DaveD30

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

LTE op iphone

Wanneer kunnen we met de iphone 5 gebruik maken van het LTE netwerk nu er nieuwe frequenties bij zijn?
9 Reacties 9
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Als Vodafone het netwerk aanpast voor gebruik met 4G/LTE
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hoi Dave,
Dat kan nog wel even duren, ik kan je helaas geen specifieke datum geven.
Je begrijpt hoop ik wel dat hier heel wat bij komt kijken, dat is niet binnen een maand geregeld 😉
paul-robert

Liefhebber
  • 40Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
En moet apple niet eerst LTE vrijgeven op de iphone 5?
Of zeg ik nou iets raars? Meende mij te herrineren dat dat LTE niet standaard aanstaat in ios.
wil

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er nog geen datum bekend wanneer LTE 4G op de iPhone geactiveerd wordt?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Nee, ik heb nog geen datum voor je. Er komen regelmatig nieuwe toestellen bij. Kijk maar in het lijstje op onze website
apache4u

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De Iphone 5 kan prima met de vodafone 1800Mhz frequenties overweg.
Probleem is dat de 4G schakelaar moet worden aangezet in een , door vodafone/apple gepushte, carrier configuration file. Dit is een zogenaamd IPCC bestand. In dit bestand staat binnen het onderdeel carrier.plist een waarde "Show4GSwitch". Dit is in programeertaal een zogenaamde boolean en kan dus aan (1) of uit (0) worden gezet. Op dit moment is de waarde 0 en zie je geen 4G switch binnen de IOS op je iphone. Door deze waarde op 1 te zetten verschijnt deze switch wel. Echter is het zo dat het ipcc-bestand dat door vodafone naar de iphones gepusht wordt een digitale handtekening bevat. Indien er iets in het bestand aangepast wordt, klopt de handtekening niet meer en zal de iphone het bestand niet accepteren.
Er zijn 2 oplossingen voor:
1. Vodafone/Apple past het ipcc bestand aan en voorziet het van een nieuwe geldige digitale handtekening.
(Toen vodafone in het verleden tethering vrij gaf is dit ook zo gedaan namelijk en verscheen de tethering switch op de iphone.)
2. De gebruiker jailbreakt zijn iphone waardoor het toestel niet meer checkt op digitale handtekeningen en past het carrier.plist onderdeel zelf aan.
 
Stap 2 wordt al door verschillende gebruikers gedaan, maar ik wil mijn iphone niet jailbreaken en wacht dus op stap 1. Ik vraag me dan ook zwaar af waar de vertraging precies in zit. Technisch is er geen probleem. Wat weerhoudt Vodafone er precies van om een geupdate carrier configuration bestand vrij te geven voor de iphone?
Is Apple hier de vertragende factor, moeten zij hun goedkeuring geven?

 
RuijterR

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Tot vorige week stond er nog in de Vodafone online shop dat de iPhone 5 4G ready was. Na de bekendmaking van Apple dat de iphone 5 uit het assortiment gehaald word en de iPhone 5S daar voor in de plaats komt heeft Vodafone snel de shop aangepast dat de iPhone 5 niet 4G compatible is.. En hoe gaan ze dit dan nu oplossen voor de bestaande klanten met een iPhone 5 die al bijna een jaar wachten op 4G????
paul-robert

Liefhebber
  • 40Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
vanaf 18 sep kan de iphone 5 icm met vodafone red gebruik maken van LTE. lees ik net op twitter
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo allemaal, ik heb zojuist een update gepost mbt 4G op de iPhone 5. Check hiervoor even het volgende topic.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic