Politesse

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kosten voor 1 minuut bellen naar België blijkt €0,70 te kosten, SCHANDALIG!

Beste lezer,

Ik ben naar het waanzinnige festival Tomorrowland geweest in België met een kameraad wonend in België.
Hiervoor dienden wat voorbereidingen getroffen te worden i.v.m. slaapplek, aanrijden, tijden etc.

Kortom om dit te regelen heb ik even een uurtje gebeld naar België.

Uw eerste gevoel, wat zal een belminuutje België kosten denkt u?

......FOUT!!!

Vodafone hanteert het werkelijk idiote bedrag van €0,70 per minuut...of ik een ordinaire hijglijn heb gebeld.
Waanzinnig dat dit anno 2015 en na alle inspanningen van onze eigen Neelie Kroes nog kan zonder hiervoor op de vingers te worden getikt.

Gebeld met de klantenservice en na 48 minuten in de wacht te hebben gestaan (voor een vraag over de factuur)....heb ik opgehangen en een andere optie uit het menu gekozen.

Hier kreeg ik de aardige medewerker aan de lijn de heer *moderator edit: naam verwijderd*, hij moest het ook opzoeken dit tarief en hij was het volledig met mij eens dat dit misdadige tarieven zijn, dit tarief blijkt ook te gelden voor Duitsland.

Waanzinnig! In NL krijg ik met enige regelmaat te horen, dit nummer kost ...cent per minuut plus de gebruikelijke kosten van uw mobiele telefoon. Ditmaal NIETS!!!

Ik heb het nagevraagd gisteren op een verjaardag iedereen zei, naar België? Eh...een kwartje per minuut maximaal toch? Nou Vodafone jullie staan er gekleurd op.

Dan de onbereikbare 'klantenservice' die 48!! minuten lang geen gehoor heeft gegeven, leuke casus voor jullie directeur of directrice klantenservice....

Klacht reeds ingediend maar ik ben benieuwd hoe mede forummers over dit belachelijke tarief denken. De heer Gunaydin heeft wel een BLOX voor mij aangezet. De alles in 1 dagreisbundel heb ik standaard aanstaan omdat ik voor mijn werk veel in België kom, dan is het ineens wel mogelijk om op een gastnetwerk te bellen en gebeld te worden inclusief data voor het zeer schappelijke tarief van 2 euro per dag.

Nu pleeg je 1 telefoontje en zonder enige waarschuwing blijk je ten prooi gevallen aan de ware aard van 'klantgerichtheid anno 2015'....dit is geen gezond ondernemersschap dit zijn maffia tarieven.

Zelfs uw eigen medewerker schrok hiervan!

Mooie organisatie casus om iets mee te doen lijkt mij.....

Bedankt voor uw aandacht.



6 Reacties 6
Politesse
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
'STANDAARD TARIEVEN?'

Tarieven naar een nummer uit België Standaardtarieven
Bellen € 0.71 /minGebeld worden gratisSms versturen € 0.31 /smsSms ontvangengratisVoor abonnementen geldt geen starttarief. Je betaalt per minuut. Voor satelliettelefonie gelden andere tarieven. Bel je vanuit Nederland naar een Nederlands mobiel nummer in het buitenland? Dan betaal je gewoon het normale nederlandse tarief.

Tarieven naar een nummer uit Duitsland StandaardtarievenBellen € 0.71 /minGebeld wordengratisSms versturen € 0.31 /smsSms ontvangengratis
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Politesse, jammer om te lezen! Het is natuurlijk ook wel een beetje een kwestie van jezelf informeren. Op onze website kun je de tarieven in en naar het buitenland heel makkelijk opzoeken. Dit had dus geen verrassing hoeven te zijn 😉 Doe er de volgende keer je voordeel mee 🙂
Politesse
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Nadia,

Voor iemand van de klantenservice en moderator ben je vrij bijdehand of niet 😄
Eerst 48minuten in de wacht en daarna jouw begripvolle collega gesproken waarvan je de naam inmiddels hebt aangepast.

Anno 2015 zijn de tarieven dankzij de inspanningen van Neelie Kroes (wellicht dat je haar kent of in ieder geval jouw werkgever....) voor de gehele telecombranche verlaagd.

€ 0,71 cent per minuut bellen is schandalig, geen idee wat jij als Moderator netto verdient maar na 15-20 minuutjes bellen gok ik dat jouw zuurverdiende centjes van jouw uurloon er wel doorheen gejaagd zijn.

Vraag een mens op straat, op een verjaardag of wellicht dat je vrienden en kennissen hebt....wat zij als een normaal tarief achten anno 2015 voor een belletje naar België per minuut.

Onaangekondigd blijken te bellen tegen dit schandalige bedrag gaat werkelijk nergens over, dan had ik maar een Bloxje dienen aan te zetten? Ik belde naar België niet naar Australië.

Mijn tip: klantgerichtheid is niet bijdehand zijn 😉
Ik zal daarom ook je reactie doorzetten als klacht.

Wellicht is de bancaire sector of verzekeringsbranche iets voor je, daar zijn vele rechtszaken tegen gespannen en werken ook medewerkers die zeggen, 'Dat is heel makkelijk op te zoeken dat wij u financieel een oor aannaaien'......:D

Ik wens je een mooie dag toe Nadia en doe er voor je volgende reactie je voordeel mee 😄

Groetjes......of met hartelijke groet,

Politesse (google de betekenis eens...)


Anonymous
Niet van toepassing
Jammer om te lezen dat je op deze manier reageert op het bericht van
Misschien had het anders geformuleerd moeten worden maar dan nog is het niet de bedoeling dat dit soort opmerkingen geplaatst worden betreft loon etc. Hier lok je alleen maar reacties mee uit wat naar mijn mening respectloos is. bepaald niet de prijzen voor het bellen naar het buitenland. Dat doet Vodafone. Om haar hier persoonlijk op deze manier een berichtt te posten is not done doen we ook niet richting andere.
Uiteindelijk zijn we hier om elkaar te helpen en niet om elkaar aan te vallen, af te zeiken ofwat dan ook.
Anonymous
Niet van toepassing
Je kunt tevens de blox bel en sms naar het buitenland aanzetten. Hiermee bel en sms je goedkoper naar het buitenland en het kost je verder helemaal niks. Het enige wat je dient te doen is de blox aan te sluiten via my Vodafone.
Politesse
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ha, de professionele collega die het opneemt voor....?
Wat is uw punt gemaakt en die van Nadia?

Ik zie dingen graag in perspectief.

Ik had maar beter moeten weten.... en dan nu met een verdediging komen omdat mijn bericht nu een snaar raakt?

Het is zoals men graag laat zien in de verzekeringsbranche en banciare sector:
'Dan had u maar heel simpel de kleine lettertjes dienen te lezen of, u had kunnen weten dat wij kosten berekenen voor'.

Waarom een Blox aanzetten, 'de discussie' gaat hier om het feit dat anno 2015 € 0,71 cent per minuut bellen naar België SCHANDALIG is. Niets meer niets minder. Dan had ik eerst maar een Blox dienen aan te zetten, NEE...dat is een soort van 'back-up' waarmee nu wordt geschermd of ik zo dom ben?

Dan had het systeem zelf dienen om te schakelen...zoals in het verleden met mensen die op vakantie ineens op vakantie een datakosten bleken te creëren van 100-en euro's. Hier zijn inmiddels allemaal maatregelen voor getroffen.

Het systeem had ook kunnen zien, hier wordt meer gebeld en dan is een Blox aantrekkelijk alles is tegenwoordig mogelijk zelfs een smsje als je op 80% van een dagreisbundel zit.

Als jullie gewoon eens op straat aan een wildvreemd iemand vragen, wat kost bellen naar België....mobiel, mobiel.
Max. € 0,25 - € 0,30 wordt dan geantwoord en echt niet € 0,71 beste Steven en Nadia. Ga even voor een spiegel zitten en durf te zeggen, dit is redelijk hoor....dat is het gewoon niet.

Stof tot nadenken en niet een discussie weerleggen of goed willen praten.
Als Nadia graag zo bijdehand wenst te doen mag en kan zij een weerwoord verwachten.

Ik laat graag aan de klachtencommissie van Vodafone over hoe en wat nu verder. Ik heb iets te lang gestudeerd om mij weg te laten zetten als een straatschoffie die dan eerst maar eventjes de site had dienen te raadplegen alvorens een telefoontje te plegen.

Neelie Kroes heeft zich hier hard voor gemaakt echter de hoge heren van alle telecommaatschappijen waren hier natuurlijk niet al te blij mee. Het gerekende tarief staat ook in geen enkele verhouding tot bijvoorbeeld een alles- in-één dagbundel dan is het ineens WEL mogelijk om goedkoop te bellen terwijl ik dan zelf in het buitenland zit en dus aan 'roaming' doe.

1 telefoontje van een uur naar België kost € 42,60 dat is anno 2015 alles behalve normaal of ik nu de site had geraadpleegd of niet.

Doorgaans heb ik niet zoveel met Slagers die hun eigen vlees keuren.
Wij van WC-eend vinden dat wij het beste middel hebben...?

Rechters die worden gewraakt in de rechtszaal zullen ook een andere mening zijn toebedeel echter komt het nogal eens voor dat men niet geheel onpartijdig is.

Ik kan jullie zeggen dat de mate van professionaliteit niet bepaald blijkt uit 😄 😉
Kan mij niet herinneren dat ik ooit heb geknikkerd met Nadia.

Ik leg mijn vertrouwen in de klachtenafhandeling, niet alles is altijd koetjes en kalfjes.

Soms dient men een perspectief te zien.

Hartelijke groet,

Politesse
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic