Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Let op: Fraude-smsjes in omloop

We krijgen verschillende signalen dat er nep-smsjes worden verstuurd uit naam van Vodafone. Deze smsjes zijn niet van ons afkomstig.

Indien je dergelijke smsjes hebt ontvangen adviseren we je om de afzender te blokkeren en het bericht te verwijderen. Ga niet in op de inhoud of klik vooral niet op linkjes.

Voorbeelden:










Meer informatie over fraude en phishing vind je op onze website.
7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Oei, nu ook al via SMS phishing berichten 😞
Wat goed dat jullie het even doorgeven!
taw6

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Why can you just not block the messages on your SMSC (Network Element that handles SMS messages)?
FoxNL

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Karen Visser

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook een SMS ontvangen met een heel vaag bericht... Ik ga er niet op klikken!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Bedankt voor je melding @Karen Visser! We hebben dit voorbeeld in ons speciaal phishing topic erbij geplaatst: http://voda.fo/ne/qkd6b.

Groetjes, Sharon
Duckfest

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Woedend was ik op jullie. Dat jullie het GVD in je hoofd halen om zomaar een simkaart te blokkeren. Waar je het lef vandaan haalt om 2 dagen van te voren een sms te sturen dat ik een nieuwe sim moet aanvragen, die dus nooit meer op tijd aankomt. Het ergste is nog dat ik jullie niet eens uit kon schelden omdat ik dus niet meer kan bellen. Dan maar de virtuele assistent Kris uitschelden via de chat. Zucht. En een nieuwe sim aanvragen. Zucht.
En nu blijkt het om een phishing message te gaan!
Toevallig ben ik een van de gelukkigen die het bericht "uw simkaart vervalt overmorgen" ontvangen heeft twee dagen voor een grote storing bij jullie. Ik merk wel wanner jullie weer inde lucht zijn.

BTW, Het zou toch mogelijk moeten zijn om actie te ondernemen tegen dit soort sites?
Deceptive site ahead
Attackers on www.vodafone-nl.com may trick you into doing something dangerous like installing software or revealing your personal information (for example, passwords, phone numbers, or credit cards).
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi @Duckfest,

Jeetje, wat een verhaal. Ik kan me jouw frustratie goed voorstellen. De timing met die storing was ook echt beroerd 😞 (ondanks dat een storing natuurlijk ALTIJD vervelend is).

We zijn inderdaad bezig om ons te wapenen tegen dit soort praktijken. Helaas worden internetcriminelen steeds inventiever hierin en zijn we tot dusver vooral beperkt tot het waarschuwen ervoor. Bekijk meer informatie over phishing op onze website: http://voda.fo/ne/y0wj5. Op deze pagina vind je ook een verwijzing naar onze Community waarop de verschillende voorbeelden te vinden zijn.

Groetjes,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic