Rense

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Late update Vodafone branded Samsung S7

In Mei heeft Vodafone de laatste beveiligingsupdate van de Vodafone branded Samsung S7 uitgebracht.
De niet branded of branded bij een andere provider, hebben bijna elke maand nieuwe updates gehad.
Recent is de update van Augustus voor de niet branded toestellen beschikbaar gekomen.
Wanneer komt Vodafone uiteindelijk weer eens met een update voor de Vodafone branded toestellen?
6 Reacties 6
henkgrui

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ook ik erger me dood, krijg ook geen reacties op mij tweets naar Vodafone.
Service is niet echt best.
Zelf zit ik in de IT Security en wil graag mijn toestel up-to-date hebben, maar dat lukt niet echt zo.
Verder is het zo dat bij het aangaan van het abonnement Vodafone niet heeft aangegeven dat het een branded toestel betrof.
Baal hier echt van en zit erover te denken over te stappen naar unbranded.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Rense en henkgrui, updates worden eerst nog getest op compatibiliteit met ons eigen netwerk (denk ook aan VoLTE en VoWiFi), software en apps (zoals Wallet, My Vodafone etc). Als de tests goed gaan zit er nagenoeg geen vertraging op. Bij problemen duurt het echter langer. De software moet dan soms worden aangepast en het testtraject moet dan soms meerdere keren worden doorgelopen. Hier zijn altijd meerdere partijen bij betrokken. Op een update met alleen nieuwe problemen staat natuurlijk niemand te wachten.

henkgrui, we beantwoorden alle Tweets, maar bij bijvoorbeeld afgeschermde profielen kunnen we geen Tweets beantwoorden. Ook niet als de Tweet al is verstuurd en het profiel pas daarna weer openbaar wordt gemaakt. Daarvoor moet een nieuwe Tweet worden gestuurd. Stuur anders de link naar je Tweet, dan kunnen we dit nog nakijken.
bambart

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik vind het antwoord van de moderator kul. Want de keuze van VOL zit al niet meer in de software sinds de laatste update!

Dus ik zou maar eens opschieten met die security updates ajb. Mijn vouw, met een S6 en android 7 heeft eergisteren weer keurig de update gehad, zit bij KPN of all providers!

Bart
henkgrui

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ok, duidelijke uitleg, maar dan nog vind ik het niet acceptabel dat mijn toestel nog op Mei zit, terwijl we al bijna in september leven, is jullie netwerk dan zo afwijkend van andere providers die wel sneller de updates beschikbaar stellen zoals KPN? Wat als ik een unbranded toestel zou hebben gekocht, dan had ik al 3 updates gehad terwijl ik misschien wel een SIM van Vodafone gebruik, dat werkt toch ook.

Tweets: probeer deze link eens:
https://twitter.com/henkgrui/with_replies



Rense
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Eric,
Bedankt voor jouw uitleg.
Echter het feit blijft dat er sinds Mei geen up-date meer is geweest.
Dit terwijl bijvoorbeeld Vodafone Duitsland wel steeds up-dates heeft vrijgegeven.
Vreemd verhaal.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hier liep al een ander draadje voor, te vinden op https://forum.vodafone.nl/t5/Privacy-en-Veiligheid/Beveilingspatch/m-p/284424#M141. Deze was al eerder aangemaakt. Ik zal dit dubbele topic daarom sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic