GijsHofman

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Koppeling PIN aan BIS account vorige eigenaar

LS,
 
Deze week mijn BB van de trap laten vallen, helaas heeft deze het niet overleefd. Daarom via Marktplaats een tweedehansje op de kop getikt. Nu krijg ik echter bij het instellen van de email de melding dat de PIN & IMEI combinatie al in gebruik is. Ik vermoed dus dat de vorige eigenaar nog een actieve BIS account heeft die gekoppeld is aan dit toestel.
 
Nu maak ik zakelijk gebruik van Vodafone, maar prive van T-Mobile. T-Mobile meldt me dat de PIN geregistreed staat bij Vodafone en dat ze niets kunnen doen. Nu vroeg ik me af of jullie me verder kunnen helpen.
 
Grt,
 
Gijs
3 Reacties 3
BruceD

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
GijsHofman schreef:
LS,

Deze week mijn BB van de trap laten vallen, helaas heeft deze het niet overleefd. Daarom via Marktplaats een tweedehansje op de kop getikt. Nu krijg ik echter bij het instellen van de email de melding dat de PIN & IMEI combinatie al in gebruik is. Ik vermoed dus dat de vorige eigenaar nog een actieve BIS account heeft die gekoppeld is aan dit toestel.

Nu maak ik zakelijk gebruik van Vodafone, maar prive van T-Mobile. T-Mobile meldt me dat de PIN geregistreed staat bij Vodafone en dat ze niets kunnen doen. Nu vroeg ik me af of jullie me verder kunnen helpen.

Grt,

Gijs
Hoi GijsHofman,

Dat klinkt niet goed. Vervelend dat je BlackBerry is gevallen. In verband de actieve BIS account dient er contact opgenomen te worden met de vorige eigenaar. Hij kan het laten verwijderen bij de provider. Laat me even weten als het gelukt is.

GijsHofman
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bruce,
 
Inmiddels contact gehad met de vorige eigenaar. Via de Vodafone helpdesk is op het emailadres, IMEI, PIN of 06 geen referentie te vinden in het systeem. Ik weet zeker dat het een Vodafone abbo betreft (van de vorige eigenaar), maar ook door de originele verpakking, en de firmware die op t toestel staat.
Al bij al na 2 weken niets verder dus. Via de Blackberry website nog geen reactie ontvangen op dezelfde vraag.
 
Mocht je nog opties hebben om het op te lossen, hou ik me aanbevolen.
 
Grt,
 
Gijs
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi GijsHofman,

Vervelend om te horen dat het nog niet gelukt is. Heb je het toestel eigenlijk al eens volledig gereset naar fabrieksinstellingen? Mocht het niet lukken dan raad ik je aan om even contact op te nemen via Facebook of Twitter, zodat we je nummer nogmaals na kunnen kijken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic