Vodnlru

Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Laatste factuur klopt niet?

Beste Vodafone,

Volgens mij klopt mijn laatste factuur niet, ik dien opeens 26 euro te betalen voor de maand Mei (2 euro korting vervalt opeens?).

Mijn normale kosten waren altijd 24 euro, nu ben ik begin deze week overgestapt en heb dus maar paar dagen gebruik mogen maken van de abonnement van mei maar moet toch voor een hele maand betalen? contract liep op die dag af en had voor de rest dus geen andere kosten. Bij mijn vorige providers betaalde ik alleen de dagen die ik nog in de maand gebruikte voor de overstap. Ik ben natuurlijk bereid om te betalen voor de gebruikte dagen, maar voor 1 maand vind ik nog wel wat  .

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Gevonden! 

De korting is nu komen te vervallen omdat je je abonnement opgezegd hebt. In juni krijg je de afrekening van je contract. Hier zal, zoals gezegd, de verrekening komen van de periode na het opzeggen van je contract (dus 6 tot 31 mei) en krijg je de korting nog voor de periode dat je abonnement wel liep (dus 1 tm 6 mei). 
Het is wat omslachtig, maar dan weet je dat het uiteindelijk allemaal wel klopt. Het is dus nog even wachten op je eind-factuur :-). 
 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het kan natuurlijk zijn dat je factuur al klaar stond voor de nieuwe maand en dat die al in het betaal systeem lag en je nu eerst nog een volledige maand moet betalen. Vodafone zal dan volgende maand een verrekening sturen. Hou daar rekening mee!

Laatste factuur krijg je in de maand dat je abonnement eindigt, of een maand later. Op je laatste rekening kunnen eenmalige kosten staan, zoals een afkoopsom of een afbetaling van je toestel. Een afkoopsom brengen we in rekening als je je abonnement eerder beëindigt dan de einddatum van je contract.

Op je laatste rekening staan ook de laatste abonnements- en gebruikskosten.

Een Vodafone medewerker zal je bericht ook lezen en kan voor je mee kijken hoe het zit met je laatste factuur. Maar ik verwacht dat het is dat je er nog 1 krijgt met daarin een bedrag dat je dan terug krijgt omdat je teveel hebt voldaan. Maar goed, wacht even op iemand van Vodafone of neem anders contact op met de klantenservice van Vodafone. 

Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Energieboy wrote:

Het kan natuurlijk zijn dat je factuur al klaar stond voor de nieuwe maand en dat die al in het betaal systeem lag en je nu eerst nog een volledige maand moet betalen. Vodafone zal dan volgende maand een verrekening sturen. Hou daar rekening mee!

Laatste factuur krijg je in de maand dat je abonnement eindigt, of een maand later. Op je laatste rekening kunnen eenmalige kosten staan, zoals een afkoopsom of een afbetaling van je toestel. Een afkoopsom brengen we in rekening als je je abonnement eerder beëindigt dan de einddatum van je contract.

Op je laatste rekening staan ook de laatste abonnements- en gebruikskosten.

Een Vodafone medewerker zal je bericht ook lezen en kan voor je mee kijken hoe het zit met je laatste factuur. Maar ik verwacht dat het is dat je er nog 1 krijgt met daarin een bedrag dat je dan terug krijgt omdat je teveel hebt voldaan. Maar goed, wacht even op iemand van Vodafone of neem anders contact op met de klantenservice van Vodafone. 

Dat zou kunnen, maar vreemd genoeg is er de 2 euro korting die ik daar op kreeg wel opeens verdwenen.

Over eenmalige andere kosten zoals ik al eerder zei zullen er niet zijn, Staan voor de rest geen andere kosten open.

Even afwachten op een Vodafone medewerker.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Vodnlru, Welkom op de Vodafone Community.

Wat jammer dat je ons gaat verlaten 😞 Wat betreft jouw factuur. Je betaalt bij ons de abonnementskosten vooruit, dus wanneer je overstapt naar een andere provider dan betaal je in dit geval eerst nog wel de volledige kosten voor de maand mei. In juni krijg je dan de eindfactuur en hierop volgt een verrekening van de abonnementskosten naar aanleiding van jouw overstap.

De korting van € 2,- per maand kijk ik graag voor je na. Het is namelijk nog niet geheel duidelijk of deze bijvoorbeeld is vervallen doordat jouw contract is verlopen. Wil je hiervoor de gegevens in je profiel volledig invullen? Dan kan ik een kijkje achter de schermen voor je nemen.  

Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Cecilia Vodafone wrote:

Hi @Vodnlru, Welkom op de Vodafone Community.

Wat jammer dat je ons gaat verlaten 😞 Wat betreft jouw factuur. Je betaalt bij ons de abonnementskosten vooruit, dus wanneer je overstapt naar een andere provider dan betaal je in dit geval eerst nog wel de volledige kosten voor de maand mei. In juni krijg je dan de eindfactuur en hierop volgt een verrekening van de abonnementskosten naar aanleiding van jouw overstap.

De korting van € 2,- per maand kijk ik graag voor je na. Het is namelijk nog niet geheel duidelijk of deze bijvoorbeeld is vervallen doordat jouw contract is verlopen. Wil je hiervoor de gegevens in je profiel volledig invullen? Dan kan ik een kijkje achter de schermen voor je nemen.  

Gegevens ingevuld!

 

Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hoi @Cecilia Vodafone ,

Heb je toevallig al kunnen kijken?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Oeps! Ik denk dat dit topic op 1 of andere manier aan de aandacht ontglipt is. Ik ga meteen voor je kijken, @Vodnlru ! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Gevonden! 

De korting is nu komen te vervallen omdat je je abonnement opgezegd hebt. In juni krijg je de afrekening van je contract. Hier zal, zoals gezegd, de verrekening komen van de periode na het opzeggen van je contract (dus 6 tot 31 mei) en krijg je de korting nog voor de periode dat je abonnement wel liep (dus 1 tm 6 mei). 
Het is wat omslachtig, maar dan weet je dat het uiteindelijk allemaal wel klopt. Het is dus nog even wachten op je eind-factuur :-). 
 

Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Lycke Vodafone wrote:

Gevonden! 

De korting is nu komen te vervallen omdat je je abonnement opgezegd hebt. In juni krijg je de afrekening van je contract. Hier zal, zoals gezegd, de verrekening komen van de periode na het opzeggen van je contract (dus 6 tot 31 mei) en krijg je de korting nog voor de periode dat je abonnement wel liep (dus 1 tm 6 mei). 
Het is wat omslachtig, maar dan weet je dat het uiteindelijk allemaal wel klopt. Het is dus nog even wachten op je eind-factuur :-). 
 

Dus van de periode van 6 tot 31 mei als ik het goed begrijp krijg ik geld terug?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 37Posts
  • 9Oplossingen
  • 12Likes
Vodnlru wrote:

Dus van de periode van 6 tot 31 mei als ik het goed begrijp krijg ik geld terug?

Ja, dat is exact wat mijn collega bedoelt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic