alyssaegmont

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kosten abonnement na 1 maand verhoogd wegens inflatiecorrectie

Mijn abonnement is na het ingaan met 3,5 euro gestegen zonder enige opgave van reden.

Dit zou vanwege een inflatie verhoging zijn, maar ik ben hier helemaal niet over geinformeerd.

Dan daarom hierbij ook het dringende verzoek om dit weer terug te draaien en de kosten die jullie verschuldigd zijn, weer terug te storen. 

9 Reacties 9
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 136Posts
  • 42Oplossingen
  • 48Likes

Hi @alyssaegmont,

Dat is inderdaad een onaangename verrassing, als het zo rauw op je dak komt, zonder enige vorm van communicatie. Dat verdient niet de schoonheidsprijs. 

Ik kijk inhoudelijk graag met je mee hoe het een en ander is gegaan. Hiervoor dien je nog wel de volgende gegevens in je profiel te zetten onder -> persoonlijke informatie -> opmerkingen:

Volledige naam
Mobiel nummer
Laatste 4 cijfers IBAN

Geboortedatum

Alvast bedankt!

Energieboy
Expert
Expert
  • 12287Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Hiervan ben je op de hoogte bij het aangaan van je abonnement bij Vodafone, deze staan in de algemene voorwaarden. Voor meer informatie kan je terecht op deze pagina van Vodafone. Daar staat ook dat de aangepaste tarieven in gaan per 1 mei 2024 en zou je al terug hebben moeten zien op de factuur van mei 2024. Per 1 mei 2024 is de inflatiecorrectie 3,8%.

Mocht het om een ander bedrag gaan dan zal @Vincent dit voor je uitzoeken. 

alyssaegmont
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Thanks Vincent, ik heb de informatie aangevuld. 

alyssaegmont
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Andere bedrijven brengen de klant daarvan schriftelijk op de hoogte. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3612Posts
  • 1100Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @alyssaegmont 

Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Ik zie dat je abonnement in juni 2023 is ingegaan. De maandbedragen van Red, Start, Smart en Scherp zijn per 1 oktober 2023 met 10% verhoogd. Abonnementen met een besteldatum na 1 juli 2023 zijn uitgesloten. Net als altijd is de communicatie hierover vermeld op de factuur van september en onze website

Op jouw factuur van september 2023 is dit als volgt aangegeven:

De verhoging wordt toegepast op de prijs van je abonnement zonder kortingen. Dit verklaart dus het prijsverschil enkele maanden nadat je abonnement bij ons is ingegaan. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12287Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Dus het stond wel op de factuur geschreven. Zie je wel, ook Vodafone heeft het schriftelijk laten weten. Gelukkig is @Cecilia er om alles duidelijk uit te leggen. Hoeft Vodafone ook het bedrag niet terug te storten. Is vast even een dompertje, maar denk maar zo: elke provider heeft last van de inflatiecorrectie. 

alyssaegmont
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is toch te belachelijk voor woorden dat klanten via een Minuscuul regeltje in de factuur er op worden gewezen dat hun abonnement wordt verhoogd, 3 maanden na het ingaan! Hoe kan ik een klachten procedure starten? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12287Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Vodafone mag de tarieven één keer per jaar aanpassen aan de hand van de Consumentenprijsindex van het CBS. De indexering geldt alleen voor klanten die langer dan 3 maanden klant zijn en dus vóór 1 juli een abonnement hebben afgesloten. Voor klanten die een abonnement op of na 1 juli hebben afgesloten, geldt de inflatiecorrectie dus niet.

In de Algemene Voorwaarden van je abonnement staat in artikel 8 'Tarieven' dat we de tarieven één keer per jaar op 1 oktober mogen aanpassen aan de hand van de consumentenprijsindex van het CBS.

Elke provider heeft dit, ook thuis internet heeft er mee te maken. Zeggen dat je het niet weet komt omdat je je algemene voorwaarden niet hebt gelezen. Het is algemeen bekend dat er inflatiecorrectie gerekend mag worden. Klacht indienen kan hier via @Cecilia, maar je maakt weinig kans, denk ik. Het is iets dat jaarlijks terug komt. Even afwachten maar op Cecilia. Succes in ieder geval. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3612Posts
  • 1100Oplossingen
  • 1187Likes

De inflatiecorrectie is iets wat jaarlijks terugkomt op 1 oktober en is vastgelegd in de Algemene Voorwaarden. Dit geldt niet alleen bij Vodafone, maar ook bij andere providers. Indien je het hier niet mee eens bent zal dit moeten worden aangekaart via de geschillencommissie. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic