Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
lievemandie

Gedreven Liefhebber
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 107Likes
Ruud001 schreef:
@SpanishDudeistBALEN, maar die SMS zegt niet alles...
Dat klopt SpanishDudeist want ik kreeg ook een smsje dat ik niet geleverd zou krijgen. Met dat jammer smsje. Later schreef Ruud001 dat zijn bestelling op uitlevering stond en die van mij ook! Dus dat zegt niks!


Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
SpanishDudeist schreef:
@Ruud001 je begrijpt dat mijn vertrouwen in een goede afloop op korte termijn steeds minder aan het worden is. Het is morgen 3 weken geleden dat ik de bestelling heb geplaatst.
We begrijpen het allemaal SpanishDudeist .... zeker omdat die sms-jes wel weer veel verwarring geven.
Maar helaas hebben ze wettelijk gezien nog een week (sorryyyyyy wil je niet ontmoedigen)

stomme Apple moet ook eens meer gaan leveren!!! ????????????????????????
KC91

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
SpanishDudeist Het is 1-3 weken vanaf 3-11. Dus vanaf morgen is er twee weken voorbij gegaan.
SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
Ik weet het hoor..., maar ik heb 27/10 besteld met het idee 3 november iets te ontvangen. 3 november kreeg ik te horen dat ik 2 tot 4 weken moest wachten, vervolgens hebben zij het aangepast naar 1 tot 3 weken. En dan heb ik het niet eens over die BKR issues.

Het gaat er gewoon om dat vanf dag 1 niets is gelopen zoals het zou moeten en dat wringt even. Voelt vervelend, zonder iemand iets tekort te doen.
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
SpanishDudeist schreef:
Ik weet het hoor..., maar ik heb 27/10 besteld met het idee 3 november iets te ontvangen. 3 november kreeg ik te horen dat ik 2 tot 4 weken moest wachten, vervolgens hebben zij het aangepast naar 1 tot 3 weken. En dan heb ik het niet eens over die BKR issues.

Het gaat er gewoon om dat vanf dag 1 niets is gelopen zoals het zou moeten en dat wringt even. Voelt vervelend, zonder iemand iets tekort te doen.
Dat begrijpen we volkomen SpanishDudeist ☹️
ML0401

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Waarom zegt elke klantenservice medewerker vorige week dat het vanaf 27-10 gaat de levertijd?
lievemandie

Gedreven Liefhebber
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 107Likes
ML0401 schreef:
Waarom zegt elke klantenservice medewerker vorige week dat het vanaf 27-10 gaat de levertijd?
Dat is niet waar wat de ksmedewerker zegt. Want je kunt pas 27 okt pre orderen en vanaf 3 nov is het pas leverbaar.
Chou

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ook inderdaad waardeloze jammer SMS ontvangen. Gebeld met klantenservice en om het nog erger te maken staat mijn bestelling op 28-10-2017 terwijl ik op 27-10-2017 de bestelling heb gedaan en ik heb daar ook een bevestiging van ontvangen (geen BKR issue).
Mijn reactie; Hoe the **bleep** dan?! dus ik zit nu in de 3-5weken levertjid? "Ja heeft met verwerkingen te maken van de orders........."begrijp er helemaal niks meer van en om het nog meer verwarrend te maken gaf zij aan de levertijden worden gerekend vanaf 27-10-2017. Oh er kon wel een chocolaatje mijn kant opgestuurd worden. Net alsof ik chocola heb besteld???
ddouven

Stamgast
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Ik heb alle hoop inmiddels opgegeven. Ga er niet eens meer vanuit dat hij dit jaar geleverd gaat worden.
Het is zo een puinhoop bij Vodafone dat eigen mensen het niet meer begrijpen. De een zegt dit en de andere dat.
Dat Apple slecht levert is bekend maar alles daarna en erom heen is gewoon Vodafone.

Op 27ste verlengen helaas Vodafone raakt alles kwijt. Dus op 2 november maar weer verlengen. Op 7-11 een mail krijgen met je kunt verlengen. Op 9-11 een mail met je hebt verlengt op 9-11????
Op 14-11 een sms met het is super jammer maar we kunnen de Apple iPhone X niet tijdig bezorgen.

Als je kijkt wanneer wat gestuurd word is het onbegrijpelijk dat een bedrijf als Vodafone dit niet in orde heeft.
bbgtang

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Dit is ook emotie of the Apple koorts, hoe je het ook wilt noemen.
De nieuwe Iphone is uit, en iedereen wilt het natuurlijk zo snel mogelijk in bezit hebben.
Het is een smerig marketing tactiek van Apple om elk jaar (helaas werkt het iedere keer nog steeds) bij de lancering de productie of voorraad te beperken.
Uiteindelijk snap ik het ook wel dat Vodafone er weinig aan kan doen. Omdat ze erg afhankelijk zijn van de levering van Apple.
Echter, wat Vodafone wel kan doen is meer aandacht aan customer service. Wat pro actiever omgaan met een status update van een geplaatste order bijvoorbeeld.
Een sms of email update telkens na 2-3 dgn, is al veel minder frustrend dan wanneer een klant zelf de stap moet nemen om te gaan bellen voor een status update.
Als je ook weet dat elk jaar in Sep-Nov veel mensen naar de klantenservice bellen om te vragen wanneer ze de Iphone krijgen, lijkt het mij ook verstandig om het team betere instructies te geven. Vaak krijg je van die onzekere mensen aan de lijn, die niet helemaal weten wat de instructies zijn en verkeerde informatie geven. Dan word je als klant extra boos.
Dus Vodafone, weet wat jullie volgend jaar moeten doen. In 2018 okt-nov krijgen julllie dit probleem weer. (in 2019, 2020 en verder ook!!)



SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
bbgtang ddouven waarvan akte!
Shaq

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Net ook mijn screenprotectors binnen. Binnen paar uur ook me X binnen :).
Hoesje ga ik niet doen, laat me telefoon nooit vallen en vind dat het weghaalt van het mooie slanke design.
lievemandie

Gedreven Liefhebber
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 107Likes
Shaq schreef:
Net ook mijn screenprotectors binnen. Binnen paar uur ook me X binnen :).
Hoesje ga ik niet doen, laat me telefoon nooit vallen en vind dat het weghaalt van het mooie slanke design.
Dan mag ik hopen dat je ook een back screenprotector heb.
KeaveXL

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Godverdomme zeg Vodafone (@Serkan), het begint nu wel een heel belachelijk verhaal te worden.

Voor de derde keer is mijn order geannuleerd (!) Dit maal is de reden dat de klantenservice mij probeerde te bellen met een vraag over de nummer portering. Hierbij is het VF policy dat als het drie keer niet lukt om iemand te bellen, de order geannuleerd wordt.

Saillant detail 1: omdat VF in het weekend van 30 oktober mijn nummer te vroeg geporteerd heeft, ben ik sindsdien voor een groot aantal nummers niet meer telefonisch te bereiken. (Gek he dat ik niet op neem)
Saillant detail 2: Gisteren medewerken van Vodafone gesproken, dat mijn nummerportering goed gegaan was en ik daarom eind deze week begin volgende week mijn iPhone kan verwachten.

Omdat mijn order nu geannuleerd is, kan Vodafone wederom alleen maar een nieuwe order aanmaken en kom ik weer achter in de wachtrij. Bovendien kom ik dan ook niet meer in aanmerking voor Friends & Family korting.

Echt ik snap niet dat er mensen nog zo positief zijn over VF, dit is duidelijk geen issue van Apple. Aan de telefoon wordt je continu doorverbonden, op alles krijg je ‘nee dat kan niet in ons system’ en een beetje pro-actief communiceren met de klant zit er ook niet in.

Ik ben er nu echt helemaal klaar mee, hoe moeilijk kan het zijn? Ik zou graag weer gebeld willen kunnen worden en daarnaast mag die iPhone ook wel eens binnenkomen, nieuwe order aanmaken ga ik niet doen.

Serkan, waar kan ik een ‘officiële’ klacht indienen en wat kan jij voor mij beteken om dit opgelost te krijgen.

Shaq

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Ja sowieso. Had een aantal screen protectors gekocht voor front and back.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
KeaveXL Zo, dat is balen zeg en ik begrijp dat je erg boos ben. Ik zou Serkan een PB sturen en daar verdere info etc. bespreken. Misschien kan hij je verder helpen. Dat het rommelig is bij VF op dit moment ben ik het mee eens. Daar valt nog een hoop te verbeteren.
Koel even af en doe een bericht naar Serkan. En hou het vooral netjes. Daar kom je verder mee. Hoe moeilijk dat ook is. SUCCES.
RobinG1

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Mijn iPhone X 64GB Silver is zojuist gearriveerd. Ga hem maar eens uitpakken. Serkan Nogmaals bedankt voor de service! En de rest sterkte met jullie levering!
KeaveXL

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben bekend bij Serkan. 🙂

Ja normaal ben ik daar best goed in. Maar als je telkens van het kastje naar de muur wordt verwezen, niemand zich verantwoordelijk voelt en je ook nog eens onbereikbaar bent, wordt dat wel lastig.
lievemandie

Gedreven Liefhebber
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 107Likes
Shaq schreef:
Ja sowieso. Had een aantal screen protectors gekocht voor front and back.
Mag ik vragen waar je die heb besteld? ???? heb nou een hoesje met front screenprotector. Maar zou willen zonder hoesje.
Sinan01

Gedreven Liefhebber
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Shaq Ja ik ben ook benieuwd waar je de back screenprotector hebt gekocht zou je dat met ons willen delen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic