Celocelava

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kosten internet buiten 5000MB bundel/tegoed in NL

Aan het dochtertje van mijn vrouw mijn zakelijke kaart gegeven zodat ze tijdens de vakantie in NL toch internet kon hebben...5000MB Red abbo….rekening in 7 dagen voor buiten tegoed 179 Euro….dat lijkt me toch echt niet normaal

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Het lastige blijft natuurlijk ook; wat is er anders gebeurd? Zou er onterecht data verbruik worden gerekend? Ik zal niet zeggen dat dat onmogelijk is (maar ik heb het nooit gezien). Maar heel eerlijk, het is dan wel toevallig dat dit precies gebeurt in de periode dat je je abonnement uitgeleend hebt, toch? 

Ik wil hier niet met een beschuldigende vinger richting jou of je stiefdochter wijzen, maar vind het wel zo eerlijk om op een eerlijke manier naar de situatie te kijken. Wat denk jij dat er aan de hand is? 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Celocelava 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

En je weet zeker dat je dochter niet heel veel internet gebruikt heeft? (denk ik dan even hardop) Ik ken mensen die het voor elkaar krijgen om 5GB in 1 dag op te maken. Dus zo vreemd is het niet, zeker met gebruik van YouTube filmpjes of andere dingen. En waarschijnlijk heb je BloX Beperkt Internet niet aan? Want dan zou je internet, als die op is, in snelheid verminderen en krijg je geen rekening. 

Snap de vraag wel aan Vodafone maar draai het eens om en kijk of er in die dagen niet teveel data gebruikt is. Daarnaast is het handig om BloX Beperkt Internet aan te zetten, zie deze pagina: 
https://www.vodafone.nl/abonnement/buitenland/blox/beperkt-internet

Celocelava
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

OK….Natuurlijk vraag ik me dat af..maar ik kan op die website nergens vinden wat dan in NL die buiten tegoed data kosten….mijn dochtertje komt uit Bosnie is 6 dagen in NL op vakantie gebruikte waarschijnlijk 3-4 dagen internet tussen het zwemmen op de Banaan bij Willemstad door….kan me niet voorstellen dat die even 40GB aftikt...als dat wel zo is dan kan dit abbo wat mij betreft gelijk door de gootsteen

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Celocelava . Welkom hier!

Oef, dat is wel een flink verbruik! Heb je al gekeken waar het verbruik vandaan komt? In je MyVodafone kan je bij je verbruiks-analyse zien welke hoeveelheden er wanneer verbruikt zijn en in de telefoon zelf zie je vaak ook wat voor apps voor het verbruik gezorgd hebben. 

40Gb in 4 dagen is giga veel, maar ik weet niet wat je dochter gedaan heeft. Als je non-stop YouTube op hoge resolutie aan hebt en/of dingen donwload, kan je hier natuurlijk wel opkomen. Dat je aangeeft dat je abonnement dan door de gootsteen kan, snap ik niet helemaal. Het is niet je abonnement die het verbruik beïnvloed. 

De tip van @Energieboy  over de blox “beperkt internet” is een hele verstandige. Zo voorkom je kosten voor het gebruik van internet buiten je bundel. 

Ik zou nog wel even willen meekijken naar het verbruik (hoewel ik niets anders kan zien dan je zelf ook in bijvoorbeeld MyVodafone kunt zien), maar kan op dit moment niets omdat ik je gegevens niet heb. Mocht je willen dat ik nog even meekijk, vul dan je gegevens in je profiel aan

Toevoeging; alles over de tarieven vind je hier. Maar goed, ik zou dus gewoon “beperkt internet” aanzetten zodat je geen kosten voor het internet buiten je bundel maakt :-). 

Celocelava
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is een simcard die ik eigenlijk nauwelijks gebruik. Mijn dochtertje woont in Bosnie en omdat die een weekje in NL was heb ik haar dat kaartje gegeven, ze heeft niet eens heel de dag daar gebruik van gemaakt…3-4 keer naar het strandje bij Willemstad geweest en daar tussen het zwemmen door filmpjes gekeken op TikTok. Werkelijk ongelooflijk, wat nog erger is, is dat er dus ook geen waarschuwing verschijnt als je over die 5GB heen gaat. 

Ik heb overigens ook geen toegang tot MyVodafone op deze kaart..heel, heel raar, op de factuur staat de naam van mijn Holding terwijl op het contract (via Belsimpel) de naam van een BV onder die Holding staat...de betalingsmachtiging staat ook op naam van die BV en niet van de holding….snap er niets van….die Holding gebruik ik nooit voor operationele dingen…

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Zou je mij eens een privébericht kunnen sturen met het telefoonnummer waar het over gaat, @Celocelava ? Dan duik ik er even voor je in. 

Celocelava
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is een zakelijke kaart...geen particuliere. Het zou overigens normaal moeten zijn dat je bij overschrijding van die bundel direct een waarschuwing krijgt en/of je op langzame snelheid overgaat ipv dat je dat zelf (of je kind) moet instellen...

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Celocelava wrote:

Is een zakelijke kaart...geen particuliere. Het zou overigens normaal moeten zijn dat je bij overschrijding van die bundel direct een waarschuwing krijgt en/of je op langzame snelheid overgaat ipv dat je dat zelf (of je kind) moet instellen...

Een beetje eigen verantwoordelijkheid mag er ook wel zijn, toch?
Vodafone heeft de mogelijkheid om te gebruiken en dan is het aan de klant wat die wil. Maar ik laat het verder aan Lycke over, die kan je prima helpen. 

Celocelava
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:
Celocelava wrote:

Is een zakelijke kaart...geen particuliere. Het zou overigens normaal moeten zijn dat je bij overschrijding van die bundel direct een waarschuwing krijgt en/of je op langzame snelheid overgaat ipv dat je dat zelf (of je kind) moet instellen...

Een beetje eigen verantwoordelijkheid mag er ook wel zijn, toch?
Vodafone heeft de mogelijkheid om te gebruiken en dan is het aan de klant wat die wil. Maar ik laat het verder aan Lycke over, die kan je prima helpen. 

Bij een meisje van 9 jaar eigen verantwoordelijkheid? Heb je die molen al gevonden?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Volgens mij hoor je in elk geval een berichtje te krijgen wanneer je op 80% zit inderdaad. Daarom zou ik graag even meekijken. Zou je me het nummer kunnen sturen waar het over gaat, in een privébericht? 

Overigens; dat berichtje krijg je dan natuurlijk wel op je telefoon, die jij op dat moment niet had. 

 

“of je op langzame snelheid overgaat ipv dat je dat zelf (of je kind) moet instellen...” dat is dus precies wat er gebeurt als je kiest voor de blox “beperkt internet”. Die beschermt je daarvoor. Dat hoef je niet in te stellen op het moment dat je je bundel gaat overschrijden, maar kan gewoon altijd aan staan ter beveiliging. Kost ook niets. Het aanzetten van die bundel is uiteraard wel eigen verantwoordelijkheid. Dat je aangeeft dat je deze verantwoordelijkheid niet verwacht bij een kind van 9, daar is iets voor te zeggen. Maar hou er wel rekening mee dat jij je abonnement meegaf aan dat kind van 9 en dat wij daar natuurlijk ook niet verantwoordelijk voor kunnen zijn. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Het lastige blijft natuurlijk ook; wat is er anders gebeurd? Zou er onterecht data verbruik worden gerekend? Ik zal niet zeggen dat dat onmogelijk is (maar ik heb het nooit gezien). Maar heel eerlijk, het is dan wel toevallig dat dit precies gebeurt in de periode dat je je abonnement uitgeleend hebt, toch? 

Ik wil hier niet met een beschuldigende vinger richting jou of je stiefdochter wijzen, maar vind het wel zo eerlijk om op een eerlijke manier naar de situatie te kijken. Wat denk jij dat er aan de hand is? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic