YC

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kosten buiten maandelijks tegoed?

Dag mensen,

Ik heb een Vodafone red essential abonnement met 1 GB data. Vannacht om 01:08 heb ik opeens een sms gekregen waarin stond dat ik nog minder dan 20% over had van mijn Web 1 GB maandbundel. Ik ben daarna op My Vodafone gaan kijken om te kijken hoeveel MBs ik nog over had; 301MB.

Maar tot mijn grote verbazing zag ik dat ik 30 euro buiten mijn maandelijks tegoed had verbruikt. Ik heb geen nummers met een bijzonder gesprekstarief gebeld, ik heb ook geen gesprekken gevoerd met het buitenland. Ik ben ook niet ge-abonneerd op een dure Content Media dienst.

Sinds vannacht heb ik geen data meer verbruikt (thuis gebruik ik wifi). Om deze topic te openen ben ik net weer op my vodafone ingelogd, en wat zie ik: Kosten buiten je maandelijks tegoed: € 60,20 !? :@

Het systeem van Vodafone is duidelijk niet in orde, wat kan ik gaan doen?

groeten
3 Reacties 3
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
"My Vodafone" loopt meestal achter. Als die zegt dat je nog 300 MB overhebt had je een paar dagen geleden nog 300 MB over, maar nu niet meer.

Je kan beter een app gebruiken die je dataverbruik op je telefoon zelf bijhoudt. Dan is de info wél up to date, in tegenstelling tot de achterlopende administratie van Vodafone zelf.

Nieuwe versies van Android hebben een ingebouwde datateller waar je zelf je datalimiet kan instellen, en bij welk percentage van de limiet ie je moet waarschuwen.
Daarnaast zijn er apps als DroidStats die het voor je kunnen bijhouden, waarschuwen als de limiet in zicht komt, en met een widget op je homescreen duidelijk in beeld brengen wat je verbruikt hebt en hoeveel je nog overhebt.

Voor iPhones zijn vast vergelijkbare apps te vinden die hetzelfde doen. Nou ja, op de widget na dan.
YC
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het klopt dat de ingebouwde datateller op mijn telefoon de juiste dataverbruik weergeeft.. Zag ik achteraf. Ik heb ook direct een limiet gezet.

De gegevens op MyVodafone kloppen niet. Volgens de datateller op m'n telefoon heb ik 600 mb te veel gebruikt. Op MyVodafone staat nog steeds dat ik 300 mb aan tegoed heb..

Daarnaast heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Vodafone.. En inderdaad, de waarschuwings sms is veeeeels te laat verzonden. Blijkbaar was mijn datategoed op 17 mei al helemaal verbruikt.

Ze hebben me beloofd dat de kosten die ik heb gemaakt totdat ik een waarschuwings sms heb gekregen worden gecrediteerd.

Ik ben blij met de klantenservice van Vodafone!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Dat is dan toch goed om te horen dat er en goede afhandeling is geweest :). Hopelijk zal je in de toekomst hier geen last meer van hebben.

Mocht je nog enige vragen hebben ben je altijd van harte welkom op het Forum.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic