Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
fberens

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Ik had om 9:15 mijn order geplaatst. Omdat er nog een fout zat inde website bij de bestelling (???????) komen we in deze malheur terecht! Dus de eerste bestellers komen gewoon achteraan in de rij te staan. Slechte zaak Vodafone!
tabeee84

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ze hebben bij vodafone uberhaupt nog geen toestellen dus dit bericht kan je denk ik gewoon de prullenbak in gooien. Hetzelfde voor de levertijd. Dat kunnen ze nog niet eens weten dus wederom -> smsje enkeltje prullenbak
Maragaav

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Uiteraard gedaan. 'Wacht u het bericht van woensdag maar af'... In ieder geval niet a.s. vrijdag, maar verder geen doorlooptijd (x256 SG)
knoesss

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
tabeee84 op tweakers is er wel geteld 1 iemand die bevestiging heeft gehad van bezorging deze week...
bbouws

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Een andere grote provider geeft aab dat ze klaar liggen in magazijn om opgehaald te worden door PostNL dus lijkt me sterk dat Vodafone nog geen voorraad heeft ontvangen..
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all,

De eerste toestellen liggen klaar in het magazijn om verzonden te worden. Daarnaast zijn we inderdaad begonnen met het uitsturen van de smsjes met levertijden informatie. Ik begrijp uiteraard dat het een teleurstelling is als het toestel later komt dan verwacht. We doen in ieder geval ons uiterste best om ieder een z.s.m. te voorzien van de nieuwe iPhone X, maar we zijn hierin ook afhankelijk van de aangeleverde voorraad.

De levertijden pagina waarnaar wordt verwezen in de sms is overigens nog niet bijgewerkt. We zijn hier hard mee bezig dus deze zal z.s.m. online komen.

P.S. Jullie vragen/opmerkingen over de BKR-toetsing heb ik daarnaast intern doorgestuurd. Zodra ik hierover meer weet horen jullie van me.
tabeee84

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
De eerste toestellen..Flinke armoe dus Serkan? Zeker als mensen die om 9:06 besteld hebben al zo'n bericht krijgen...(ik niet hoor overigens)
batu

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ah, bedankt voor de reactie m.b.t. de BKR-issue! Ik ben benieuwd wat vodafone ermee gaat doen????
tabeee84

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
batu Dat wil ik ook wel eens weten. De medewerkers daar hebben er 1 groot potje van gemaakt met die BKR zaken 😐
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Serkan Ik heb net de sms ontvangen met dat de levering gepland staat voor week 44. Kan ik hier dan van uitgaan of is dit onder voorbehoud?
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
tabeee84 schreef:
De eerste toestellen..Flinke armoe dus @Serkan? Zeker als mensen die om 9:06 besteld hebben al zo'n bericht krijgen...(ik niet hoor overigens)
Niet te letterlijk nemen tabeee84.. 😉 Ik heb geen info over aantallen etc.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
benrv schreef:
@Serkan Ik heb net de sms ontvangen met dat de levering gepland staat voor week 44. Kan ik hier dan van uitgaan of is dit onder voorbehoud?
Fijn om te lezen benrv!

Daar kun je inderdaad vanuit gaan. Houd ons op de hoogte en alvast veel plezier met je nieuwe iPhone X.

SMS met levertijdeninformatie
De levertijden-sms die gisteren (01-11) is verstuurd klopt helaas niet. Er volgt vandaag een nieuwe sms met de juiste leverinformatie. We vinden het uiterst vervelend dat we sommigen van jullie hierdoor moeten teleurstellen. Daarentegen zullen een aantal positief worden verrast. We doen in ieder geval ons best om iedereen z.s.m. te voorzien van de nieuwe iPhone X.
Issabous

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
batu schreef:
Ik heb afgelopen vrijdag om 9:16 mijn bestelling kunnen plaatsen. Gisteren ontving ik ineens een sms met de vraag of ik contact wilde opnemen met Vodafone, omdat er nog wat vragen over de bestelling waren. Toen ik belde werd mij verteld dat er een controle plaats had moeten vinden voor de toestellening tijdens mijn bestelling, dit was inderdaad niet gebeurd. Na dit alsnog gedaan te hebben, heb ik vanochtend een bevestiging ontvangen met een nieuw ordernummer. Mooi, van 2697777XX naar 2700442XX.

Ik heb niet voor niets zo vroeg mogelijk besteld. Ik mag aannemen dat er wordt verzonden op de oorspronkelijke volgorde van bestellen, dit is immers een fout van Vodafone.
Wat raar zeg, ervan uitgaande dat de ordernummers oplopend zijn. Ik heb om half 12 besteld en mijn ordernummer is 2697773xx
overigens kreeg ik vandaag een sms dat mijn X nog even op zich laat wachten.
Oualid1997

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mijn bestelling is zomaar geannuleerd door Vodafone!!! Zonder een sms of mail te ontvangen keek ik uit eigen initiatief hoe het zit met mijn bestelling. Zie ik opeens dat het geannuleerd is. Bel ik met Vodafone, word ik eerst goed geholpen door een meneer en zegt hij dat het een fout is van Vodafone en het ordernummer vast blijft. Hij zei daarna dat ik alleen doorverbonden moest worden met de afdeling Sales en dat het dan geregeld word. Word ik naar het keuzemenu doorgezet en krijg ik een meneer aan de lijn die verteld dat de order helemaal opnieuw geplaatst moet worden.

Als dit echt zo is dan neem ik echt afscheid van Vodafone na acht loyale jaren en Ziggo kan dan ook gelijk
opgezegd worden aangezien je dan toch geen korting meer krijgt.

Serkan
bbouws

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Serkan, je moet me toch eens iets uitleggen; er zijn anderen die later dan mij hebben besteld, zelfde model (64gb Space Grey) en die hebben bericht gekregen dat ze hem week 44 krijgen. En ik krijg hem later ?

Uitleveren zou toch gaan aan de hand van moment van bestellen ? Erg vreemd dit..
tabeee84

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Die krijgen hem dus vrijdag of zaterdag bbouws 😉
bbouws

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
tabeee84 Ja I know, Week 44, deze week dus. Maar ik heb SMS gehad dat ik hem later krijg terwijl ik dus eerder heb besteld, zelfde model.. Dat is wel erg vreemd..
knoesss

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Nou wordt ie nog mooier, kreeg ik eerst een bericht dat ik geen iPhone krijg vrijdag.
Krijg ik nu van Vodafone een bericht dat ze wel alvast aan Tele2 hebben gevraagd of ze mijn nummer mogen overnemen.

Update: en een sms dat Tele2 de aanvraag heeft geaccepteerd.

Zou fijn zijn als ik de telefoon dan ook in handen heb, of iig een Vodafone simkaart.

Ik ga de klantenservice bellen 😛
Update:
Nou, contact gehad, beetje vaag. Eigenlijk had de portering niet doorgezet mogen worden maar is helaas toch gebeurt. Ondertussen mail van Tele2 gehad dat mijn abbo daar is opgezegd en vrijdag afloopt.
Oplossing klantenservice: vrijdag als ik geporteerd ben naar de vodafone winkel gaan om een sim-kaart op te halen...

Svenix

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook ik heb het gevreesde sms’je mogen ontvangen..

Heeft iemand enig idee hoe lang ik nu moet wachten? Moet ik denken aan dagen of aan weken? Ergens las ik 5 tot 7 weken, maar dit is wel ondoenlijk lang ...?

Oualid1997

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Denk maar aan weken hoor! Kreeg je ook een sms'je dat Vodafone nog een aantal vragen heeft?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic