Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Besteld: 27 oktober 2017, 11:16u
Waar: Vodafone Friends & Family
Wat: iPhone X 64GB Space Grey
Bevestiging: 28 oktober 2017, 14:16u
Ordernummer: 26988XXXX

Communicatie vanuit Vodafone in de afgelopen 4(!) weken: 2 smsjes dat het toestel een langere levertijd heeft. Verder oorverdovend stil.

Leuk dat Vodafone een week levertijd erbij sprokkelt en nu ineens vanaf 3 november rekent. Een levertijd gaat normaliter gewoon in vanaf het moment van bestellen.

Ik heb toch echt op 27 oktober besteld, maar toch moet ik in het het levertijden overzicht bij 28 oktober kijken omdat ik toen de bevestiging ontvangen heb. Dus doordat Vodafone er ruim een dag over doet om e.e.a. te verwerken, kost mij dat weer extra levertijd.

Vodafone lijkt niet te leren van eerdere iPhone introducties. Het is elk jaar hetzelfde liedje. Vodafone faalt. Ook t.o.v. andere aanbieders. Vodafone schuift veel af op Apple en dat ze niet weten wat er binnen komt. Toch kunnen concurrenten van Vodafone het beter. Apple is mijn aanspreekpunt niet. Ik ben klant bij Vodafone.

Het zou Vodafone sieren als ze met een tegemoetkoming komen.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ruud001 schreef:
Ik type dIt natuurlijk op mijn super mooi iPhone X. (Met dank aan Serken)
Ruud001 SpanishDudeist Iris75

Zo te zien heeft Ruud nog steeds last van de iPhone X spanning 😛 😄
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
RuudZ4 schreef:
Toch maar eens aangemeld na hier achter de schermen te hebben meegelezen.
Ook ik had de 27ste meteen besteld maar kreeg de 30ste een berichtje dat er iets mis was gegaan.
Tja kan gebeuren met die drukte, de 31ste gebeld en telefonisch de bestelling gedaan. Tuurlijk wil je zsm je X maar ik wist dat het lang ging duren dus maakte me er niet druk om, nu nog steeds niet. Maar kreeg vanmorgen wel een smsje dat mijn bestelling klaar ligt en dat ik snel mijn e-mail moest checken voor een bezorgafspraak. Nou weet ik niet wat snel is maar na 2,5uur nog geen mailtje gehad, maar we wachten rustig af. Het blijkt wel dat het van meerdere factoren afhangt want mijn bestelling was de 31ste rond de klok van 12 afgerond en heb ordernr. 270049xxx.
Fijn om te lezen RuudZ4. Ik ga ervan uit dat je de vervolg e-mail - en de iPhone - snel zult ontvangen. Wacht het nog even af. Niet opgeven nu de Finish in zicht is 😉 Toch Iris75?
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Serkan schreef:
Ruud001 schreef:
@Serkan. Alweer goed bezig Serkan. Houdt je van de straat. Haha.
Hahaha, lastig kiezen... Zie hieronder onze ''straat''/het uitzicht 😛



Daar fietste ik net nog ????
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Serkan schreef:
RuudZ4 schreef:
Toch maar eens aangemeld na hier achter de schermen te hebben meegelezen.
Ook ik had de 27ste meteen besteld maar kreeg de 30ste een berichtje dat er iets mis was gegaan.
Tja kan gebeuren met die drukte, de 31ste gebeld en telefonisch de bestelling gedaan. Tuurlijk wil je zsm je X maar ik wist dat het lang ging duren dus maakte me er niet druk om, nu nog steeds niet. Maar kreeg vanmorgen wel een smsje dat mijn bestelling klaar ligt en dat ik snel mijn e-mail moest checken voor een bezorgafspraak. Nou weet ik niet wat snel is maar na 2,5uur nog geen mailtje gehad, maar we wachten rustig af. Het blijkt wel dat het van meerdere factoren afhangt want mijn bestelling was de 31ste rond de klok van 12 afgerond en heb ordernr. 270049xxx.
Fijn om te lezen @Iris75?
???????? Serkan
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
bbgtang schreef:
Er is geen logica.
Ik heb 27okt om 9.30 besteld, sg 256. Order 2698xxxx, ook nog niets ontvangen. Alleen 2 trieste smsjes ontvangen, helaas bla bla bla.
Als ik vandaag voor 17uur niets ontvang, dan is het helaas voor vodafone en ziggo.
Ik annuleer de order, telefoon en tv abonnement. Ik ben er klaar mee!! Ga wel over naar KPN.


Beste bbgtang, met alle respect, ik begrijp dat het vervelend is als je (langer dan verwacht) moet wachten. Maar als je dit topic een beetje hebt doorgelezen dan heb je kunnen lezen dat het 256 GB model een beperkte levering heeft ten opzichte van het 64 GB model. Dit hadden wij ook graag anders gezien, maar daar hebben wij geen invloed op. Dus om nou te stellen dat het onlogisch verloopt? Nee sorry daar ben ik het niet mee eens.

De verwachte leveringen zien er voor de komende periode goed uit, dus hopelijk heb je alsnog snel je toestel thuis. En indien je dat te lang vindt ben uiteraard vrij om je eigen keuzes te maken. Succes.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
kdd schreef:
HIER PRECIES HET ZELFDE !!! ik ben er ook wel klaar mee
kdd Zie ook mijn reactie op 'bbgtang'.
kdd

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
ja zal ik zeker doen serkan ! medewerkers maken beloftes die ze niet kunnen nakomen en dit alleen om klanten te behouden TRIESTTTTTT
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Alle,
jullie kunnen nu gaan schelden, tieren, dreigen etc maar dat heeft geen enkele zin.
Serkan Heeft van de week duidelijk aangegeven dat de uitleveringen nu snel gedaan zullen worden.
Nee VF heeft niet altijd goed gecommuniceerd, erkennen ze zelf ook, maar ze hebben nooit valse hoop gegeven qua leveringen en levertijden (het was aan het begin zelfs langer)
Ze hebben altijd aangegeven dat de levertijd vanaf 3nov is en dat het altijd onder voorbehoud was
Dat jullie geduld op is, kan ik best begrijpen, zou ik ook hebben, maar alles heeft wel met diverse factoren te maken en de ordernummers zeggen helaas niet alles. Zoals jullie weten, als jullie alles gevolgd hebben vanaf het begin. (Type telefoon, eventuele issues qua BKR etc)

Annuleren kunnen jullie altijd, die keuze staan jullie altijd vrij in!

Maar het einde qua wachten is in zicht. ........

o en even voor de duidelijkheid .. ik werk niet voor VF en krijg er ook geen geld voor om hier reacties te geven.

Succes Serkan met iedereen tevreden houden. ... is best pittig op deze manier.

Fijne dag allemaal!
RuudZ4

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Haha nee hoor ik geef niet op heb de tijd 😉
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
flieger schreef:
Besteld: 27 oktober 2017, 11:16u
Waar: Vodafone Friends & Family
Wat: iPhone X 64GB Space Grey
Bevestiging: 28 oktober 2017, 14:16u
Ordernummer: 26988XXXX

Communicatie vanuit Vodafone in de afgelopen 4(!) weken: 2 smsjes dat het toestel een langere levertijd heeft. Verder oorverdovend stil.

Leuk dat Vodafone een week levertijd erbij sprokkelt en nu ineens vanaf 3 november rekent. Een levertijd gaat normaliter gewoon in vanaf het moment van bestellen.

Ik heb toch echt op 27 oktober besteld, maar toch moet ik in het het levertijden overzicht bij 28 oktober kijken omdat ik toen de bevestiging ontvangen heb. Dus doordat Vodafone er ruim een dag over doet om e.e.a. te verwerken, kost mij dat weer extra levertijd.

Vodafone lijkt niet te leren van eerdere iPhone introducties. Het is elk jaar hetzelfde liedje. Vodafone faalt. Ook t.o.v. andere aanbieders. Vodafone schuift veel af op Apple en dat ze niet weten wat er binnen komt. Toch kunnen concurrenten van Vodafone het beter. Apple is mijn aanspreekpunt niet. Ik ben klant bij Vodafone.

Het zou Vodafone sieren als ze met een tegemoetkoming komen.
Beste flieger

Je geeft aan dat je meer had verwacht dan onze 2 smsjes dat het toestel een langere levertijd heeft. Natuurlijk is er altijd wel ruimte voor verbetering maar mij bekruipt zo het gevoel dat we het nooit goed kunnen doen. Als we geen nieuwe informatie hebben dan lijkt het mij onnodig om je dat elke dag te sms'en of te mailen. We zijn overigens ''pas'' 3 weken onderweg vanaf de launch dag.

Wat betreft je opmerking over de week langere levertijd; ja dit kan inderdaad het geval zijn zoals eerder in dit topic aangegeven. Maar we hebben altijd gecommuniceerd over verwachte levertijden omdat we geen valse beloftes willen maken. Doordat de grootste piek van de bestellingen op 27-10 lag + de onverwachte BKR-issues hadden we hierin een grotere uitdaging. Desondanks hebben we geprobeerd (en nog steeds) om iedereen zo goed mogelijk te informeren over de levertijden.

Daarnaast is eerder in dit topic ter sprake gekomen dat Friends and Family bestellingen een langere verwerkingstijd hebben omdat hier handmatig nog handelingen aan te pas komen.

Enfin, zie laatste update over de leveringen. Ook in jou geval zal het niet al te lang meer duren.

Groeten.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Limbo schreef:
Serkan schreef:
Ruud001 schreef:
@Serkan. Alweer goed bezig Serkan. Houdt je van de straat. Haha.
Hahaha, lastig kiezen... Zie hieronder onze ''straat''/het uitzicht 😛



Daar fietste ik net nog ????
Volgende keer even zwaaien! Limbo 4e etage kant van het Bonnefantenmuseum 😉
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Serkan
Dank voor je reactie. Bijzonder dat jou het gevoel bekruipt dat Vodafone het volgens mij nooit goed kan doen. Dit is dit jaar het eerste berichtje dat ik hier plaats. Er hoeft niet altijd nieuwe informatie te zijn. Klanten willen aandacht en het gevoel dat er keihard gewerkt wordt om zo snel mogelijk die iPhones te leveren. Dat ontbreekt volledig. Dat klanten op een forum informatie moeten ophalen..

Vodafone moet concreter kunnen zijn in de informatievoorziening. Het is alleen maar verschuilen achter 'verwachte levertijden', tegenvallende BKR check. Waarom gaat het bij concurrenten dan zoveel beter? Die grootste piek op de 27e kwam als een verrassing? Na zoveel iPhone introducties?

De opmerking over een tegemoetkoming vanuit Vodafone ontwijk je. Typisch...
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
flieger schreef:
@Serkan
Dank voor je reactie. Bijzonder dat jou het gevoel bekruipt dat Vodafone het volgens mij nooit goed kan doen. Dit is dit jaar het eerste berichtje dat ik hier plaats. Er hoeft niet altijd nieuwe informatie te zijn. Klanten willen aandacht en het gevoel dat er keihard gewerkt wordt om zo snel mogelijk die iPhones te leveren. Dat ontbreekt volledig. Dat klanten op een forum informatie moeten ophalen..

Vodafone moet concreter kunnen zijn in de informatievoorziening. Het is alleen maar verschuilen achter 'verwachte levertijden', tegenvallende BKR check. Waarom gaat het bij concurrenten dan zoveel beter? Die grootste piek op de 27e kwam als een verrassing? Na zoveel iPhone introducties?

De opmerking over een tegemoetkoming vanuit Vodafone ontwijk je. Typisch...
flieger Dat ''bijzondere'' gevoel kwam mede door jouw bericht. Maar je geeft aan dat klanten aandacht willen en het gevoel (?) dat er keihard gewerkt wordt. Is dit niet een beetje persoonlijk jouw wens? Sommige klanten zijn denk ik tevreden met een update zodra er ook iets te melden valt. Misschien zou je ons kunnen helpen in hoe wij deze aandacht of dit gevoel het beste kunnen geven? Feedback altijd welkom. We werken in ieder geval keihard om iedereen zo goed mogelijk van info te voorzien en om de toestellen z.s.m. te bezorgen. Laat daar geen twijfel over bestaan.

Wat is er daarnaast op tegen om verwachte levertijden te communiceren? We proberen deze zo precies mogelijk te maken. En in veel gevallen zijn klanten ook binnen deze termijn voorzien van het toestel. We kunnen niet met ''zekerheid'' communiceren als we geen zekerheid kunnen geven. Veel is namelijk van externe factoren zoals leveringen vanuit de fabrikant (daadwerkelijke leveringen kunnen afwijken van de planning), bezorgmomenten die kunnen afwijken etc.

En nee, dat de grootste drukte op 27-10 zou komen was zeker geen verrassing. Maar - nu val ik weer in herhaling - we zijn hierin afhankelijk van de fabrikant. Andere concurrenten? Het gras is bij de buren altijd groener 😉

P.S. Je opmerking over een tegemoetkoming had ik niet bewust genegeerd. Maar daar kan ik je niet blij mee maken.
YouriM

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Goedemiddag!
Hier mijn eerste berichtje.. Ik heb op 6 november (Jaja, achteraf kan ik mezelf wel voor me kop slaan dat ik toen pas wakker werd) in de VF winkel te Capelle a/d IJssel mijn iPhone X 256GB Silver besteld.

Heb al het nodige mee zitten lezen en de prognose is dat e.e.a. in week 49 de lopende bestellingen aardig moet vervullen. Daarna lees ik wel dat de voorraad van de 64GB hoger is dan die van de 256GB variant.

Even ter controle / gewenste bevestiging; Het geldt wel dat de prognose is dat in week 49 inmiddels ook voldoende voorraad zal zijn voor de latere bestellingen van ook het model in 256GB? Of was dit enkel voor de 64GB modellen? Als ik hem in week 49 zou ontvangen zit ik namelijk op een goede 4 weken en zou e.e.a. netjes binnen de 3-5 weken vallen 🙂

Uiteraard alvast bedankt voor de reactie.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Serkan:
Het is zeker mijn persoonlijke wens, maar als ik hier de berichten zo lees, zijn er meer mensen die de (en het gebrek aan) communicatie slecht vinden.

Een smsjes is nu algemeen en nogal 'luchtig' (terwijl het voor veel mensen om veel geld gaat). Maak het bericht wat persoonlijker. Bijvoorbeeld: Beste XXXX, helaas is je toestel niet leverbaar op dit moment. We verwachten je deze te kunnen leveren tussen week 43 en 45.

Nu moet de klant informatie ophalen door naar een site en/of forum te gaan. Ik lees nu op dit forum in jouw bericht(en) dat jullie keihard werken. Dat neem ik aan, maar lees ik alleen hier. Als ik niet op dit forum kom, blijkt dat harde werken uit niets.

Jij hoeft mij niet blij te maken, maar Vodafone zou als bedrijf zijnde een statement kunnen maken door de klanten een tegemoetkoming aan te bieden.

Ik wacht nog even verder op m'n iPhone.. 🙂
lievemandie

Gedreven Liefhebber
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 107Likes
???? ik wist niet dat Serkan Een limbolander is ????????

kom vrijwel langs ???? maar nu daar is nu een zooitje met overal langs kunnen komen!

Ho ho ho! Limburg rules of wat Serkan
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ruud001 Iris75 Eliseuh Arsance SpanishDudeist lievemandie Mast MagnificentDPE lisa1969 (en anderen die ik ben vergeten te taggen)

Even tussendoor, maar niet minder belangrijk! 😄

Zoals jullie weten werk ik (gelukkig) geen 24/7. Maar desondanks weten jullie elkaar goed verder te helpen. Ik wil daarom iedereen die een bijdrage heeft geleverd (en levert) aan dit forumtopic - op welke manier dan ook - ontzettend bedanken. Extra credits aan een aantal van jullie die de iPhone X inmiddels in handen heeft, maar toch actief is in dit topic en mede-forumgebruikers voorzien van een antwoord of op een andere manier elkaar proberen te ondersteunen.



lievemandie

Gedreven Liefhebber
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 107Likes
Serkan graag gedaan hoor! Jij doet je best om iedereen van alle info te voorzien. 🙂

Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Serkan schreef:
@Iris75 @Arsance @lievemandie @MagnificentDPE @lisa1969 (en anderen die ik ben vergeten te taggen)

Even tussendoor, maar niet minder belangrijk! 😄

Zoals jullie weten werk ik (gelukkig) geen 24/7. Maar desondanks weten jullie elkaar goed verder te helpen. Ik wil daarom iedereen die een bijdrage heeft geleverd (en levert) aan dit forumtopic - op welke manier dan ook - ontzettend bedanken. Extra credits aan een aantal van jullie die de iPhone X inmiddels in handen heeft, maar toch actief is in dit topic en mede-forumgebruikers voorzien van een antwoord of op een andere manier elkaar proberen te ondersteunen.



Graag gedaan Serkan ... en zo kan je elkaar toch ook helpen.
Jij hebt ons ook geholpen! En ...... bedankt voor dit berichtje! ????????????
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic