Marc_Zelf

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Layout webpagina

Weten jullie dat er in dit mobiele tijdperk ook nog mensen zijn die op een laptop werken? Met een groot beeldscherm?
Het forum is zo goed afgesteld op mobiel, dat het op een PC niet meer te lezen is.
Of mis ik ergens een instelling?
16 Reacties 16
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@Marc_Zelf, Onderaan de pagina kun je kiezen voor de pc versie..... Tevens is het ook mogelijk om in te zoomen via je instellingen van je browser. ???? Groetjes stevied86
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi@Mark_Zelf,

Ik denk inderdaad dat het met je zoominstellingen te maken heeft. Ik werk zelf namelijk dagelijk via mijn laptop op het Forum. Als ik meer overzicht wil zoom ik uit, zo niet zoom ik weer in:).

Kun je kijken of dit helpt?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
 
Marc_Zelf
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik kom er niet uit. Niet met zoomen , maar ik kan ook geen instelling vinden voor keuze tussen mobiel en volledig. Wel als ik vanaf mijn telefoon inlog, maar niet vanaf de laptop. Ik heb geprobeerd met Firefox, Chrome en IE, maar allemaal hetzelfde. Ik heb een hele mooie screenshot om het te laten zien. Kan ik die ergens kwijt?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hi @Marc_Zelf

Als het goed is moet je nu een screenshot kunnen uploaden. Vanaf je laptop kun je niet op de mobiele versie inloggen, alleen op de desktop versie. Het klinkt echt als een persoonlijke instelling, maar ik zie je screenshot graag tegemoet.
Marc_Zelf
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Sorry, Annabelle, maar zou je ook aan kunnen geven hoe? Of waar? Zowel vanaf mijn telefoon als vanaf mijn laptop lukt vind ik hier geen optie voor.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Als je via je computer in deze discussie zit, zie je onderaan je scherm een veld waar je je bericht in typt. Naast de gebruikelijke buttons zou er nu ook een optie 'Afbeelding invoegen/bewerken' moeten staan.

Zie je deze niet?
Marc_Zelf
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Nope. Als je de screenshot zou zien, zou je wel begrijpen waarom 😉 Begint een beetje kip-ei verhaal te worden zo. Maar via deze link zou je hem moeten kunnen vinden: https://www.dropbox.com/s/4v5sjen65ac2xlm/FireShotScreenCapture.png?dl=0
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ik zie je screenshot inderdaad. Dit is niet zoals het Forum er via je browser hoort uit te zien, zowel via de computer als je mobiel. Waarschijnlijk heeft het te maken met cookies of de browser die je gebruikt. Ik wil je dus vragen dit te testen in verschillende browsers en de cookies te verwijderen. Ik ga dit idee wel sluiten, omdat dit geen structureel Forum probleem is maar dit waarschijnlijk aan je instellingen ligt.

Succes! Laat je het horen als je hebt achterhaald wat de oorzaak was?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
 
Marc_Zelf
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Getest met IE 11, Firefix en Chrome. Bij alle 3 alle cookies, instellingen en geschiedenis verwijderd, niks gebeurd. Blijft hetzelfde. Kan het zijn dat ik iets anders mis op mijn laptop? Bepaalde .NET versie? Silverlight? ...
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Marc_Zelf

Aangezien we als moderators zelf ook op een PC werken lijkt het er sterk op dat het inderdaad een persoonlijke instelling betreft. Misschien moeten we eens instellingen vergelijken met elkaar. Ik gebruik zelf Chrome.

Misschien heeft het iets met JavaScript te maken? Bij mij staat het bijvoorbeeld op: alle sites toestaan JavaScript uit te voeren. Kijk ook eens bij instellingen > Privacy > instellingen voor inhoud > zoomniveaus of je daar misschien een enorm hoog zoomniveau hebt ingesteld.
Marc_Zelf
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Bij zoomniveau is niets ingesteld. Alle instellingen weer op standaard ingesteld. Geen effect.... Niet dat ik jullie kundigheid in twijfel trek, maar is dit probleem al aangekaart bij de Web developers? Misschien dat zij heel snel kunnen zien wat er aan de hand is. Voor het geval jullie dit willen doen: als ik van de forum pagina "het element inspecteer" krijg ik een hele lijst met fouten, die er op neer komen dat ik geen Lithium heb. Gelukkig heb ik dat niet nodig 😉 Maar blijkbaar is het meer dan alleen een geneesmiddel en een nummer van Nirvana. Misschien helpt het niks, maar bij deze toch de lijst met fouten: GET http://vodafonenl.i.lithium.com/t5/scripts/4AEB15042E29D0F535DF0EAFFDCAED6F/lia-scripts-head-min.js (index):41GET http://vodafonenl.i.lithium.com/skins/541803/B7E390F02EB74F604CA32121BFC897E8/vodafone_2-797283544.css (index):2721 GET http://beacons.hottraffic.nl/campaigns/b1627254527/beacon_vodafone_eforum_1_2011_03_memo_vodafonesocial.js net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED (index):2810 GET http://vodafonenl.i.lithium.com/t5/scripts/B4793A36DC85784A298B7DFC79B13F03/lia-scripts-common-min.js (index):2810 GET http://vodafonenl.i.lithium.com/t5/scripts/09A2F4F55D774D610DAFE7026B91DEEB/lia-scripts-body-min.js Consider using 'dppx' units, as in CSS 'dpi' means dots-per-CSS-inch, not dots-per-physical-inch, so does not correspond to the actual 'dpi' of a screen. In media query expression: (-webkit-min-device-pixel-ratio: 2), (min-resolution: 192dpi) (index):73 Uncaught ReferenceError: LITHIUM is not defined (index):2738 Uncaught SyntaxError: Unexpected string (index):2796 Uncaught ReferenceError: LITHIUM is not defined (index):2812 Uncaught ReferenceError: LITHIUM is not defined hawaii-min.js:82 Uncaught TypeError: Cannot read property 'push' of undefined (index):2103 Resource interpreted as Image but transferred with MIME type text/html: "http://vodafonenl.i.lithium.com/t5/image/serverpage/avatar-name/giraffe/avatar-theme/candy/avatar-collection/animals/avatar-display-size/message". www-embed-player.js:165 GET chrome-extension://boadgeojelhgndaghljhdicfkmllpafd/cast_sender.js net::ERR_FAILED www-embed-player.js:165 GET chrome-extension://dliochdbjfkdbacpmhlcpmleaejidimm/cast_sender.js net::ERR_FAILED www-embed-player.js:165 GET chrome-extension://hfaagokkkhdbgiakmmlclaapfelnkoah/cast_sender.js net::ERR_FAILED www-embed-player.js:165 GET chrome-extension://fmfcbgogabcbclcofgocippekhfcmgfj/cast_sender.js net::ERR_FAILEDwww-embed-player.js:165 skwww-embed-player.js:164 rkwww-embed-player.js:164 (anonymous function)www-embed-player.js:165 c.onerror www-embed-player.js:165 GET chrome-extension://enhhojjnijigcajfphajepfemndkmdlo/cast_sender.js net::ERR_FAILED (index):1 GET http://r.ssix.io/retarget/add:971238713?&_rnd=0.3643703260459006 net::ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
We hebben er hier nog eens naar gekeken maar kunnen aan onze kant geen fouten ontdekken. Ik heb het zelfs nog op 3 privé laptops/PC's getest en kan deze foutmeldingen nergens reproduceren. Verder hebben we ook van andere gebruikers niet gehoord dat ze hetzelfde ervaren. Daarom gaan we er toch vanuit dat het een individuele instelling is en dat wij daar op afstand niets aan kunnen doen. In dit geval ga ik me dus toch aansluiten bij Annabelle en moeten we dit draadje toch definitief sluiten.
Marc_Zelf
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Geen probleem hoor, sluit maar. Ik kan uit de weg met mijn mobiele app. Mocht ik de oorzaak nog ooit achterhalen dan laat ik het nog wel weten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Dankjewel @Marc_Zelf. Heel fijn als je de oplossing wilt delen zodra je de oorzaak kent. Andersom geldt dat natuurlijk ook ;).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic