit bericht bij jullie aan komt en jullie hier iets mee kunnen.