Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
Naamloos1

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Iemand al een statuswijziging?
kdd

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Naamloos1 helaas nog nikss
Mast

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes
Naamloos1 schreef:
Iemand al een statuswijziging?
Nee helaas nog geen statuswijziging dus hopen dat er nog actie komt vandaag of morgen..

Serkan bedankt voor je bericht naar ons allen.. jij tot nu toe ook bedankt voor alles
Bonte

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Serkan ben benieuwd. Hoop wat te onvtangen al is het alleen maar om te weten of ik niet uit het systeem ben verdewenen ofzo. Zoals eerder gezegd na het bestellen op de 27e nog niks vernomen....
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Serkan schreef:
mrc0022 schreef:
@Serkan Kan je dit bevestigen?
Ik intern even het een en ander nagevraagd:

Vandaag hebben we een Black Friday actie waardoor je extra korting krijgt op je abonnement. iPhone klanten die momenteel nog wachten op hun toestel krijgen deze korting ook aangezien het toestel nog niet is geleverd. Dit geldt ook voor F&F bestellingen. Je ontvangt hierover een sms dus je hoeft hiervoor niets te doen. Toch nog een leuke opsteker voor diegene die wachten op het toestel.

@flieger daar is dan toch de tegemoetkoming 😉
???????????? dat meen je niet Serkan ... nou lekker dan, daar pies ik dan zeker naast ????
en ik had ook verlengd met de X ..... (wat ik eigenlijk nergens terug kan vinden ????)


Bravo69

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 36Likes
Serkan, bedankt voor je reactie. Mijn vergelijking is nog steeds apples met apples (haha).
In alle gevallen gaat het om met het element "wachten". Wachten is vervelend. Wachten is stom. Voor jullie als leverancier van diensten en producten, maar ook voor jullie klanten die graag die dienst of product bij jullie willen afnemen. Je hebt elkaar nodig. Ook in het proces van wachten.

Om de NS er maar weer bij te halen (terwijl ik verder niets met treinen of de NS heb): We zitten allemaal in dezelfde trein. Als die trein stil komt te staan hoeft de machinist niks zeggen, want "iedereen ziet toch dat de trein stil staat?" Na 10 minuten stilstaan ziet iedereen nog steeds dat de trein stil staat, maar wat de passagiers niet weten is dat de machinist ondertussen al contact heeft gehad met de verkeersleiding en dat er aan een oplossing gewerkt wordt. Ja natuurlijk wordt er achter de schermen gewerkt aan een oplossing. Maar aangezien we nu allemaal te laat aankomen op onze bestemming, is er niets mis mee om wat mededeelzamer te zijn over de vorderingen.
Dat is mijn punt. Zet een (denkbeeldig) pauze muziekje aan voor je klanten. Houd ze op de hoogte.
"Ja maar dat doen we toch al? "
Aan de reacties op dit forum te lezen is dat kennelijk niet voor iedereen voldoende.
Dus: De informatie die jullie geven is inhoudelijk correct, maar het gaat niet alleen om die informatie, het gaat erom dat je je klanten het gevoel geeft dat hun bestelling bij jullie in goede handen is. Ook al weten ze dat het zo is, ze moeten het gaan voelen.
Snap je het verschil?
Mast

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes
Ik vind het wel bijzonder dat er eigenlijk nog geen reacties geplaatst zijn met status wijzigingen.. vaak komen er al wel een aantal voorbij
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Mast schreef:
Ik vind het wel bijzonder dat er eigenlijk nog geen reacties geplaatst zijn met status wijzigingen.. vaak komen er al wel een aantal voorbij
Deze mening deel ik met je Mast ..... het is wel stilletjes
Bravo69

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 36Likes
Bij mij nog geen verandering in status.
MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
kdd schreef:
@flieger je kan misschien contact opnemen met de klantenservice. Mederwerker heeft mij verteld dat de blackfriday actie van €5,- korting ook gaan gelden voor de mensen die een iphone x hebben besteld .
Krijg zojuist dit sms’je, top VF, neem aan dat die korting per maand gedurende hele abo loopt????????

Bonte

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Weet niet of het toeval is maar heb een sms dat de levering langer op zich laat wachten. Met als zoethoudertje de 5 euro per maand korting. In ieder geval een teken van leven, altijd fijn zo op de laaste dag hopen op een afhaal bericht.
Bravo69

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 36Likes
Toeval!
Ik ontving het bericht dat ik gedurende de looptijd van mijn contract een extra "eindejaarskorting" ontvang. Dat is dan mooi meegenomen! Betaal ik per saldo toch 24 x € 4,50 minder voor mijn dure telefoon!
Felo

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb ook het smsje gehad, heel fijn!

Er staat bij de levertijden echter nog wel 1-3 weken, maar die zijn nu wel verstreken
tps

Gedreven Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik lees al een tijdje mee, toch ook maar even geregistreerd :).

Zonet ook de SMS met de extra 5 euro korting ontvangen. Ik neem aan dat dit een korting is die bovenop andere kortingen komt die zijn afgesproken die ook niet op de factuur komen.

In mijn geval telefonisch besteld op 4 november (256gb silver) met Red Essential. Met 5 euro ziggokorting, 2 euro factuurkorting en 5 euro klant/verlengkorting vanuit de behoud/opzeglijn. Dit vanwege enkele valse beloftes die niet nagemaakt konden worden mbt ingangsdatum etc. Als het goed is, ga ik dus straks nog maar 9 euro per maand betalen in plaats van14. Serkan kun jij bevestigen of de stapelkorting klopt? Bestelnummer 270411892.
lievemandie

Gedreven Liefhebber
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 107Likes
Serkan schreef:
lievemandie schreef:
???? ik wist niet dat @Serkan
Ik werk inderdaad in het (bijna) uiterste zuiden van het land! Hoofdkantoor Maastricht.

Zwaai jij de volgende keer ook even? 😄
Nou..dat is goed! Als ik weer langskom. Maar zwaai je ook als je langs Roermond rijd? ????
Bravo69

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 36Likes
bij mij staat er nog steeds "wordt verwerkt"
Dikzie

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Serkan schreef:
Dikzie schreef:
Hoi Iris,

Dat heb ik gedaan, maar helaas nog geen reactie op mijn bericht.

@Dikzie
Hoi Serkan

Ik kan mij zo voorstellen dat jij zo lekker naar huis gaat om weekend te vieren.

Zou je voor mij nog even willen kijken of ik op de juiste plek gezet kan worden in de wachtrij?

Je hebt een persoonlijk bericht ontvangen.

AppleGebruiker

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Serkan schreef:
Serkan schreef:
AppleGebruiker schreef:
Serkan schreef:
AppleGebruiker schreef:
Omdat gisteravond het bericht niet goed zichtbaar was op het forum (als Spoiler), heb ik het verwijderd en nu opnieuw gepost:

Goedemorgen allemaal!

Al enkele weken volg ik dit forum (weliswaar anoniem) waarin ik verschillende ervaringen heb gelezen.

Ook ik heb last van het BKR-probleem, maar omdat ik pas op 28 oktober heb besteld, zag ik geen voordeel in de actie om @Serkan dus hoop ik dat ook ik in aanmerking kom voor terugplaatsing in de wachtrij. Ik verwacht vanzelfsprekend niet als eerste aan de beurt te zijn, want ik vind het erg naar om te lezen dat laatbestellers hem eerder krijgen dan mensen die op 27 oktober al hebben besteld.

Verder heb ik respect voor de geboden oplossingen en de updates, maar ben ik het er zeker mee eens dat (hoewel niet alles in de hand te houden is), de berichtgeving naar klanten sterk verbeterd kan worden; meer consistentie en meer duidelijkheid. Zo leek gisteren dat ook ik het toestel eerder (of minstens binnen de 3-5 weken vanaf 3 november) zou ontvangen, maar blijk ik vandaag pas in week 49 in aanmerking te komen.
Verder geef ik de mensen wie zijn overgestapt naar andere providers of het toestel via betere en snellere wegen hebben bemachtigd groot gelijk. Overigens is voor mij, tezamen met vele anderen, het plezier van zo'n mooi toestel zeker weg. Het is dat de extra's die in combinatie met Ziggo worden geboden dusdanig voordelig zijn, anders was ik ook overgestapt.

Voor commentaar sta ik open, maar, ik denk dat velen van mij het eens zijn dat het oprecht een zooitje is geworden bij Vodafone. Dit ben ik niet gewend van zo'n groot concern. Hoewel jullie (Vodafone) afhankelijk zijn van de levering van Apple en tevens slachtoffer zijn, behoeven de consumenten al helemaal niet de dupe te worden. Tezamen met de slechte BKR-controle, verkeerd en schaars gegeven informatie en het vrijwel niet tegemoet willen komen van de consument voor de extreme wachttijd terwijl het toestel fors geprijsd is, brengt mij tot de conclusie dat het proces schandalig slecht is verlopen.

Om positief af te sluiten wil ik de gelukkige ontvangers feliciteren met het toestel; ik hoop dat ook ik (al vind ik mijn haast bedelende houding voor een dusdanige prijs beschamend) aan de "beurt" mag komen.

Een fijne dag gewenst!

@Serkan,

Hartelijk dank voor de nette reactie; ik respecteer zeker uw mening.

Tevens (nogmaals) bedankt voor de goede service zodat ik mijn oorspronkelijke plaats in de rij terugheb!
Ik wil mijn respect uiten voor het opvangen van vele wachtende op dit forum; dit is geen makkelijke taak.

Met vriendelijke groet!
Bedankt voor je begrip @AppleGebruiker never mind, ik zie net je PM. Fijn om te lezen in ieder geval!
Inderdaad Serkan, ik heb een SMS mogen ontvangen! Bedankt voor de (dubbel)check 😄
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Iris75 schreef:
Mast schreef:
Ik vind het wel bijzonder dat er eigenlijk nog geen reacties geplaatst zijn met status wijzigingen.. vaak komen er al wel een aantal voorbij
Deze mening deel ik met je @Mast ..... het is wel stilletjes
RuudZ4 Had wel een statuswijziging naar uitleveren 😉

Maar ik denk dat het ''status-feest'' na het weekend begint...
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Iris75 schreef:
Serkan schreef:
mrc0022 schreef:
@Serkan Kan je dit bevestigen?
Ik intern even het een en ander nagevraagd:

Vandaag hebben we een Black Friday actie waardoor je extra korting krijgt op je abonnement. iPhone klanten die momenteel nog wachten op hun toestel krijgen deze korting ook aangezien het toestel nog niet is geleverd. Dit geldt ook voor F&F bestellingen. Je ontvangt hierover een sms dus je hoeft hiervoor niets te doen. Toch nog een leuke opsteker voor diegene die wachten op het toestel.

@Serkan ... nou lekker dan, daar pies ik dan zeker naast ????
en ik had ook verlengd met de X ..... (wat ik eigenlijk nergens terug kan vinden ????)


Iris75 Dat is ''zuur'' inderdaad. Maar daar heb ik verder geen invloed op (gehad). 😞
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic