klaaz

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kosten contact na afloop abonnement

Mijn huidige Vodafone Red abonnement loopt over enkele maanden af. Ik heb vorig jaar verlengd met een jaar abonnement inclusief telefoon. Voor deze telefoon betaal ik 12x een maandelijkse bijdrage.
Vorig jaar werd ik na het aflopen van mijn abonnement geconfronteerd met het feit dat de maandelijkse kosten voor de telefoon gewoon elke maand bleven werden afgeschreven terwijl deze contractueel al was 'betaald' . Hierdoor werd ik min of meer 'verplicht' mijn abonnement weer met een jaar te verlengen.
Ik houdt van vrijheid en wil na afloop van mijn abonnement gewoon vrij zijn om te doen en laten wat ik wil en al dan niet te verlengen op een tijdstip die ik zelf kies.
Om niet weer op het laatste moment geconfronteerd te worden met deze rare constructie wil ik tijdig de juiste informatie hebben zodat ik eventueel kan overstappen naar een andere aanbieder. Hoe is dit tegenwoordig geregeld bij Vodafone?
4 Reacties 4
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi klaaz,

Heb je vorig jaar contact gehad met de klantenservice hierover? Zo ja, wat werd er toen gezegd?
Normaal gesproken betaal je inderdaad jouw telefoon af in de afgesproken aantal maanden, daarna zou je alleen nog je abonnementskosten hoeven betalen en moeten kunnen verlengen wanneer jou dat uitkomt (maximaal 4 maanden voordat jouw contract afloopt).
klaaz
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja er is contact geweest. Vodafone bleef echter het volledige bedrag afschrijven. Ik denk echter nu dat mijn 'ervaring' een jaar eerder plaatsvond. Kan dat kloppen?
Maar als het nu netjes geregeld is dan is mijn vraag in principe beantwoord.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
klaaz,

Wanneer jouw toestel volledig is afbetaald, hoef je inderdaad nadat het contractjaar is afgelopen alleen nog te betalen voor je abonnementskosten.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic