SvR1975

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Krijg OneNumber niet geactiveerd

Ik heb zojuist mijn Apple watch 8 4G ge-update naar 10.1 en de software van mijn iPhone 12 Pro Max naar 17.1 zoals door Vodafone aangegeven om OneNumber te kunnen aanvragen. Maar helaas krijg ik de onderstaande melding wanneer ik naar ‘ Mobiel Netwerk’ ga:

 

‘ Your vf nl account is not eligible to enable mobile service on your Apple Watch. Contact vf nl for more information’.

Zie ook bijgevoegde foto.

 

Vervolgens de watch en de iPhone uitgeschakeld en opnieuw opgestart maar de melding blijft hetzelfde.

 

Oh, en voor de volledigheid ik heb een Unlimited abonnement.

 

HELP !!!

13 Reacties 13
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @SvR1975, welkom hier!

Vervelend dat je deze melding ziet als je OneNumber wilt activeren. Heel goed dat je in ieder geval de software hebt bijgewerkt naar iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Ook heb je beide apparaten herstart. Is het toevallig in de tussentijd alsnog gelukt om OneNumber te activeren? Zo niet, dan ben ik benieuwd of je misschien de Apple Watch buiten de Europese Unie hebt gekocht. Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Ik hoor het graag van je! 🙂

SvR1975
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi @Cecilia,

 

Dank voor je reactie. Het werkt nog steeds niet en de melding is hetzelfde.

De iWatch is gekocht hier in NL bij de CoolBlue dus het buiten de Europese Unie idee gaat niet op.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

@SvR1975 Bedankt voor deze dubbelcheck. Ik zag meerdere meldingen en wilde in ieder geval bovenstaande uitsluiten voordat ik het door zou zetten ter onderzoek. Bij deze heb ik je informatie dan ook doorgezet ter onderzoek.

SvR1975
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Cecilia,

 

*Bericht verwijderd door moderator wegens verspreiden foutieve informatie*

 

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

@SvR1975 De informatie die je blijkbaar vanuit een collega hebt gekregen is niet juist. Ik heb je bericht dan ook aangepast, want we willen niet dat er onjuiste informatie verspreid wordt. 

Verder zie je hier op de Community ook genoeg meldingen van klanten bij wie het al wel is gelukt. Hieruit kan je ook afleiden dat de informatie zeker niet kloppend is.

Zoals eerder aangegeven heb ik de informatie intern doorgezet ter onderzoek.

SvR1975
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Cecilia,

Mijn antwoord op jouw opmerking ' Verder is de informatie onjuist en zie je hier op de Community ook genoeg meldingen van klanten bij wie het al wel is gelukt. Hieruit kan je ook afleiden dat'  is dat het blijkbaar bij de andere klanten niet is gelukt allemaal want anders hadden ze geen topic hoeven aan te maken. Ik heb er in ieder geval nog geen 1 gelezen van een klant bij wie het nu wel werkt.

Zojuist heb ik nogmaals met de supportdesk gebeld en de dame waarmee ik uiteindelijk werd doorverbonden geeft aan dat er netwerkproblemen zijn ontstaan gisteren door de onverwachte run op OneNumber. En dat het probleem hopelijk einde van de dag uiterlijk morgen opgelost zou moeten zijn. We wachten het maar weer een dag af.

 

SvR1975
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Cecilia,

 

*Bericht verwijderd door moderator wegens verspreiden foutieve informatie*

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Posts
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

@SvR1975 Ik heb je laatste reactie aangepast omdat de informatie die je hierin deelde onjuist is. We bieden One Number aan, dit kun je ook terugvinden op onze website. Klanten met vragen of problemen rondom dit product worden hier uiteraard bij geholpen. De specifieke melding die je krijgt hebben we in onderzoek. 

SvR1975
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Rikst 

Ik heb gisteren dezelfde info gekregen van een andere medewerker en de medewerker van vandaag heeft letterlijk de interne communicatie hierover opgezocht. Ik krijg hier eerder het idee dat er langs elkaar heen wordt gewerkt en niet iedereen binnen Vodafone over dezelfde informatie beschikt. Dus om te roepen dat de informatie onjuist is die ik van 2 verschillende telefonische medewerkers, jouw collega's, krijg en hetzelfde is lijkt mij onterecht.

Misschien ben jij wel niet goed geïnformeerd vanuit de werkgever.

Maar hoe dan ook, wij als klant worden in ieder geval niet wijzer en tot op heden niet geholpen !

SvR1975
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Update:

Sinds vanochtend 10:00 ongeveer kon ik eindelijk de activatie starten en heb ik een bevestiging ontvangen. Het werkt nog niet want het kan wel tot 24 uur duren voordat het ook daadwerkelijk werkt. Maar ik ben weer een stap verder.

SvR1975
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Update:

Ik heb zaterdag direct na mijn activatie aanvragen een mail ontvangen van Vodafone met een bevestiging van mijn bestelling met de volgende inhoud: 'Bedankt voor je bestelling van OneNumber voor 06** *** ***. Het abonnement wordt direct geactiveerd. Je krijgt een sms zodra het abonnement klaar is voor gebruik. Dit kan uiterlijk 24 uur duren. We zetten alles nog even op een rijtje.

Besteldatum: zaterdag 4 november 2023.

 

Vervolgens ontvang ik direct een sms met de volgende inhoud: 'Gelukt! Je Vodafone abonnement is klaar voor gebruik. Veel plezier met je bestelling.'

 

Dat is allemaal snel opeens en idd goed nieuws. Hierdoor verwacht ik dan ook dat het daadwerkelijk ook werkt.

Ik check op mijn iWatch app op mijn telefoon bij 'Mobiel netwerk' of er idd de status 'actief' wordt gegeven. Maar nee daar staat 'Vodafone.nl met daaronder het woordje 'wachten'. Huh ? het zou toch actief moeten zijn. Wanneer ik op de informatie 'i' druk krijg ik de keuze om de activatie te verwijderen of 'annuleren' om weer terug te gaan naar vorig scherm zonder dat ik iets verander.

Hmmm.... misschien de iPhone en de iWatch opnieuw opstarten, maar na dit gedaan te hebben ook geen ander resultaat.

Ik ben ongeduldig maar het heeft vast nog even tijd nodig dus ik laat het de rest van de zaterdag voor wat het is.

 

Zondag nog steeds hetzelfde.

Maandag nog steeds hetzelfde.

 

Dinsdag nog steeds hetzelfde, maar ik bel met de Vodafone klantenservice. Krijg medewerker aan de telefoon en leg uit wat er aan de hand is. Medewerker stuurt mij verificatiecode en nadat dit geverifieerd is en de medewerker iets wilt nalopen wordt de verbinding verbroken. Ik wacht tot de medewerker mij terug belt, maar dit gebeurt niet. WTF !

 

Nogmaals bellen, door het menu heen en krijg andere medewerker aan de telefoon. Weer het riedeltje van voor af aan en medewerker vraagt hulp aan collega dus in de wacht. En ja hoor ! De verbinding wordt verbroken. Maar gelukkig, deze medewerker weet wel hoe het hoort en belt mij terug. Ondertussen heeft medewerker informatie gekregen en loopt met mij het proces door. Zeg dat dat allemaal al is gebeurd maar geen activatie krijg. Medewerker ziet wel dat OneNumber geactiveerd is en snapt niet, net als ik, waardoor dit niet doorkomt op mijn telefoon en horloge. Vervolgens verwijdert medewerker de activatie en vraagt mij opnieuw de stappen te doorlopen. Dit doe ik braaf en krijg nu als ik 2x 'Configureer mobiel netwerk' kies een zwart scherm met code te zien. Zie bijgevoegd screenshot.

 

 

Komt dit omdat er al een activatie van OneNumber op dit telefoonnummer staat ?. Ik heb een soortgelijke melding in een ander topic zien staan maar daar zie ik ook geen oplossing bij staan.

 

Nu heeft medewerker wel een ticket aangemaakt waarvan ik volgens de medewerker ook een bevestiging over de mail van zou moeten ontvangen maar 20 minuten later nog geen mail ontvangen. Wel heef medewerker mij het ticketnr. gegeven.

Staat onder 12821840. 

SvR1975
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb gisterenavond om 19:43 een update vervolg geschreven omdat het nog steeds niet werkt ondanks dat ik afgelopen zaterdag de activatie aanvraag heb gedaan. Het was een lang bericht en een jpg bijgevoegd van de melding die ik ontvang op mijn telefoon en nu zie ik dat mijn bericht er niet meer in staat. Wat is er gebeurd ? Ik heb zelfs een mailbevestiging ontvangen om 19:44 dat het is gepost en nu is het foetsie. Lekker dan !

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @SvR1975 
Ik zie je update gelukkig terug, dus je hebt het zeker niet voor niets getypt! Onder je gegevens zie ik inderdaad een actieve simkaart, inactieve eSIM en een (secundaire) eSIM voor OneNumber. De kans is groot dat deze foutmelding naar voren komt omdat er zowel voor de primaire simkaart een actieve simkaart en inactieve eSIM staan vermeld. Er is een case aangemaakt om dit te herstellen. Vanuit de case zul je hier een terugkoppeling over ontvangen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic