Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
Elizakroek

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hier hetzelfde,
was alles blijkbaar nog niet verwerkt.

heb net een mail gehad dat hij onderweg is, en ik vandaag de track & tracé code krijg.

Spannend
Manon1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemorgen!

Ik kan inmiddels zeggen dat ik een mail heb ontvangen met het bericht dat mijn iPhone X 64GB SG onderweg is.
Het gekke is wel dat mijn vriend op precies dezelfde manier heeft besteld. We hebben allebei verlengt via Vodafone NEXT, met hetzelfde abonnement en betalen beide de telefoon in een keer. Hij heeft echter zijn bevestigingsmail om 09:24 ontvangen en ik pas om 09:56, omdat ik 40 minuten moest wachten voor er iemand opnam. Maar mijn vriend heeft dus geen mail ontvangen met dat zijn telefoon onderweg is... zijn ordernummer is: 2697356XX en die van mij 2697406XX, het blijft op zijn zachts gezegd bijzonder.

Veel succes iedereen.
Anonymous
Niet van toepassing
Het kan verschillende redenen hebben waarom een email niet verstuurd wordt. Laat je vriend in bellen bij status order via 0800-0560 voor particulier of bij 0800-0500 voor zakelijk. Zij kunnen de order erbij zoeken en eventueel opnieuw sturen. Vanuit hier kinnen wij helaas geen orders in zien of 8n inividuele gegevens Manon1
mistervis007

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Manon1 schreef:
Goedemorgen!

Ik kan inmiddels zeggen dat ik een mail heb ontvangen met het bericht dat mijn iPhone X 64GB SG onderweg is.
Het gekke is wel dat mijn vriend op precies dezelfde manier heeft besteld. We hebben allebei verlengt via Vodafone NEXT, met hetzelfde abonnement en betalen beide de telefoon in een keer. Hij heeft echter zijn bevestigingsmail om 09:24 ontvangen en ik pas om 09:56, omdat ik 40 minuten moest wachten voor er iemand opnam. Maar mijn vriend heeft dus geen mail ontvangen met dat zijn telefoon onderweg is... zijn ordernummer is: 2697356XX en die van mij 2697406XX, het blijft op zijn zachts gezegd bijzonder.

Veel succes iedereen.
Dat is op zijn zachts gezegd inderdaad 'bijzonder'.
Zeker omdat ik mijn bestelling via friends & family al om 09:04 uur afgerond heb en mijn bestelnumbestelnummer 2697568XX is.
Dat wil dus zeggen dat diegene die later besteld hebben via Next een lager bestelnummer gekregen hebben dan diegene die eerder besteld hebben.....

Vreemd systeem wat Vodafone hanteert, andere providers hanteren 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'.
Dit heb ik die 14 jaar dat ik bij KPN zat nog nooit meegemaakt......
En dan ook nog adverteren dat je als F&F die eerste keus hebt ????

Svenix

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemorgen Steven,

Weet jij wanneer de mensen die gister een ‘jammer’ sms hebben gekregen, hun toestel kunnen verwachten? Moet ik dan aan dagen of aan de 5-6 week die Apple aangeeft rekenen? Er is nu té weinig duidelijkheid tegenover klanten!!
baserk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vrijdag de 27e de iPhone X 256GB Silver besteld, gisteren een sms gehad met "Helaas...."
In de loop van de dag bleek mijn status "Uitleveren: je bestelling is klaar voor verzending|
Vanmorgen weer een mail: "Goed nieuws, je bestelling is onderweg!"

En daar zat ook een track en trace code bij (die nog niet werkt overigens), dus ik heb er nu alle vertrouwen in dat ik morgen de X ontvang. Maar ik moet wel zeggen dat het heel erg rommelig gaat bij Vodafone, zeker ook omdat medewerkers niks weten over levertijden... Je zou toch denken dat ze dat onderhand wel onder de knie zouden moeten hebben een dergelijke lancering.
knoesss

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Nummerbehoud goedgekeurd(gistermiddag al).
Vannacht een mail dan m'n bestelling is gereserveerd en wacht op datzejfde nummerbehoud.

Klantenservice even gebeld op 0800-0560, die zien ook dat nummerbehoud is goedgekeurd.
Waarschijnlijk wordt de order straks doorgezet en krijg ik een mail van de koerier.
Steeffeh

Stamgast
  • 163Posts
  • 0Oplossingen
  • 62Likes
Het lijkt wel of Vodafone mensen bewust aan het tegenwerken zijn echt waar.
Mijn vriendin heeft op Zaterdag via F&F een bestelling gedaan en hierover is gisteren gebeld om te vragen hoe en wat. Nou zou haar bestelling door worden gezet. Uit eindelijk heeft ze gister een SMS gekregen met de mededeling dat de iPohne nog niet geleverd kan worden. Tevens is er vandaag een nieuwe SMS binnengekomen met dat de bestelling nog niet is doorgezet omdat er nog wat vragen open staan...

Waar zijn jullie (Vodafone) mee bezig echt waar.... Eerst het een beloven en dan uit eindelijk gaan tegen werken? Hoeveel slechter gaat het nog worden?
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
baserk, Kun je ons zeggen hoe laat je ongeveer de bestelling hebt gedaan? Veel forum leden weten verder helemaal niets nog, dan de "helaas" SMS.
Jij in ieder geval veel plezier met je iPhone X morgen.
Serkan, Iets van een lijstje met levertijden zou mooi zijn...
Groeten aan allen die wachten...
baserk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bestel bevestiging is van vrijdag 09:16
ddouven

Stamgast
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Nou vanmorgen gebeld. Heel mijn order niet door gekomen! Dus weer opnieuw moeten bestellen bedankt Vodafone nu achteraan in de rij terwijl ik vrijdag als een van de eerste was.
Elizakroek

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hier vrijdag besteld om 09.09 uur via friends & family

gister sms gehad met helaas,
en vanmorgen een mail met
we hebben goed nieuws
de bestelling wordt bezorgd!
Met een track en tracé code
en er staat dat het nu over is gedragen aan post nl

mistervis007

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Elizakroek schreef:
Hier vrijdag besteld om 09.09 uur via friends & family

gister sms gehad met helaas,
en vanmorgen een mail met
we hebben goed nieuws
de bestelling wordt bezorgd!
Met een track en tracé code
en er staat dat het nu over is gedragen aan post nl

Net ook maar eens gebeld met Vodafone over hoe het nou allemaal zit, want ook ik heb vrijdag besteld via F&F en om 09:04 uur mijn bestelling succesvol afgerond.
Maar naar aanleiding van diverse berichten zoals bovenstaande ben ik toch erg verbaasd dat ik een jammer SMS krijg en verder niks.
Bestelling staat nog steeds op ontvangen en wij houden u op de hoogte.

Dame aan de telefoon was uiterst behulpzaam en wist mij te vertellen dat er toch iets mis gegaan was met mijn bestelling........zucht ????
Ik gaf aan dat de nummerportering nog niet gestart was naar mijn idee.
Blijkbaar zijn er 2 systemen en stond het in 1 systeem wel goed en in het andere stonden de gegevens van een compleet andere persoon met compleet ander telefoonnummer.
De nummerportering was afgewezen bij Ben vertelde zij mij, ja dat lijkt mij logisch aangezien dat niet mijn nummer is en ik bij KPN zit.......
De dame heeft alles in orde gemaakt en ik heb haar vooraf met klem verzocht niet mijn bestelling te annuleren, hetgeen ze gelukkig ook niet gedaan heeft.
Nummerportering werd 'as we speak' meteen goedgekeurd met de gebruikelijke opzegtermijn die KPN hanteert, met ingang vanaf afgelopen vrijdag.
Blijkbaar was de nummerportering toch opgestart afgelopen vrijdag, alleen heb ik daar nooit een SMS over ontvangen.

Alles moet nu rechtgebreid zijn en de dame vertelde mij dat er toch nog een reële kans is dat ik morgen een mail voor de afspraak krijg. Krijg ik die niet dan kan ik dynalogic (de koeriersdienst) rechtstreeks contacteren over hoe en wat, de dame heeft mij het telefoonnummer gegeven. Garanties krijg je niet, maar ik weet nu in ieder geval wel meer en kan dynalogic aan de kop gaan zeuren vanaf morgen omtrent de levertermijn.

Alles met alles gaat het niet bepaald vlekkeloos.
bbouws

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik zie op verschillende fora dat mensen die later dan mij hebben besteld hem morgen toch gaan krijgen.. ondanks het ‘ slecht nieuws’ SMSje die ik ook heb gehad..

Ik heb behalve de SMS niks gehoord, zelfde status.. ziet er niet goed uit.
JaqSwarthoff

Gedreven Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Bij mij ook al zo bijzonder verhaal!

Vrijdag Iphone X 256bg besteld!
Maandag na geen bericht maar eens gebeld bleek de BKR toetsering nog niet te zijn gedaan.
Zou dinsdag bericht krijgen, maar nee hoor dus weer gebelt nee wat raar ga het nogmaals doen zegt een medewerkster van vodafone.

Dinsdag later die die bericht je bestelling is gedaan!
Dus ik nog vragen maakt dit niks uit kwa uitlevering nee dat was geen probleem 27ste zou mijn bestel datum zijn.

Na hier gelezen te hebben over een Helaas sms, toch maar weer eens gebelt.

En wat blijkt bestelling van de 27 geannuleerd en van de 30ste ook. Blijkbaar door medewerkers van Vodafone.
Uit eindelijk de 31ste besteld. Nou lekker dan.

Echt super Vodafone! Mega goede service NOT
Floris44

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vreemd. Ik heb nog niks gehoord behalve de jammer SMS. En ik heb bestelbevestiging van 9.14 uur...

Eerder dus dan velen die al een bericht hebben gehad dat de telefoon geleverd gaat worden....
knoesss

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Mijn status bij Vodafone is gewijzigd:

Uitleveren:
Je bestelling is klaar voor verzending.
Stap 1: Maak een leverafspraak via de link in de ontvangen e-mail.
Stap 2: Je bestelling wordt bezorgd. Op de dag van levering kun je de bestelling volgen via de Track & Trace code hieronder.

Alleen de email zelf nog niet binnen
Dabo

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
4 uur geleden
Manon1 schreef:
Goedemorgen!

Ik kan inmiddels zeggen dat ik een mail heb ontvangen met het bericht dat mijn iPhone X 64GB SG onderweg is.
Het gekke is wel dat mijn vriend op precies dezelfde manier heeft besteld. We hebben allebei verlengt via Vodafone NEXT, met hetzelfde abonnement en betalen beide de telefoon in een keer. Hij heeft echter zijn bevestigingsmail om 09:24 ontvangen en ik pas om 09:56, omdat ik 40 minuten moest wachten voor er iemand opnam. Maar mijn vriend heeft dus geen mail ontvangen met dat zijn telefoon onderweg is... zijn ordernummer is: 2697356XX en die van mij 2697406XX, het blijft op zijn zachts gezegd bijzonder.

Veel succes iedereen.
Dat is op zijn zachts gezegd inderdaad 'bijzonder'.
Zeker omdat ik mijn bestelling via friends & family al om 09:04 uur afgerond heb en mijn bestelnumbestelnummer 2697568XX is.
Dat wil dus zeggen dat diegene die later besteld hebben via Next een lager bestelnummer gekregen hebben dan diegene die eerder besteld hebben.....

Vreemd systeem wat Vodafone hanteert, andere providers hanteren 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'.
Dit heb ik die 14 jaar dat ik bij KPN zat nog nooit meegemaakt......
En dan ook nog adverteren dat je als F&F die eerste keus hebt ????



Jouw ordernummer is later...., en niet eerder...
TransSoviet1

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik werk naast de Vodafone winkel in Rijswijk ( waar ik ook mijn 2 toestellen besteld heb ) en zag net 2 koeriers van Dynalogic met een zwaar beveiligde krat naar binnen gaan en zonder krat weer eruit. Zullen dat dan mijn iPhones zijn... We gaan weer een lange dag en avond onzekerheid tegemoet. We maken er maar het beste van en hopen dat de meeste morgen hun telefoon hebben!
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Serkan

Hoe kan het dat ik een SMS heb ontvangen met geplande levering in week 44 maar verder geen Track&Trace of mijn status online is veranderd? Andere die een 'jammer' sms hebben ontvangen die hebben inmiddels wel een track&trace nummer en andere status online.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic