Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

Let op! Vanaf 10 november 2015 stopt Vodafone Cloud

http://voda.fo/ne/ewcyqVanaf 10 november 2015 stopt Vodafone met Vodafone Cloud en starten we met een nieuwe dienst. Sinds 15 juli 2015 is het voor nieuwe klanten niet langer mogelijk om een account aan te maken voor Vodafone Cloud. Na 10 november worden alle huidige gebruikersaccounts opgeheven en wordt toegang tot de Cloud geblokkeerd.

Maak je nog actief gebruik van Vodafone Cloud? Je kunt de dienst tot 8 september blijven gebruiken zoals je gewend bent. Als trouwe Vodafone Cloud klant ontvang je binnenkort informatie over onze nieuwe dienst.

Heb je nog bestanden in de Cloud staan? Dan adviseren wij je deze vóór 10 november 2015 op je computer te downloaden. Volg hiervoor deze instructie:
Download je bestanden direct via de Vodafone Cloud website

  • Ga naar https://cloud.vodafone.nl en log in via je computer
  • Selecteer je bestanden en klik op de download button
  • Je kunt de bestanden nu in een ZIP file downloaden op je computer
Neem er rustig de tijd voor want het kan even duren voordat alle bestanden overgezet zijn 😉

Op onze website kun je meer informatie terugvinden. Toch kan het zijn dat je nog vragen hebt. Daarom nog een aantal veelgestelde vragen op een rijtje:


Vodafone Cloud website.
Windows (PDF) / Mac (PDF) kun je een instructie hierover terugvinden.
Chat of Social Media
  • Bellen: Met onze Smartphone Crew op 0900 - 1000140 (€ 0,45 per gesprek)
  • Je kunt je vraag natuurlijk ook als reactie stellen in dit topic.

  • 27 Reacties 27
    mandybos4

    Ontdekker
    • 2Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Ik heb een bestand van 13 Gb hoe download ik dat het snelst! Via download in de cloud duurt het dagen!!! Baal hier echt van dat we het opeens moeten gaan downloaden! 13 GB is nogal wat! Groetjes Mandy
    Anonymous
    Niet van toepassing
    De opties worden in het bericht van beschreven.
    Ik raad je aan om dit via een pc of laptop te doen.
    Irenehilda

    Gedreven Ontdekker
    • 6Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    ik geb geen pc...slechts een mobiele telefoon en een ipad...die laatste heeft geen geheugenruimte over...
    Nou zou ik voor mn telefoon, Samsung Galaxy S4, een geheugenkaart kunnen kopen...maar alles daarop via een wifi downloaden gast iren duren...zolang is de bibliotheek niet open
    Is hier een oplossing voir?
    Ik heb een account van 25 GB...
    Netwerker
    Expert
    Expert
    • 986Posts
    • 111Oplossingen
    • 401Likes
    Hallo

    Ik adviseer je om een usb stick van 32 GigaByte te kopen,
    Bijvoorbeeld bij Bol.com voor €17,99

    Weblink: http://www.bol.com/nl/p/kingston-datatraveler-100-g3-32gb-usb-stick/9200000011702611/

    In de meeste bibliotheken kun je die usb stick aansluiten op een openbare computer. En dan al je bestanden uit de Vodafone Cloud downloaden naar die usb stick van 32 GigaByte.

    Dat kan tot 1 November aanstaande. Je zult dus wel enige moeite en tijd moeten investeren om al je bestanden veilig te stellen. Vanaf 1 November is dit echt niet meer mogelijk via de Vodafone Cloud.

    Succes!

    Netwerker
    Irenehilda

    Gedreven Ontdekker
    • 6Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Ik heb geen pc en kan dus niks met een USB stick...ik dacht dat vodafone Cloud ook opgezet was voor mobiele gebruikers...
    Netwerker
    Expert
    Expert
    • 986Posts
    • 111Oplossingen
    • 401Likes
    Hallo

    25 GigaByte is gewoonweg veels te veel data om te downloaden naar je smartphone via een Wi-Fi-verbinding.
    Met een usb stick van 32 GB , heb je in ieder geval voor 1 November 2015 jouw bestanden uit de Vodafone Cloud veilig gesteld.
    De belangrijkste bestanden kun je dan via iemands laptop alsnog naar je smartphone overzetten.
    Of naar een sdxc-memory card, die in jouw smartphone past. Dat is van later zorg. Eerst je bestanden uit de Vodafone Cloud veilig stellen, zodat je je daar geen zorgen meer hoeft te maken.

    Succes!

    Netwerker
    Irenehilda

    Gedreven Ontdekker
    • 6Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Een USB stick lijkt me een onnodige tussenstap...dan kan ik heyt net zo goed meteen op een sd card zetten...en het hoeft ook niet allemaal in een keer...maar wat mij dwars zit is dat een dienst waar ik voor betaald heb, zomaar wordt opgeheven en dat ik daar boven op kisten moet maken om mojn bestanden veilig te stellen...daar zit iets scheef aan...
    Pachita26

    Ontdekker
    • 1Posts
    • 0Oplossingen
    • 1Likes
    Ik probeer het programma Cloud op mijn laptop te zetten maar krijg continu de foutmelding; je hebt de quota overschreden, het is niet mogelijk te verbinden.
    Wat houd dit in?
    Ik kon ook al niet inloggen en moest 4 verschillende nieuwe codes aanvragen.

    Hopelijk kan iemand mij hier bij helpen!
    Marc
    Oud Community Moderator topicstarter
    Oud Community Moderator
    • 7269Posts
    • 231Oplossingen
    • 344Likes
    Pachita26 , wat lastig dat het via het Cloud programma niet lukt. Ik weet daar zo geen oplossing voor. Wel kun je de eerste optie (Optie 1) in mijn eerste bericht proberen. Lukt dat wel? Misschien dat iemand anders wel weet wat deze foutmelding zou kunnen betekenen.
    Slayer61

    Ontdekker
    • 2Posts
    • 0Oplossingen
    • 2Likes
    Ik probeer het programma Cloud ook op mijn laptop te zetten maar ik krijg continu de foutmelding; je hebt de quota overschreden, het is niet mogelijk te verbinden.
    Ik heb de cloud ook overgezet naar mijn externe harde schijf met een opslag capaciteit van 1 terra byte maar ook hier krijg ik na het inloggen dezelfde melding.
    Op de cloud van vodafone op mijn iphone 6 kom ik niet meer in, kan dus niet meer bij mijn foto's en video's.
    Ik heb geen idee wat ik moet doen.
    Mvg, Henk Duijkers.
    Anonymous
    Niet van toepassing
    Heb je de 2e mogelijkheid ook geprobeerd zoals aangaf?
    Slayer61

    Ontdekker
    • 2Posts
    • 0Oplossingen
    • 2Likes
    Het is me uiteindelijk toch gelukt.
    Bedankt voor de tips.
    Anonymous
    Niet van toepassing
    Mooi zo! mocht je in de toekomst vragen hebben dan weet je ons te vinden 😄
    lianneke2506

    Ontdekker
    • 1Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Ook ik krijg niet alles vanuit de Cloud overgezet naar mijn laptop.

    Ik heb vodafone cloud geïnstalleerd op mijn laptop, maar krijg de foutmelding; je hebt de quota overschreden, het is niet mogelijk te verbinden. Dus hier kan ik niet eens inloggen.

    Tevens heb ik geprobeerd het via de online pagina van de cloud te doen, maar ook dit lukt niet, omdat het een groot aantal GB is.

    Zijn er oplossingen hiervoor, want ik zou wel graag de bestanden eraf kunnen halen voor 1 nov!

    Groetjes
    Anonymous
    Niet van toepassing
    Als het goed is kun je het bij de tweede optie gedeelte voor gedeelte downloaden ipv alles tegelijk aanvinken en downloaden.
    didier81

    Ontdekker
    • 4Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    heb hier ook het quota probleem, alleen werken beide optie niet?
    heeft er iemand enig idee
    Anonymous
    Niet van toepassing
    wat gebeurd er bijde 2e optie bij je
    Heb je al eens geprobeerd om minder bestanden tegelijk te selecteren en te downloaden?
    didier81

    Ontdekker
    • 4Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Zo ver kom ik geen eens ,na het inloggen krijg ik meteen al die melding.
    Anonymous
    Niet van toepassing
    Maar krijg je deze melding bij beide?
    E-mail notificaties
    Aan Uit

    Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

    Uitgelicht topic