Serkan, bedankt voor je reactie. Mijn vergelijking is nog steeds apples met apples (haha).
In alle gevallen gaat het om met het element "wachten". Wachten is vervelend. Wachten is stom. Voor jullie als leverancier van diensten en producten, maar ook voor jullie klanten die graag die dienst of product bij jullie willen afnemen. Je hebt elkaar nodig. Ook in het proces van wachten.
Om de NS er maar weer bij te halen (terwijl ik verder niets met treinen of de NS heb): We zitten allemaal in dezelfde trein. Als die trein stil komt te staan hoeft de machinist niks zeggen, want "iedereen ziet toch dat de trein stil staat?" Na 10 minuten stilstaan ziet iedereen nog steeds dat de trein stil staat, maar wat de passagiers niet weten is dat de machinist ondertussen al contact heeft gehad met de verkeersleiding en dat er aan een oplossing gewerkt wordt. Ja natuurlijk wordt er achter de schermen gewerkt aan een oplossing. Maar aangezien we nu allemaal te laat aankomen op onze bestemming, is er niets mis mee om wat mededeelzamer te zijn over de vorderingen.
Dat is mijn punt. Zet een (denkbeeldig) pauze muziekje aan voor je klanten. Houd ze op de hoogte.
"Ja maar dat doen we toch al? "
Aan de reacties op dit forum te lezen is dat kennelijk niet voor iedereen voldoende.
Dus: De informatie die jullie geven is inhoudelijk correct, maar het gaat niet alleen om die informatie, het gaat erom dat je je klanten het gevoel geeft dat hun bestelling bij jullie in goede handen is. Ook al weten ze dat het zo is, ze moeten het gaan voelen.
Snap je het verschil?