flieger schreef:Bedankt voor je feedback flieger. Wat betreft de smsjes, we zijn daar dit jaar pas ''echt'' mee begonnen, dus ik zal dit meenemen in de evaluatie. Ik kan je niet blij maken met een tegemoetkoming maar ik verwacht dat je over niet al te lange tijd blij zult worden door een iPhone X. 😉
@Serkan:
Het is zeker mijn persoonlijke wens, maar als ik hier de berichten zo lees, zijn er meer mensen die de (en het gebrek aan) communicatie slecht vinden.
Een smsjes is nu algemeen en nogal 'luchtig' (terwijl het voor veel mensen om veel geld gaat). Maak het bericht wat persoonlijker. Bijvoorbeeld: Beste XXXX, helaas is je toestel niet leverbaar op dit moment. We verwachten je deze te kunnen leveren tussen week 43 en 45.
Nu moet de klant informatie ophalen door naar een site en/of forum te gaan. Ik lees nu op dit forum in jouw bericht(en) dat jullie keihard werken. Dat neem ik aan, maar lees ik alleen hier. Als ik niet op dit forum kom, blijkt dat harde werken uit niets.
Jij hoeft mij niet blij te maken, maar Vodafone zou als bedrijf zijnde een statement kunnen maken door de klanten een tegemoetkoming aan te bieden.
Ik wacht nog even verder op m'n iPhone.. 🙂
lievemandie schreef:Ik werk inderdaad in het (bijna) uiterste zuiden van het land! Hoofdkantoor Maastricht.
???? ik wist niet dat @Serkan
YouriM schreef:Welkom op het Forum YouriM
Goedemiddag!
Hier mijn eerste berichtje.. Ik heb op 6 november (Jaja, achteraf kan ik mezelf wel voor me kop slaan dat ik toen pas wakker werd) in de VF winkel te Capelle a/d IJssel mijn iPhone X 256GB Silver besteld.
Heb al het nodige mee zitten lezen en de prognose is dat e.e.a. in week 49 de lopende bestellingen aardig moet vervullen. Daarna lees ik wel dat de voorraad van de 64GB hoger is dan die van de 256GB variant.
Even ter controle / gewenste bevestiging; Het geldt wel dat de prognose is dat in week 49 inmiddels ook voldoende voorraad zal zijn voor de latere bestellingen van ook het model in 256GB? Of was dit enkel voor de 64GB modellen? Als ik hem in week 49 zou ontvangen zit ik namelijk op een goede 4 weken en zou e.e.a. netjes binnen de 3-5 weken vallen 🙂
Uiteraard alvast bedankt voor de reactie.
kdd schreef:Klopt, er komt a.s. vrijdag een mailtje waarin de coulance wordt vermeld hiervoor hoeven de klanten niks voor te doen.
@flieger je kan misschien contact opnemen met de klantenservice. Mederwerker heeft mij verteld dat de blackfriday actie van €5,- korting ook gaan gelden voor de mensen die een iphone x hebben besteld .
RuudZ4 schreef:kdd schreef:Klopt, er komt a.s. vrijdag een mailtje waarin de coulance wordt vermeld hiervoor hoeven de klanten niks voor te doen.
@flieger je kan misschien contact opnemen met de klantenservice. Mederwerker heeft mij verteld dat de blackfriday actie van €5,- korting ook gaan gelden voor de mensen die een iphone x hebben besteld .
Geldt dit ook voor F&F?
Bravo69 schreef:Bravo69 Uiteraard willen mensen geïnformeerd worden en weten waar ze aan toe zijn. Maar de frequentie hierin is lastig te bepalen. Voor de ene klant zijn een e-mail en 2 sms berichten op 2-3 weken meer dan voldoende en voor de ander weer te weinig. Voor jou hoeft de update zoals je aangeeft niet inhoudelijk te zijn, een ander heeft dat liever wel. Zodra wij zelf nog geen zekerheid hebben kunnen we geen zekerheid geven. Daarvoor zijn we aangewezen op onzekere factoren die we zelf niet in de hand hebben. We communiceren daarom ook pas zodra we kunnen waarmaken wat we beloven. Zoals een e-mail met een Track & Trace code of een sms dat je je toestel kunt verwachten.
@Serkan Kijk daar gaat al iets mis. Natuurlijk kan VF er niets aan doen wanneer ze op leveringen van Apple zitten te wachten, maar klanten willen graag geinformeerd worden. Het is niet voor niets dat ze bij de NS hun passagiers steeds op de hoogte houden over vertragingen (ook die waar ze zelf niets aan kunnen doen), dat het aantal wachtenden voor u worden vermeld wanneer je in de wacht staat bij een klantenservice of dat ze in het ziekenhuis met koffie rondlopen voor de patienten in de wachtruimte (althans dat doen ze in Hilversum). Mensen willen niet wachten, ook al begrijpen ze soms best dat ze niet direkt geholpen kunnen worden. Wachten is niet van deze tijd!
Je informeert mensen over hun bestelling. Ook als je niets te melden hebt. Mensen willen graag "gezien" worden. Een update hoeft dus niet eens erg inhoudelijk te zijn, maar je moet ze wel het gevoel geven dat ze nog in de wachtrij staan en dat dat heel erg vervelend is. Een file op de snelweg wordt akelig als je na een uur nog steeds het gevoel hebt dat je geen meter bent opgeschoten. Je hoeft niet elke dag een bericht te sturen, maar toch wel wat vaker dan dat nu gebeurt. Vertel bijvoorbeed wanneer er een lading telefoons is aangekomen en dat je begint met uitleveren. Wij (jullie klanten) hebben geen idee of er telefoons geleverd worden door Apple, hoe veel en hoe vaak dat is en of onze positie op de wachtlijst verbeterd. Zet dat op dit forum, zodat de mensen die er geen behoefte aan hebben het ook niet hoeven te zien, maar degene die dat wel willen weten in 1 oogopslag kunnen zien wat de status van hun bestelling is, ook wanneer hun bestelling nog niet verzonden wordt. Voor jou als moderator wordt het werk ook overzichtelijker en je voorkomt een hoop gezeur over steeds het zelfde.
Zomaar een gratis lesje communicatie met je klanten. Ik wil er wel eens wat meer over vertellen hoor. (tussen nu en zeg 1-3 weken ;-))
Serkan schreef:Geen dank, vind het juist leuk om te doen! Daarbij wacht ik ook op mijn telefoon en heb ik de informatie die gedeeld werd wel allemaal door kunnen lezen waardoor ik andere deze informatie ook kan geven. ????
@Iris75 @Arsance @lievemandie @MagnificentDPE @lisa1969 (en anderen die ik ben vergeten te taggen)
Even tussendoor, maar niet minder belangrijk! 😄
Zoals jullie weten werk ik (gelukkig) geen 24/7. Maar desondanks weten jullie elkaar goed verder te helpen. Ik wil daarom iedereen die een bijdrage heeft geleverd (en levert) aan dit forumtopic - op welke manier dan ook - ontzettend bedanken. Extra credits aan een aantal van jullie die de iPhone X inmiddels in handen heeft, maar toch actief is in dit topic en mede-forumgebruikers voorzien van een antwoord of op een andere manier elkaar proberen te ondersteunen.
YouriM schreef:Lastig te beoordelen op dit moment. Ik verwacht dat ik je dinsdag een betere indicatie hierover kan geven. Dus tag me dinsdag even 😉 YouriM
@Serkan
Haha nee zo bedoelde ik het ook niet helemaal inderdaad.
Ik reken even voor mij vanaf de 6e en ben de gehele tijd uitgegaan van circa 3 tot 5 weken.
Eind week 49 zou voor mij betekenen dat ik 4 weken heb moeten wachten.
Maar ik las dat er voor mensen na de 27 oktober positieve hoop was voor leveren in week 49.
Daarom hoopte ik dat ik daar ook onder zou vallen en dan ook nog eens specifiek voor het 256GB model waar in de laatste berichtgeving in werd aangegeven dat hier minder van word aangeleverd door Apple.
Voor mij is het uiteraard begrijpelijk dat je achter aan sluit als je pas nu zou bestellen en dat er dan vanaf moment bestelling nog steeds een verwachting is van 3 tot 5 weken.
Het is dus voor mij alleen even onduidelijk of ik een reele kans maak dat ik ook in de week 49 voorzien ga worden van mijn bestelling omdat er dan heel veel iPhones vanuit Apple zullen binnenkomen. Zoals gezegd wacht ik in week 49 ook al 4 weken en slechts een weekje korter dan de pre-sale.
Uiteraard wederom bedankt voor je antwoord Serkan !! 😉
Limbo schreef:RuudZ4 schreef:kdd schreef:Klopt, er komt a.s. vrijdag een mailtje waarin de coulance wordt vermeld hiervoor hoeven de klanten niks voor te doen.
@flieger je kan misschien contact opnemen met de klantenservice. Mederwerker heeft mij verteld dat de blackfriday actie van €5,- korting ook gaan gelden voor de mensen die een iphone x hebben besteld .
Geldt dit ook voor F&F?
mrc0022 schreef:Ik intern even het een en ander nagevraagd:
@Serkan Kan je dit bevestigen?
mell33 schreef:Ik neem het uiteraard mee in de evaluatie. Thanks voor je reactie mell33
Ik snap je punt over de update frequentie, maar bij online bestellen is het vaak max 1 week wachten op het artikel, en dat zijn mensen gewend, dus een status update eens in de week zou wel normaal zijn.
Serkan schreef:Kijk eens aan dat is nou eens een lekker begin van het weekend! Krijgen wij dit smsje vandaag nog of volgende week?mrc0022 schreef:Ik intern even het een en ander nagevraagd:
@Serkan Kan je dit bevestigen?
Vandaag hebben we een Black Friday actie waardoor je extra korting krijgt op je abonnement. iPhone klanten die momenteel nog wachten op hun toestel krijgen deze korting ook aangezien het toestel nog niet is geleverd. Dit geldt ook voor F&F bestellingen. Je ontvangt hierover een sms dus je hoeft hiervoor niets te doen. Toch nog een leuke opsteker voor diegene die wachten op het toestel.
@flieger daar is dan toch de tegemoetkoming 😉
mell33 schreef:mell33 Dat verschilt per situatie maar je krijgt daarover dus persoonlijk bericht.
@Serkan Ik zie 7eu korting bij een verlenging, ik hoop dat ik die dan ook mee krijg.
https://www.vodafone.nl/blackfriday/
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.