Omdat gisteravond het bericht niet goed zichtbaar was op het forum (als Spoiler), heb ik het verwijderd en nu opnieuw gepost: Goedemorgen allemaal! Al enkele weken volg ik dit forum (weliswaar anoniem) waarin ik verschillende ervaringen heb gelezen.
Ook ik heb last van het BKR-probleem, maar omdat ik pas op 28 oktober heb besteld, zag ik geen voordeel in de actie om
Serkan te berichten dat ik ben verplaatst naar 2 november. Echter, nu na de laatste update het verschil ook wordt gemaakt tussen laatbestellers in oktober en laatbestellers in november (deze krijgen hem pas in week 49 (!) hoewel de leveringen van Apple juist stijgen?), voelde het onrechtvaardig om te lijden onder het gelijmde BKR-controle-systeem. Daarom ben ik tevreden met de oplossing die is geboden door
Serkan dus hoop ik dat ook ik in aanmerking kom voor terugplaatsing in de wachtrij. Ik verwacht vanzelfsprekend niet als eerste aan de beurt te zijn, want ik vind het erg naar om te lezen dat laatbestellers hem eerder krijgen dan mensen die op 27 oktober al hebben besteld.
Verder heb ik respect voor de geboden oplossingen en de updates, maar ben ik het er zeker mee eens dat (hoewel niet alles in de hand te houden is), de berichtgeving naar klanten sterk verbeterd kan worden; meer consistentie en meer duidelijkheid. Zo leek gisteren dat ook ik het toestel eerder (of minstens binnen de 3-5 weken vanaf 3 november) zou ontvangen, maar blijk ik vandaag pas in week 49 in aanmerking te komen.
Verder geef ik de mensen wie zijn overgestapt naar andere providers of het toestel via betere en snellere wegen hebben bemachtigd groot gelijk. Overigens is voor mij, tezamen met vele anderen, het plezier van zo'n mooi toestel zeker weg. Het is dat de extra's die in combinatie met Ziggo worden geboden dusdanig voordelig zijn, anders was ik ook overgestapt.
Voor commentaar sta ik open, maar, ik denk dat velen van mij het eens zijn dat het oprecht een zooitje is geworden bij Vodafone. Dit ben ik niet gewend van zo'n groot concern. Hoewel jullie (Vodafone) afhankelijk zijn van de levering van Apple en tevens slachtoffer zijn, behoeven de consumenten al helemaal niet de dupe te worden. Tezamen met de slechte BKR-controle, verkeerd en schaars gegeven informatie en het vrijwel niet tegemoet willen komen van de consument voor de extreme wachttijd terwijl het toestel fors geprijsd is, brengt mij tot de conclusie dat het proces schandalig slecht is verlopen.
Om positief af te sluiten wil ik de gelukkige ontvangers feliciteren met het toestel; ik hoop dat ook ik (al vind ik mijn haast bedelende houding voor een dusdanige prijs beschamend) aan de "beurt" mag komen.
Een fijne dag gewenst!