Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
Bravo69

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 36Likes
Ik heb de Iphone X bij de eerste mogelijkheid op de 27e oktober in preorder geplaatst. Ik heb nog steeds niks gehoord van Vodafone. Tenzij de postbode morgen met een pakketje van Vodafone op de stoep staat, klopt die 1-3 weken levertijd die op dit forum genoemd wordt niet.

Ik las op iCulture dat Vodafone wat problemen heeft gehad met het verwerken van de preorders en dat de besteldata door elkaar zijn gaan lopen.
Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
Serkan schreef:
Serkan schreef:
Ik heb zojuist contact gehad met onze interne afdeling over de verwachte levertijden van de iPhone X. De voorraad van de huidige week verloopt volgens planning, er zijn dus geen problemen of afwijkingen m.b.t. de leveringen. Vanaf komende week (week 48) ziet het er een stuk beter uit en verwachten we een aanzienlijk grotere voorraad te ontvangen. Dit geldt met name voor de 64 GB uitvoeringen. Dus indien je er deze week niet bij zit dan heb je vanaf volgende week een grotere kans 😄

Belangrijk om te weten..
We ontvangen regelmatig informatie van de fabrikant (in dit geval Apple) over de verwachte leveringen. Aan de hand hiervan updaten wij het levertijdenschema. Dit houdt dus in dat de verwachte levertijden gewijzigd kunnen worden. Bij een grotere voorraad (zoals volgende week de verwachting is) zal de verwachte levertijd verkort worden, andersom zal het opgeschoven worden. Voor nu ziet het er in ieder geval goed uit.

Nogmaals bedankt voor jullie begrip en geduld!
*Nieuwe update verwachte levertijden:
Ik heb zojuist een nieuwe update ontvangen over de verwachte levertijden van de iPhone X. Zoals het er nu naar uitziet verwachten we tegen het einde van week 48 de bestellingen t/m 31-10 te kunnen leveren. De levertijd voor bestellingen die na 31-10 zijn gedaan is een weekje langer, dus week 49.

Dit is de stand van zaken met de huidige informatie. Zoals eerder aangegeven zijn dit verwachte levertijden aan de hand van de te verwachte leveringen door Apple. Indien de daadwerkelijke leveringen (positief/negatief) afwijken, zullen we het levertijden schema hierop aanpassen.

Wederom bedankt voor jullie geduld en begrip 😄

*Bovenstaande info komt z.s.m. online op de levertijden pagina.
Even dit bericht hier terug halen, kunnen degene die op dit moment er op reageren dit lezen. Bravo69
Bravo69

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 36Likes
Wat heeft het voor zin om een preorder te plaatsen als ze niet op first in-first out principe geleverd worden. Ik verleng een zakelijk contract, heb de bevestiging binnen en een ordernummer, maar ik krijg echt geen enkel bericht van VF. Ik lees overal van een "Helaas" SMS bericht, maar ik heb echt niks gehoord. Ja, de sales afdeling die mij belde om te vragen of ik mijn contract wilde verlengen en toen konden ze zien dat ik dat al gedaan had en een iPhone X besteld heb. Ik ben altijd zeer tevreden over VF, maar dit gaat echt helemaal verkeerd.
Bonte

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Heb ook nog 0,0 gehoord.
Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
Bravo69 schreef:
Wat heeft het voor zin om een preorder te plaatsen als ze niet op first in-first out principe geleverd worden. Ik verleng een zakelijk contract, heb de bevestiging binnen en een ordernummer, maar ik krijg echt geen enkel bericht van VF. Ik lees overal van een "Helaas" SMS bericht, maar ik heb echt niks gehoord. Ja, de sales afdeling die mij belde om te vragen of ik mijn contract wilde verlengen en toen konden ze zien dat ik dat al gedaan had en een iPhone X besteld heb. Ik ben altijd zeer tevreden over VF, maar dit gaat echt helemaal verkeerd.
Ze leveren ook doormiddel van first in, first out. Daarom ook dat degene die op 27 oktober hebben besteld het toestel deze week of volgende week binnen hebben.
Degene die op 28 oktober of daarna hebben besteld ontvangen deze een week daarna. Op basis van leveringen die zij deze week geleverd zullen krijgen vanuit Apple. Nogmaals, ze zijn afhankelijk van deze leveringen.
Bravo69

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 36Likes
Eliseuh schreef:

Ze leveren ook doormiddel van first in, first out. Daarom ook dat degene die op 27 oktober hebben besteld het toestel deze week of volgende week binnen hebben.
Degene die op 28 oktober of daarna hebben besteld ontvangen deze een week daarna. Op basis van leveringen die zij deze week geleverd zullen krijgen vanuit Apple. Nogmaals, ze zijn afhankelijk van deze leveringen.
Dat gaat dan niet helemaal goed, getuige de reacties dat mensen die de bestelling later bevestigd kregen, eerder de telefoon geleverd kregen.
Maar goed, ik zal dus nog even moeten wachten.


Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
Bravo69 schreef:
Eliseuh schreef:

Ze leveren ook doormiddel van first in, first out. Daarom ook dat degene die op 27 oktober hebben besteld het toestel deze week of volgende week binnen hebben.
Degene die op 28 oktober of daarna hebben besteld ontvangen deze een week daarna. Op basis van leveringen die zij deze week geleverd zullen krijgen vanuit Apple. Nogmaals, ze zijn afhankelijk van deze leveringen.
Dat gaat dan niet helemaal goed, getuige de reacties dat mensen die de bestelling later bevestigd kregen, eerder de telefoon geleverd kregen.
Maar goed, ik zal dus nog even moeten wachten.


Dat heeft met meerdere factoren te maken: verschil qua kleur telefoon, verschil qua gb's en ga zo maar door.
Naamloos1

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Vandaag 3 weken, hopelijk krijg ik vandaag goed nieuws! 🙂
Drikster

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Het zal ook met de BKR te maken hebben, pas als deze er door is zal de order gedaan worden. Gelukkig heb ik dit niet, wel last van dat ik het meest geliefde toestel wil.????
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Chou schreef:
Ik begrijp dat je je toestel snel wilt ontvangen, maar dat geldt voor iedereen. Als het aan ons had gelegen hadden we al onze iPhone klanten op 3-11 van de iPhone X voorzien, maar daarvoor zijn we dus afhankelijk van de fabrikant. Meer dan jullie zo goed mogelijk informeren kunnen we momenteel niet doen.

Ik ben gestopt met lezen bij "ik begrijp"

Ik hoef geen excuses, drogredenen of chocola, maar mijn telefoon binnen de afgesproken tijd. Kom maar op met een oplossing!

Chou, het spijt me zeer om dit te vermelden maar op deze manier krijg je in plaats van excuus of chocola, een blokkade op dit Forum. Dit is namelijk waar een Forum voor is bedoeld. Als je inhoudelijke vragen hebt willen we je graag helpen, maar niet op deze manier.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
AppleGebruiker schreef:
Serkan schreef:
AppleGebruiker schreef:
Omdat gisteravond het bericht niet goed zichtbaar was op het forum (als Spoiler), heb ik het verwijderd en nu opnieuw gepost:

Goedemorgen allemaal!

Al enkele weken volg ik dit forum (weliswaar anoniem) waarin ik verschillende ervaringen heb gelezen.

Ook ik heb last van het BKR-probleem, maar omdat ik pas op 28 oktober heb besteld, zag ik geen voordeel in de actie om @Serkan dus hoop ik dat ook ik in aanmerking kom voor terugplaatsing in de wachtrij. Ik verwacht vanzelfsprekend niet als eerste aan de beurt te zijn, want ik vind het erg naar om te lezen dat laatbestellers hem eerder krijgen dan mensen die op 27 oktober al hebben besteld.

Verder heb ik respect voor de geboden oplossingen en de updates, maar ben ik het er zeker mee eens dat (hoewel niet alles in de hand te houden is), de berichtgeving naar klanten sterk verbeterd kan worden; meer consistentie en meer duidelijkheid. Zo leek gisteren dat ook ik het toestel eerder (of minstens binnen de 3-5 weken vanaf 3 november) zou ontvangen, maar blijk ik vandaag pas in week 49 in aanmerking te komen.
Verder geef ik de mensen wie zijn overgestapt naar andere providers of het toestel via betere en snellere wegen hebben bemachtigd groot gelijk. Overigens is voor mij, tezamen met vele anderen, het plezier van zo'n mooi toestel zeker weg. Het is dat de extra's die in combinatie met Ziggo worden geboden dusdanig voordelig zijn, anders was ik ook overgestapt.

Voor commentaar sta ik open, maar, ik denk dat velen van mij het eens zijn dat het oprecht een zooitje is geworden bij Vodafone. Dit ben ik niet gewend van zo'n groot concern. Hoewel jullie (Vodafone) afhankelijk zijn van de levering van Apple en tevens slachtoffer zijn, behoeven de consumenten al helemaal niet de dupe te worden. Tezamen met de slechte BKR-controle, verkeerd en schaars gegeven informatie en het vrijwel niet tegemoet willen komen van de consument voor de extreme wachttijd terwijl het toestel fors geprijsd is, brengt mij tot de conclusie dat het proces schandalig slecht is verlopen.

Om positief af te sluiten wil ik de gelukkige ontvangers feliciteren met het toestel; ik hoop dat ook ik (al vind ik mijn haast bedelende houding voor een dusdanige prijs beschamend) aan de "beurt" mag komen.

Een fijne dag gewenst!

@Serkan,

Hartelijk dank voor de nette reactie; ik respecteer zeker uw mening.

Tevens (nogmaals) bedankt voor de goede service zodat ik mijn oorspronkelijke plaats in de rij terugheb!
Ik wil mijn respect uiten voor het opvangen van vele wachtende op dit forum; dit is geen makkelijke taak.

Met vriendelijke groet!
Bedankt voor je begrip AppleGebruiker.

Ik ga ervan uit dat je inmiddels een sms hebt ontvangen dat je bestelling is hersteld?
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Eliseuh attent van je! Dankjewel 😄
Tolis

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Serkan
Goedemorgen Serkan,
Ik heb dat "smsje" al 2 weken geleden gehad maar nog steeds geen verandering op mijn status.
Alle andere die de zelfde problemen hebben gehad zijn inmiddels vorzien 😞
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Naamloos1 schreef:
Vandaag 3 weken, hopelijk krijg ik vandaag goed nieuws! 🙂
Bestellingen die op 27-10 zijn gedaan kunnen vandaag of morgen nog een statuswijziging zien op My Vodafone. Mocht dit niet het geval zijn, dan zal dit in de loop van komende week gebeuren. Zie ook mijn vorige update in het bericht van Eliseuh.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Tolis schreef:
@Serkan
Goedemorgen Serkan,
Ik heb dat "smsje" al 2 weken geleden gehad maar nog steeds geen verandering op mijn status.
Alle andere die zelfde problemen hebben gehad zijn inmiddels vorzien 😞
Tolis om welk toestel gaat het precies?
Tolis

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Serkan Silver 256
Roydie

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes
Gezien ik ben overgestapt van T-Mobile, maar nog geen bericht heb gekregen over het actuele overstappen met nummerbehoud (neem aan dat het tegelijk met de levering van de iPhone x gaat).. kan ik geen account maken op VF. Daar voor moet ik m'n telefoon nummer invullen, maar m'n nummer nog niet herkend als een VF nummer. Daardoor kan ik ook de status niet bekijken op My Vodafone.
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Roydie schreef:
Gezien ik ben overgestapt van T-Mobile, maar nog geen bericht heb gekregen over het actuele overstappen met nummerbehoud (neem aan dat het tegelijk met de levering van de iPhone x gaat).. kan ik geen account maken op VF. Daar voor moet ik m'n telefoon nummer invullen, maar m'n nummer nog niet herkend als een VF nummer. Daardoor kan ik ook de status niet bekijken op My Vodafone.
Oei daar heb je een punt Roydie
Serkan kan je hier vast wel even bij helpen.
Stuur anders alvast via een PB, via dit forum, wat persoonlijke gegevens naar hem, dan kan hij dat voor je nakijken.
Succes ....
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Tolis schreef:
@Serkan Silver 256
Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn. De voorraad van de 256 GB toestellen is minder dan de 64 GB versie.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Iris75 schreef:
Roydie schreef:
Gezien ik ben overgestapt van T-Mobile, maar nog geen bericht heb gekregen over het actuele overstappen met nummerbehoud (neem aan dat het tegelijk met de levering van de iPhone x gaat).. kan ik geen account maken op VF. Daar voor moet ik m'n telefoon nummer invullen, maar m'n nummer nog niet herkend als een VF nummer. Daardoor kan ik ook de status niet bekijken op My Vodafone.
Oei daar heb je een punt @Serkan kan je hier vast wel even bij helpen.
Stuur anders alvast via een PB, via dit forum, wat persoonlijke gegevens naar hem, dan kan hij dat voor je nakijken.
Succes ....
Roydie Iris75 Nummerbehoud wordt pas verwerkt als je toestel op voorraad is/wordt uitgeleverd. Je ontvangt hierover een sms/e-mail. Dus je kunt inderdaad nog niet inloggen op My Vodafone. Daar kan ik momenteel ook nog niks aan veranderen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic