Laat ik mij ook even voorstellen. Ik ben Jeroen, nu Linux & BSD liefhebber i.v.m. keuzevrijheid en veiligheid.
Tablets, smartphones en windows vind ik maar niks. Veel te beperkend in mogelijkheden. Ik vind een serverbak, desktop of Toughbook fijn.
Ikzelf begon met een IBM 286 model 5170 met monochroom 13inch scherm tot 3 uur in de nacht zitten Dossen. (niet netwerk dossen maar besturingssysteem DOS).
Ik mis de IBM 5170 soms wel. dat ding had een gietijzeren behuizing, super sterk. Soort kluis. De harddisk was dacht ik 17x12x4 cm en 10MB groot en trilde net zo als een smartphone nu doet in trilfunctie.
Ben nu ervaren Linux en BSD eind-gebruiker, desinteresse in windows, omdat ik al die illegale software maar wat oncomfortabel vond (ik ging op gegeven moment bedragen optellen van alle gekraakte betaal software, was geen relax gevoel, dus dacht ik waarom illegaal doen als het legaal kan met opensource).
Op gegeven moment nog een Silicon Graphics Indigo2 R10000 Impact (kwek) met monitor en toetsenbord maar zonder actieve 3d library licenties gehad, draaide Irix 6.2 (die Jurrassic park gerenderd heeft met drie van die machines samen genaamd kwik, kwek, kwak), Ik heb de indigo gedoneerd aan Vrije Universiteit te Amsterdam
Opleidingsachtergronden zijn: electrotechnicus, verlichtingsdeskundige, geluidstechnicus, en nu in de zorg werkzaam als verzorgende individuele gezondheidszorg.(thuiszorg te Amsterdam).
Ik ken computers dus meer vanuit hardware perspectief en eindgebruiker (software) ervaring. Dus geen programmeur, wel bug solver. Hier mijn te simpele google page (voornamelijk als bookmark backup)
Morgen (25/3/2015) switch ik van UPC naar Vodafonethuis (vvdsl2). Laatste keer dat ik dsl had was adsl met 8/0.768 Mbps lijntje een jaar of 6 geleden op ander adres. Netwerk van UPC is te storend momenteel, vaak sites die niet laden (soms 40 seconde wachten tot data binnenkomt), en een PS4 die dik drie weken niet kon inloggen op PSN, ook verdwijnende zenders i.v.m. migratie netwerk Ziggo-> UPC (naam wordt Ziggo) zette mij ertoe abbo te beeindigen en voor Vodafone thuis te gaan. (80/8Mbps internet en rtv en belluh)