Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Serkan schreef:
Naamloos1 schreef:
Vandaag 3 weken, hopelijk krijg ik vandaag goed nieuws! 🙂
Bestellingen die op 27-10 zijn gedaan kunnen vandaag of morgen nog een statuswijziging zien op My Vodafone. Mocht dit niet het geval zijn, dan zal dit in de loop van komende week gebeuren. Zie ook mijn vorige update in het bericht van @Eliseuh.
Vandaag wordt het een spannende dag voor vele wachtende vanaf de 27ste... ik wens iedereen heel veel succes en ik hoop echt dat jullie binnen zeer korte termijn ook de X in jullie handen mogen houden.

Achter de schermen word er, denk ik, er hard aan gewerkt. ????????????????????????????????????

Even wat extra’s vanuit mijn persoonlijke ervaring:
Houdt My Vodafone goed in de gaten. Die zal al eerste veranderen in de status uitleveren.
Na die status zou je, als het goed is na een aantal uur (meestal op dezelfde dag nog) een track en trace code krijgen .. deze komt ook in My Vodafone. En eind van de avond zal die code bij PostNL te zien zijn ..
en hopelijk is PostNL dan snel genoeg met uitleveren. ...... de ervaring is de volgende dag maar helaas heb ik ook gezien dat PostNL pas die dag erna pas levert.

???????????????????????????? Succes allemaal ????????????????????????????????????????????????
Tolis

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Serkan
Ja dat kan. Maar ik ben bang dat de afdeling "producten" en de afdeling "status" , zien mijn bestelling nog steeds op de verkeerde en niet de op gecorrigeerde datum.
Dat hebben ze tegen mij gezegd paar dagen geleden en ik heb het naar jou vermeld als je kunt gerineren.
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Serkan schreef:
Iris75 schreef:
Roydie schreef:
Gezien ik ben overgestapt van T-Mobile, maar nog geen bericht heb gekregen over het actuele overstappen met nummerbehoud (neem aan dat het tegelijk met de levering van de iPhone x gaat).. kan ik geen account maken op VF. Daar voor moet ik m'n telefoon nummer invullen, maar m'n nummer nog niet herkend als een VF nummer. Daardoor kan ik ook de status niet bekijken op My Vodafone.
Oei daar heb je een punt @Serkan kan je hier vast wel even bij helpen.
Stuur anders alvast via een PB, via dit forum, wat persoonlijke gegevens naar hem, dan kan hij dat voor je nakijken.
Succes ....
@Iris75 Nummerbehoud wordt pas verwerkt als je toestel op voorraad is/wordt uitgeleverd. Je ontvangt hierover een sms/e-mail. Dus je kunt inderdaad nog niet inloggen op My Vodafone. Daar kan ik momenteel ook nog niks aan veranderen.

Dus er is dan geen enkele manier om te checken van hoe en wat Serkan?
Oeiiiii dat is dan nog spannender zeg. Ppppffff ...
ssucces dan maar Roydie ????
Roydie

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
Serkan Precies wat ik al dacht, geen probleem! Alleen lastig dat ik buiten het ontvangen van het contract en 2 smsjes dat de levering van de telefoon vertraging heeft opgelopen verder totaal in het donker tast. Moet maar gewoon hopen dat alles in orde is en z'n gangetje gaat..

Thanks voor het antwoord in ieder geval! 🙂
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Serkan schreef:
AppleGebruiker schreef:
Serkan schreef:
AppleGebruiker schreef:
Omdat gisteravond het bericht niet goed zichtbaar was op het forum (als Spoiler), heb ik het verwijderd en nu opnieuw gepost:

Goedemorgen allemaal!

Al enkele weken volg ik dit forum (weliswaar anoniem) waarin ik verschillende ervaringen heb gelezen.

Ook ik heb last van het BKR-probleem, maar omdat ik pas op 28 oktober heb besteld, zag ik geen voordeel in de actie om @Serkan dus hoop ik dat ook ik in aanmerking kom voor terugplaatsing in de wachtrij. Ik verwacht vanzelfsprekend niet als eerste aan de beurt te zijn, want ik vind het erg naar om te lezen dat laatbestellers hem eerder krijgen dan mensen die op 27 oktober al hebben besteld.

Verder heb ik respect voor de geboden oplossingen en de updates, maar ben ik het er zeker mee eens dat (hoewel niet alles in de hand te houden is), de berichtgeving naar klanten sterk verbeterd kan worden; meer consistentie en meer duidelijkheid. Zo leek gisteren dat ook ik het toestel eerder (of minstens binnen de 3-5 weken vanaf 3 november) zou ontvangen, maar blijk ik vandaag pas in week 49 in aanmerking te komen.
Verder geef ik de mensen wie zijn overgestapt naar andere providers of het toestel via betere en snellere wegen hebben bemachtigd groot gelijk. Overigens is voor mij, tezamen met vele anderen, het plezier van zo'n mooi toestel zeker weg. Het is dat de extra's die in combinatie met Ziggo worden geboden dusdanig voordelig zijn, anders was ik ook overgestapt.

Voor commentaar sta ik open, maar, ik denk dat velen van mij het eens zijn dat het oprecht een zooitje is geworden bij Vodafone. Dit ben ik niet gewend van zo'n groot concern. Hoewel jullie (Vodafone) afhankelijk zijn van de levering van Apple en tevens slachtoffer zijn, behoeven de consumenten al helemaal niet de dupe te worden. Tezamen met de slechte BKR-controle, verkeerd en schaars gegeven informatie en het vrijwel niet tegemoet willen komen van de consument voor de extreme wachttijd terwijl het toestel fors geprijsd is, brengt mij tot de conclusie dat het proces schandalig slecht is verlopen.

Om positief af te sluiten wil ik de gelukkige ontvangers feliciteren met het toestel; ik hoop dat ook ik (al vind ik mijn haast bedelende houding voor een dusdanige prijs beschamend) aan de "beurt" mag komen.

Een fijne dag gewenst!

@Serkan,

Hartelijk dank voor de nette reactie; ik respecteer zeker uw mening.

Tevens (nogmaals) bedankt voor de goede service zodat ik mijn oorspronkelijke plaats in de rij terugheb!
Ik wil mijn respect uiten voor het opvangen van vele wachtende op dit forum; dit is geen makkelijke taak.

Met vriendelijke groet!
Bedankt voor je begrip @AppleGebruiker.

Ik ga ervan uit dat je inmiddels een sms hebt ontvangen dat je bestelling is hersteld?
AppleGebruiker never mind, ik zie net je PM. Fijn om te lezen in ieder geval!
Roydie

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
Iris75 Hahah spannend... vertel mij wat! Ik ga even zoeken of ik op deze black friday korting kan vinden op een flinke zak gevuld met geduld 😉
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Tolis schreef:
@Serkan
Ja dat kan. Maar ik ben bang dat de afdeling "producten" en de afdeling "status" , zien mijn bestelling nog steeds op de verkeerde en niet de op gecorrigeerde datum.
Dat hebben ze tegen mij gezegd paar dagen geleden en ik heb het naar jou vermeld als je kunt gerineren.
Ik zou die status even laten voor wat het is. Ik heb als terugkoppeling ontvangen dat je order is hersteld dus ik ga ervan uit dat dit net zoals bij alle andere gevallen nog een kwestie is van afwachten. Daarbij is het zoals gezegd wel zo dat jij de 256 hebt, die dus minder is qua voorraad.
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Roydie schreef:
@Iris75 Hahah spannend... vertel mij wat! Ik ga even zoeken of ik op deze black friday korting kan vinden op een flinke zak gevuld met geduld 😉
Hahaha .. ja doe dat! Roydie
Weet je wel of je order in ieder geval goed ontvangen is etc. Etc.
Of heb je helemaal geen info? Of een bepaalde datum of wat dan ook?
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Iris75 schreef:
Serkan schreef:
Iris75 schreef:
Roydie schreef:
Gezien ik ben overgestapt van T-Mobile, maar nog geen bericht heb gekregen over het actuele overstappen met nummerbehoud (neem aan dat het tegelijk met de levering van de iPhone x gaat).. kan ik geen account maken op VF. Daar voor moet ik m'n telefoon nummer invullen, maar m'n nummer nog niet herkend als een VF nummer. Daardoor kan ik ook de status niet bekijken op My Vodafone.
Oei daar heb je een punt @Serkan kan je hier vast wel even bij helpen.
Stuur anders alvast via een PB, via dit forum, wat persoonlijke gegevens naar hem, dan kan hij dat voor je nakijken.
Succes ....
@Iris75 Nummerbehoud wordt pas verwerkt als je toestel op voorraad is/wordt uitgeleverd. Je ontvangt hierover een sms/e-mail. Dus je kunt inderdaad nog niet inloggen op My Vodafone. Daar kan ik momenteel ook nog niks aan veranderen.

Dus er is dan geen enkele manier om te checken van hoe en wat @Roydie ????
In het geval van nummerbehoud is dit inderdaad de procedure. Zodra het toestel er is ontvangt de klant een bericht en loopt het proces verder. Iris75
Bonte

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Roydie je hebt in ieder geval nog 2 sms'jes gehad. Ik behalve m'n bevestiging van het contract nog helemaal NIKS vernomen.....
Dikzie

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Goedemorgen Serkan Serkan ,

Helaas is bij mij de bestelling ook niet juist verlopen.

Op de 27e belde ik direct om 09.01 uur. Na anderhalf(!) uur in de wacht te hebben gestaan heb ik eindelijk mijn bestelling geplaatst. De bestelling bleef echter hangen op de BKR toetsing. Na drie maal opnieuw alle gegevens te hebben opgegeven (inclusief opnieuw telkens een uur in de wacht staan) kreeg ik te horen dat de bestelling gelukt was en ik in de loop van de dag een bevestiging zou krijgen.

Toen ik op zaterdag niks had gehoord heb ik opnieuw gebeld. Na weer enige tijd in een wachtrij hoorde ik dat de BKR toch weer was blijven hangen en de bestelling dit maal geannuleerd was. Ik heb de bestelling opnieuw laten doorzetten met de toezegging mijn oude plek in de wachtrij te krijgen.

Op maandag echter nog steeds geen bevestiging en opnieuw gebeld. Dit maal kreeg ik opnieuw te horen dat mijn bestelling was geannuleerd ivm een fout in het systeem. Dit was mogelijk opnieuw de BKR toetsing.

Vreemd, want ik heb geen enkele BKR registratie!

Ik heb de bestelling opnieuw laten doorzetten, maar kreeg nu te horen dat ik mijn plek in de wachtrij kwijt was...

In het systeem is zichtbaar dat ik daadwerkelijk op 27 oktober de eerste maal mijn bestelling heb geplaatst. Dit is bevestigd door een medewerker van de klantenservice. Uiteraard kan ik indien gewenst ook een screenshot van mijn gespreksgeschiedenis sturen. Daar is ook zichtbaar dat ik meer dan 6 uur aan de telefoon heb moeten hangen om deze bestelling mogelijk te maken......

Nu lees ik hier dat meerdere mensen de originele plek in de wachtrij terug hebben gekregen. Ik wil middels dit bericht hetzelfde verzoek doen.

Met vriendelijke groet
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Serkan schreef:
Iris75 schreef:
Serkan schreef:
Iris75 schreef:
Roydie schreef:
Gezien ik ben overgestapt van T-Mobile, maar nog geen bericht heb gekregen over het actuele overstappen met nummerbehoud (neem aan dat het tegelijk met de levering van de iPhone x gaat).. kan ik geen account maken op VF. Daar voor moet ik m'n telefoon nummer invullen, maar m'n nummer nog niet herkend als een VF nummer. Daardoor kan ik ook de status niet bekijken op My Vodafone.
Oei daar heb je een punt @Serkan kan je hier vast wel even bij helpen.
Stuur anders alvast via een PB, via dit forum, wat persoonlijke gegevens naar hem, dan kan hij dat voor je nakijken.
Succes ....
@Iris75 Nummerbehoud wordt pas verwerkt als je toestel op voorraad is/wordt uitgeleverd. Je ontvangt hierover een sms/e-mail. Dus je kunt inderdaad nog niet inloggen op My Vodafone. Daar kan ik momenteel ook nog niks aan veranderen.

Dus er is dan geen enkele manier om te checken van hoe en wat @Roydie ????
In het geval van nummerbehoud is dit inderdaad de procedure. Zodra het toestel er is ontvangt de klant een bericht en loopt het proces verder. @Iris75
Oke ... bedankt voor deze info Serkan ....
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Roydie schreef:
@Serkan Precies wat ik al dacht, geen probleem! Alleen lastig dat ik buiten het ontvangen van het contract en 2 smsjes dat de levering van de telefoon vertraging heeft opgelopen verder totaal in het donker tast. Moet maar gewoon hopen dat alles in orde is en z'n gangetje gaat..

Thanks voor het antwoord in ieder geval! 🙂
Roydie Normaal gesproken loopt dat proces natuurlijk beter, maar doordat het gekozen toestel niet op voorraad is/een langere levertijd heeft verloopt het momenteel anders dan we zouden willen. Als je het contract en de smsjes hebt ontvangen kun je er in principe van uitgaan dat de order goed is verwerkt. Volgende week verwachten we een betere voorraad dus misschien zit je er dan al bij.
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Dikzie even in een PB je persoonlijke gegevens sturen dan kan hij het voor je verder oppakken.

Succes ... ????????????
Roydie

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
Iris75

Ik heb direct na de bestelling een mail met orderbevestiging ontvangen en het contract van het nieuwe abonnement, echter staat daar als begindatum 3 oktober (dat was toen uiteraard ook de 'verwachte leverdatum' van de iPhone). Ben er zelf maar van uit gegaan dat het contract en het abonnement pas in gaat wanneer de telefoon geleverd wordt, maar daar was tot op heden geen communicatie over geweest. 'Tis dat ik het nu hier maar navraag, anders wist ik waarschijnlijk nog altijd niks 🙂
Kimberley166

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Serkan
Ik had op 3 November een nieuw abonnement afgesloten en heb de iPhone X 64GB Silver besteld in de winkel. Het meisje die me geholpen had vertelde mij dat ik als 2e op de lijst stond voor de telefoon en als die dan binnen was kon ik hem ophalen in de winkel. Maar ik heb helaas ook nog helemaal niets gehoord ! Het is toch best gek dat je als 2e op de lijst staat maar helemaal niets hoort ? Het lijkt wel alsof ze dan nog helemaal niets hebben binnen gekregen..
Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
Kimberley166 schreef:
@Serkan
Ik had op 3 November een nieuw abonnement afgesloten en heb de iPhone X 64GB Silver besteld in de winkel. Het meisje die me geholpen had vertelde mij dat ik als 2e op de lijst stond voor de telefoon en als die dan binnen was kon ik hem ophalen in de winkel. Maar ik heb helaas ook nog helemaal niets gehoord ! Het is toch best gek dat je als 2e op de lijst staat maar helemaal niets hoort ? Het lijkt wel alsof ze dan nog helemaal niets hebben binnen gekregen..
Degene die voor jou hebben besteld ( in de winkel of online ) moeten eerst voorzien worden van de telefoon. First in, first out.
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Roydie schreef:
@Iris75

Ik heb direct na de bestelling een mail met orderbevestiging ontvangen en het contract van het nieuwe abonnement, echter staat daar als begindatum 3 oktober (dat was toen uiteraard ook de 'verwachte leverdatum' van de iPhone). Ben er zelf maar van uit gegaan dat het contract en het abonnement pas in gaat wanneer de telefoon geleverd wordt, maar daar was tot op heden geen communicatie over geweest. 'Tis dat ik het nu hier maar navraag, anders wist ik waarschijnlijk nog altijd niks 🙂
Je bedoelt denk ik 3nov maar ik begrijp je wel. ... ja Serkan heeft nu een duidelijke uitleg gegeven en hopelijk duurt het niet meer te lang voordat je weer wat nieuws gaat krijgen.
Succes Roydie .. wachten is niemand zijn sterke kant ????????
MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
Roydie schreef:
@Iris75 Hahah spannend... vertel mij wat! Ik ga even zoeken of ik op deze black friday korting kan vinden op een flinke zak gevuld met geduld 😉
Doe mij ook ff linkje waar je die zak geduld kan bestellen Roydie????????????
Bestel ik er gelijk 2????????
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Kimberley166 schreef:
@Serkan
Ik had op 3 November een nieuw abonnement afgesloten en heb de iPhone X 64GB Silver besteld in de winkel. Het meisje die me geholpen had vertelde mij dat ik als 2e op de lijst stond voor de telefoon en als die dan binnen was kon ik hem ophalen in de winkel. Maar ik heb helaas ook nog helemaal niets gehoord ! Het is toch best gek dat je als 2e op de lijst staat maar helemaal niets hoort ? Het lijkt wel alsof ze dan nog helemaal niets hebben binnen gekregen..
Wowww dat meisje mag dan even goed geïnformeerd worden dat ze echt foute informatie heeft gegeven. ...
helaas hoor je dit vaker en dan niet alleen bij VF maar bij alle organisaties / bedrijven.
Dit is echt onprofessioneel, waar de klant uiteindelijk altijd de dupe van is.

Ben bang dat je nog even moet wachten Kimberley166
zoals ook op de site van VF staat is er een wachtlijst qua levertijd. En helaas zit ook jij daar gewoon bij.
Succes / sterkte. ....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic