Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes

Let op: Fraude e-mails over tegemoetkoming in omloop

We hebben verschillende meldingen ontvangen dat er valse e-mails worden gestuurd over een vermeende tegemoetkoming n.a.v. een storing op ons netwerk. Deze e-mails zijn niet van ons afkomstig.

We adviseren je om de afzender te blokkeren en het bericht te verwijderen. Reageer er niet op en klik vooral niet op linkjes in het bericht!

Heb je een andere e-mail of SMS ontvangen dan hieronder staat vermeld, dan verzoeken wij je deze te melden op phishing@vodafone.nl. Meer spam en phishing voorbeelden kun je in het Fraude topic vinden.

Een voorbeeld:

Afzender: no-reply@vodafone.nl wordt ook gebruikt.

Verkorte link naar dit topic: http://voda.fo/ne/z85fx
14 Reacties 14
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Zozo, ze zijn wel erg slim geworden en gaan met hun tijd mee.
En een tegemoetkomingsregeling is natuurlijk wel zeer aantrekkelijk.
Maar zodra ik een mail binnen krijg van een bedrijf dat zegt dat ik geld van ze krijg dan vertrouw ik het zo ie zo al niet 🙂

Bedankt voor het melden Vodafone, we gaan erop letten.
Marliza

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Let op!!!!
Vodafone zie je in de kop, onderliggend is het dit mailadres:
info@nl-securemailing.com
kreeg ik deze mail.....

Beste meneer/mevrouw,

Klik op My Vodafone, log vervolgens in om uw factuur van Vodafone in te zien.
Bedrag en specificaties
Deze maand is uw factuur in totaal € 124,89. De specificaties van de factuur vindt u in My Vodafone.
Overzicht van al uw facturen in My Vodafone
Wilt u een overzicht van al uw facturen of uw persoonlijke instellingen bekijken, ga dan naar vodafone.nl/mijnvodafone om in te loggen in uw account. Dit is uw persoonlijke Vodafone omgeving.
Veelgestelde vragen
Hebt u nog vragen over uw factuur en de betaling ervan, kijk dan op vodafone.nl/factuur. Hier vindt u informatie over veelgestelde vragen zoals: de betalingsmogelijkheden, de factuur online bekijken en hoe u wijzigingen doorgeeft.
Groet,
Team Vodafone
KvO

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier nog zo een!
Onderliggend emailadres: factuur@mail-klantenservice.com

Beste meneer/mevrouw,

Klik op My Vodafone, log vervolgens in om uw factuur van Vodafone in te zien.

Bedrag en specificaties

Deze maand is uw factuur in totaal € 116,75. De specificaties van de factuur vindt u in My Vodafone.

Overzicht van al uw facturen in My Vodafone

Wilt u een overzicht van al uw facturen of uw persoonlijke instellingen bekijken, ga dan naar
vodafone.nl/MijnVodafone om in te loggen in uw account. Dit is uw persoonlijke Vodafone omgeving.

Veelgestelde vragen

Hebt u nog vragen over uw factuur en de betaling ervan, kijk dan op vodafone.nl/factuur. Hier vindt
u informatie over veelgestelde vragen zoals: de betalingsmogelijkheden, de factuur online bekijken
en hoe u wijzigingen doorgeeft.

Met vriendelijke groet,
Team Vodafone
Vodafone Libertel B.V.
Postbus 1500
6201 BM Maastricht
KvK: 14052264

Telefoon: 0800-0094
Buitenland: +31 6 54 50 01 00
IBAN: NL08 DEUT 0265 1218 09
KvO

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog zo een! Kijk uit. Zelfde mail 2 keer ontvangen op dezelfde dag. ?

Onderliggend emailadres: factuur@eu-mailservice.com

Beste meneer/mevrouw,

Klik op My Vodafone, log vervolgens in om uw factuur van Vodafone in te zien.

Bedrag en specificaties

Deze maand is uw factuur in totaal € 138,79. De specificaties van de factuur vindt u in My Vodafone.

Overzicht van al uw facturen in My Vodafone

Wilt u een overzicht van al uw facturen of uw persoonlijke instellingen bekijken, ga dan naar
vodafone.nl/MijnVodafone om in te loggen in uw account. Dit is uw persoonlijke Vodafone omgeving.

Veelgestelde vragen

Hebt u nog vragen over uw factuur en de betaling ervan, kijk dan op vodafone.nl/factuur. Hier vindt
u informatie over veelgestelde vragen zoals: de betalingsmogelijkheden, de factuur online bekijken
en hoe u wijzigingen doorgeeft.

Met vriendelijke groet,
Team Vodafone
Vodafone Libertel B.V.
Postbus 1500
6201 BM Maastricht
KvK: 14052264

Telefoon: 0800-0094
Buitenland: +31 6 54 50 01 00
IBAN: NL08 DEUT 0265 1218 09
Jan_ Greenwich

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Valt er ook iets te zeggen over de gevolgen als je op een linkje klikt ?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Waarschijnlijk als je op de link klikt zal er nog niets gebeuren, pas als je je gegevens op die pagina gaat invullen, dan gaat het goed mis! Maar tegenwoordig kunnen ze ook je IP uitlezen op de pagina die NIET JUIST is. Dus wees gewoon voorzichtig als je zo'n mail krijgt en let heel goed op de link, ga er met je muis overheen en dan zie je vaak al wel dat de link niet klopt. Of ga gewoon zelf naar je browser en toets daar handmatig www.vodafone.nl in en ga dan naar Mijn Vodafone.

Altijd beter dan vanuit een mail een link te klikken!
hwvodafone

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Afgelopen 2 dagen veel gebeld door onbekend nummer, ook in de avonden. Ze vroegen vriendelijk of ik mijn gegevens wilde bevestigen omdat er een zogenaamde storing zou zijn bij Vodafone.
Geef je e-mailadres NIET door! Op het moment dat hij mijn e-mailadres niet kreeg, was het gesprek ook wel klaar: 'Indien u uw e-mailadres niet wil doorgeven, kunt u dat ook via de website www.mijnvodafone.nl aanpassen'. VREEMD!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Goed dat je het hier laat weten hwvodafone
Moeten we dus ook weer op gaan letten ??
peetjuh

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik had gisteren een mail gekregen dat mijn factuur niet betaald was en dat ze het 1 december afdeden schrijven maar mijn eigen rekening staat een andere datum had terug gekeken heb dus wel betaalt had gelukkig niks ingevult en nog eens gebeld met vodafone en laten controleren of ik rekening open heb staan was niet zo dus
bootjes

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
wij kregen vandaag deze,
ik heb even met de klantenservice contact gehad en na 9 minuten een menu door te gaan naar een persoon door te gaan.. na doorschakelen enzovoort werd de verbinding verbroken.. zij snapte er niets van... heb het nr. op 27 sep afgesloten maar nog niets mee gedaan. vandaag na onderstaand mailtje de sim in een telefoon gedaan en geen problemen. ook nog even een account aangemaakt bij mijn Vodafoon en de telefoon werkt.. Vreemd!!!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dit is geen phishing mail. Het nummer is namelijk van onze afdeling status order zakelijk. In dit geval raad ik dan ook aan om te bellen met het nummer.
bootjes

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
heb zaterdag ruim 20 minuten aan de telefoon gezeten nadat ik 9 minuten door een keuze menu heen moest, toen het te lastig werd, werd het contact verbroken.
Nu dat u zegt dat het geen Phisihing mail is ben ik in ieder geval daar over gerust gesteld... nu donderdag bellen wat er aan de hand is, iedere maand wordt gewoon netjes betaald. Wel hadden we nog geen enkele keer met het nummer gebeld omdat we hem hebben als doorkies nummer en we bellen met de vaste lijn.
Steven, bedankt voor de uitleg, maar ik snapp er nog niets van... :relaxed:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Betreft wat er precies is gebeurt, kan ik helaas voor je niet nakijken. Dit is puur doordat wij vanuit hier niet in de systemen kunnen.
Echter de mail klopt wel, Er zitten geen spelfouten in, het logo klopt, het nummer klopt, er wordt niet gevraagd om een betaling etc. Vodafone Libertel klopt.
Het enige wat ik niet kon terug kon halen is het e-mail adres waarvan het vandaan komt omdat het niet zichtbaar is.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
En nog een mooie op deze pagina gevonden:
https://forum.vodafone.nl/abonnementen-2/is-deze-van-jullie-ik-ben-namelijk-geen-lid-kan-me-ook-geen-factuur-herinneren-298017
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic