Ik heb problemen met de GPS op mijn LG G5 (LG-H850). Het duurt extreem lang voordat de GPS een satteliet vindt en vervolgens verliest de telefoon continu contact met de sattelieten waardoor de GPS niet bruikbaar is.
Ik heb online diverse andere gebruikers gevonden met dit probleem en alle oplossingen die zij aandragen geprobeerd. Het installeren van een GPS Test app lost het probleem niet op, de modus op 'alleen apparaatsensoren' zetten, iZat uitzetten (of aanzetten) het verwijderen van het hoesje etc werkt allemaal niet.
In eerste instantie ging het navigeren via Google Maps wel redelijk, zoeken naar sattelieten duurde lang maar Runkeeper, Strava en Endomondo werken niet, als de sattelieten al gevonden worden duurt het maar een paar honderd meter of de hele registratie gaat mis. Ik dacht eerst dat het probleem in Runkeeper zat maar de andere apps hebben precies hetzelfde probleem. Na een paar 100 meter heb ik ineens een kilometer gelopen en klopt er niets van de registratie.
Ik vind dit een heel vervelend probleem dat naar mijn mening niet zou mogen voorkomen op een telefoon van zo'n 700 euro. Gezien de vele klachten op internet lijkt dit een fabrieksfout. Ik heb de telefoon minder dan 6 maanden. Graag zie ik een oplossing voor het probleem of een nieuw toestel.