Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Im just waiting for the email or phone call when I will get my iPhone x. Even I’m the first one preorder at my place. ????
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
lwlummen schreef:
@Serkan, Hoe kom ik er achter wat de verwachte levertijd is als ik een pre-order van alleen de telefoon heb gedaan een VF winkel? Ik heb verder geen bevestigingsmail of iets gehad, slechts een bevestiging van de pre-order op papier. Een VF winkel kan je niet bellen helaas namelijk
Hier komt ik nog op terug!
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Mikeyyy schreef:
Wat mij enorm frustreert is dat er geen enkele wijze van communicatie van Vodafone naar mij toe is geweest betreft mijn bestelling. Geen email, geen smsje, helemaal niets. Ook mijn status blijft maar op hetzelfde staan, namelijk: Status ontvangen. Ik weet niet wat ik kan verwachten en dat is frustrerend, ik begrijp dan ook niet dat er niet ff gecommuniceerd wordt dat ik mijn X later ontvang. Maar het ergste vindt ik nog dat in mijn geval de verkoper van Vodafone (Telefonisch) mij heeft gezegd dat er zat op voorraad zijn en ik mij geen zorgen hoeft te maken gezien ik nog redelijk op tijd besteld heb. Nu vis ik alsnog achter het net. Ik heb het gevoel gekregen dat ik onjuiste informatie verkregen heb, met het doel om mij over de streep te trekken met een abonnement. Ik heb 4 zakelijke abonnementen bij Vodafone en 2 prive.

Gezien ik al heel lang klant ben van Vodafone en in de toekomst van plan ben meerdere zakelijke abonnementen af te sluiten, heb ik het voor elkaar gekregen om een gratis hoesje erbij te krijgen. Echter werd mij medegedeeld dat alle hoesjes voor de X uitverkocht waren en hij alleen een hoesje erbij kon doen op moment van afsluiting contract. Dus helaas. Nu keek ik na het gesprek op de Vodafone website en tot mijn verbazing zijn alle hoesjes op voorraad en direct leverbaar.

Ik ben eerlijk.. als ik zo voor de gek wordt gehouden, dan denk ik dat ik toch mijn toekomstige abonnementen niet bij Vodafone ga afsluiten en verlengen.



Dat is natuurlijk niet hoe het hoort Mikeyyy. Het is vreemd dat je nog niets hebt ontvangen. Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen hebben we iedereen zo goed mogelijk geprobeerd te informeren via sms/e-mail. Zo te lezen is dat in jouw geval niet goed is gegaan. Ik raad je aan om hierover even contact op te nemen met onze collega's van de orderafdeling om dit na te laten kijken.

Wat betreft het hoesje; het kan zijn dat deze in het bestelsysteem is uitverkocht, maar op de website niet/dan wel daar nog niet is bijgewerkt. Ik ga ervan uit dat onze collega's je hiermee met de beste bedoelingen proberen te helpen.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Floris44 schreef:
@Serkan ben wel benieuwd naar de levertijden nu. Ik heb om vrijdag 27-10 9:14 besteld en ook later maandag het BKR telefoontje gehad. Verder geen nieuws meer ontvangen behalve de Jammer SMS.

Bij belsimpel bijvoorbeeld zijn alle losse toestellen uitverkocht(levertijd 6-8 weken). Wanneer je nu via Belsimpel een abonnement afsluit met Vodafone geven ze een levertijd van 5-7 werkdagen. Deze toestellen worden dus door Vodafone geleverd via Belsimpel aan de klant.

Betekend dit dan ook dat wij de telefoon eind volgende week kunnen verwachten?


De levertijden pagina wordt momenteel bijgewerkt. Kan elk moment online komen. Vanaf 15:30 gaat de pagina online.
ciphone

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Serkan
Fijn dat jij hier bent om onze vragen te beantwoorden!

Ik heb vrijdag om 9.00 uur gebeld en verlengd met een iPhoneX 64SG. 's Middags sms ontvangen en teruggebeld omtrent BRK fout vanuit VF. Daarna bevestiging en contract ontvangen via e-mail.
Sinds vrijdagmiddag heb ik niets meer gehoord, ook geen sms-jes.

Klopt het dat niet iedereen een sms heeft gekregen? En wanneer kan ik meer informatie verwachten?
Mikeyyy

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Serkan,

Bedankt voor uw bericht.

Dit heb ik zojuist gedaan, zij vonden het ook vreemd dat er geen vorm van contact was geweest van VF naar mij toe. Mijn status staat op backorder volgens VF. Ikzelf heb nog steeds dezelfde status, namelijk: ontvangen. Zij heeft mij ook medegedeeld dat elke dinsdag en vrijdag leveringen van Apple binnenkomen bij VF. Zit dus stiekem een beetje te hopen dat ie vandaag alsnog binnenkomt en op de post gaat.

Betreft het hoesje, ik word binnen 5 werkdagen gebeld om dit op te lossen.

Afwachten dan maar.
bvdstarre

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bezorger is onderweg! Ondanks dat ik mijn order om vrijdag om 10 uur had geplaatst en woensdag nog een SMS heb gehad dat ik helaas nog even moest wachten op mijn toestel. Krijg ik nu een mail van POSTNL dat mijn iPhone onderweg is! Thanks Vodafone!
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
ciphone schreef:
@Serkan
Fijn dat jij hier bent om onze vragen te beantwoorden!

Ik heb vrijdag om 9.00 uur gebeld en verlengd met een iPhoneX 64SG. 's Middags sms ontvangen en teruggebeld omtrent BRK fout vanuit VF. Daarna bevestiging en contract ontvangen via e-mail.
Sinds vrijdagmiddag heb ik niets meer gehoord, ook geen sms-jes.

Klopt het dat niet iedereen een sms heeft gekregen? En wanneer kan ik meer informatie verwachten?
Dat klopt inderdaad. Zodra we een verwachte levertijd voor jou bestelling hebben krijg je een sms hierover.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all,

Het bijwerken van de website duurt langer dan verwacht, vandaar via deze weg alvast de verwachte levertijden:

Voor de actuele levertijden kun je terecht op deze pagina.
JaqSwarthoff

Gedreven Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Serkan
Super dus door de fout van Vodafone ivm BKR verhaal 4 tot 6 weken levertijd!
Niet om het een of ander maar dat kan toch niet! Wat wordt onze compensatie? want mijn nieuwe contract ging al wel 31-10-2017 in.

Maragaav

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Dankjewel Serkan, hier kunnen we/kan ik wat mee. 1-4 weken voor x256 SG, nu maar hopen op 1 week 😉
tabeee84

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
JaqSwarthoff schreef:
@Serkan
Super dus door de fout van Vodafone ivm BKR verhaal 4 tot 6 weken levertijd!
Niet om het een of ander maar dat kan toch niet! Wat wordt onze compensatie? want mijn nieuwe contract ging al wel 31-10-2017 in.

Dat probleem heb ik dus ook! Wel een flinke range trouwens, 4-8 weken. Hopen op 4 weken dan maar. Wat wel gek is dat apple op de website maximaal 4 weken levertijd heeft. Serkan, ik neem aan dat 4-8 weken erg ruim gerekend is dus? (besteld 27-10, geannuleerd door BKR gedoe, besteldatum 30-10 in mail)
batu

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik mag toch hopen dat ik in de groep van 1-4 weken val voor de SG 64GB en dat het niet 4 tot 8 weken wordt door het BKR verhaal...
rmr

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
3 tot 7 weken langere levertijd door BKR fout van vodafone, een rectificatie zou hier zeker op zijn plaats zijn...
Floris44

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Serkan
Ik heb dus 27-10 besteld om 9:14. Maandag een belletje gehad over BKR. Ik ga ervan uit dat mijn bestelddatum gewoon 27-10 is en niet 30-10 zoals in de uiteindelijke bevestiging is aangeven.

Kun je hier een eenduidend antwoord op geven?
tabeee84

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
goeie!
lievemandie

Gedreven Liefhebber
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 107Likes
Ook besteld op 27-10. Smsje gekregen met terugbellen over BKR op 1-11. Uiteindelijk 2-11 als besteldatum.

Hopelijk gaan die weken snel voorbij!
2be

Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dit is dan gerekend vanaf 27-10 neem ik aan? De eerste week levertijd zit er dus al op?

Ik heb direct op de 27e om 09:13 besteld zonder BKR registratie enz.

Willen de mensen waarvan het toestel al verstuurd is aangeven welk toestel het betreft en hoe laat besteld? Dat geeft wat meer houvast voor de wachtenden.
ddouven

Stamgast
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
SerkanEcht TOP dit! Ga alles annuleren wat een kut organisatie. Alles op tijd besteld maar Vodafone maakt fouten daardoor moet ik nu 4 tot 8 weken wachten????? Dacht het niet!
bvdstarre

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Besteld op de website, betreft zakelijke verlening. Order geplaatst om 9:50, levering vandaag.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic