rogierl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Laptop geen internet toegang via mobile hotspot S6

Hallo,

Vanmiddag verbond ik mijn laptop met de mobiele hotspot van mijn S6 via WiFi maar kreeg geen internet toegang (op de laptop). Voorheen werkte het altijd prima. De laptop staat in de 'allowed devices'-lijst en bij de verbonden devices. Internet op de S6 doet het normaal (H+). Ik heb het Access Point naar live.vodafone.com veranderd en de telefoon opnieuw opgestart zonder resultaat. Als ik met mijn tablet internet over bluetooth kies krijg ik wel toegang maar ook weer niet via WiFi. Op mijn laptop zit helaas geen bluetooth. Lang verhaal, sorry, maar ik heb het idee iets over het hoofd te hebben gezien. Weet iemand wat er misschien aan de hand is?

Rogier
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
securitydogs

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ook net de instellingen aangepast en geprobeerd met mijn Samsung Galaxy S5 plus, heb nu weer verbinding via mijn mobiele hotspot.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
rogierl dat is een goede vraag! Zo te lezen heb je in elk geval al vanalles geprobeerd. Heb je ook de instellingen al eens doorlopen met behulp van onze handleiding?
rogierl
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
desiree, ik heb de oplossing gevonden. Staat niet in die handleiding helaas. In settings/mobile networks kies je een van de vodafone access points. In de instellingen verander je default,supl,mms in default,mms,dun in bij APN type.
Anonymous
Niet van toepassing
Top om te horen dat het opgelost is
AA002714

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Voor mij werkt deze oplossing ook! Ik heb een Samsung Galaxy A5 duosim 2016. Via de simkaart van KPN werkte het wel, maar via de simkaart van Vodafone niet. Op mijn laptop met Windows 7 werd bij de netwerkverbinding aangegeven "Geen internettoegang".
De instelling aangepast zoals Rogier aangaf en voila.... nu werkt het!
Ron
Roszalief

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had hezelfde probleem met mijn S7 en heb nodeloos tijd verspild door het volgen van een handleiding die niet compleet is. Deze oplossing werkt ook op mijn S7. Misschien een idee voor Vodafone om de handleiding eens aan te passen? De scheelt de volgende persoon veel tijd. Zeker omdat de oplossing al maanden bekend is.

Groetjes,

Rosalie
securitydogs

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ook net de instellingen aangepast en geprobeerd met mijn Samsung Galaxy S5 plus, heb nu weer verbinding via mijn mobiele hotspot.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ook net de instellingen aangepast en geprobeerd met mijn Samsung Galaxy S5 plus, heb nu weer verbinding via mijn mobiele hotspot.
Goed om te lezen dat het inmiddels weer werkt! Bedankt voor de terugkoppeling,
dvscheijndel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De door Rogier vermelde actie werkte voor mij ook. Ik had het probleem direct na het overstappen van Tele2 naar Vodafone. Wel een hotspot, maar geen internet op de deelnemers (laptop). Instelling APN Type naar "default,mms,dun" gezet en direct werkende.

Vodafone; graag bij FAQ of algemene handleiding vermelden. Scheelt zoeken...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic