Gilian

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Klantenservice van lik me versie

Ben ik de enige die het zo ervaart of bevinden zich bij VODAFONE een stelletje dommies die problemen kunnen herhalen als je het ze voorlegt. Niet het probleem kunnen herkennen en al helemaal geen oplossing bieden. Enige wat ze doen is je naar de vodafone winkel sturen die op hun beurt je weer in de winkel naar de klantenservice laten bellen om weer het zelfde te horen. Of dat niet leuk genoeg is hoor ik tot mijn verbazinf
Dat vodafone kinkerstraat los staat van vodafone nl dus vandaar dat ze daar andere prijzen hanteren en je niet kunnen helpen met een oplossing. Dan heb je nog die onbeschofte medewerkers die denken dat stemverheffen en gelijk halen het belangrijkste is.
Zo ga je niet met klanten om die jarenlang klant zijn en forse bedragen overmaken. Mijn advies is als je klanten een hogere prijs laat betalen tov andere netwerken vanwege de service.
Dan, moet je dat ook waarmaken. Als je dat niet kan moet je het probleem niet bij de klant neerleggen maar, als bedrijf zou je het op moeten lossen. (In dit geval VODAFONE).
Ik voel me enorm genaaid.
Ik heb namelijk 4 GB internet in de maand te verbrruiken. 60% zit ik op wifi.
Na 10 dagen in september was de 4 gb al
Op. Waardoor alles doorliep. Ik heb gebeld naar vodafone en een medewerken hielp mij door een deel kwijt te schelden. Alleen het probleem is nooit achterhaald. Dat is waar het mij om
Draaide.
Ik heb me
Data uitgeschakeld. 5 dagen later stond de teller op €287.
Wat voor advies geeft vodafone mij voor een iphone 5 .haal
Je simkaart eruit, ( ook als je verteld heb dat je het al geprobeerd heb)
Reset je netwerk. ( ook als je verteld dat al meerdere keren gedaan te hebben)
Vervang je toestel. (Ook als je verteld
Dat je naar apple bent gegaan om een nieuw toestel te halen.
Sluit de progammas die op de achtergrond draaien af. (Ook als je verteld dat je dat altijd doet)
Download een datateller (ookal heb je verteld dat je die al heb)
Nieuwe simkaart en probeer het in een andere telefoon.
Alsof je even een nieuwe iphone 5
Regelt voor een maand. ( niet realistisch)
Als je niemand met een iphone 5 kent dan vraag je een nieuwe simkaart en probeer je het in een iphone 4.
Als het probleem zich blijft voordoen ligt het aan de simkaart, maar
Zelfs dan moet u nog betalen want u heeft gebruikt gemaakt van de data. Wat u heeft gebruikt kunnen we niet zien maar wel dat u het verbruikt heeft. Dus ook al is het een probleem van vodafone de klant draait er voor op. Komen ze er niet uit dan gaat de mute knop niet aan nee, je hoort precies wat voor overleg er gevoerd wordt en hoe ze in oplossingen denken. De klant moet gewoon betalen! Sja, zo kan ik ook geld verdienen.

Mij zijn ze kwijt alleen was ik benieuwd hoe andere dit ervaren.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Gilian schreef:
*knip
Ik heb namelijk 4 GB internet in de maand te verbrruiken. 60% zit ik op wifi.
Na 10 dagen in september was de 4 gb al
Op. Waardoor alles doorliep. Ik heb gebeld naar vodafone en een medewerken hielp mij door een deel kwijt te schelden. Alleen het probleem is nooit achterhaald. Dat is waar het mij om draaide.
*knip*
Hoi Gilian, ik snap dat je hier niet blij van wordt.

De reden dat we als Vodafone nooit een volledige verklaring kunnen geven voor je data-verbruik is omdat privacywetgeving ons verbiedt bij te houden wat je exact doet met je MB's.
We mogen meten hoeveel MB je verbruikt en op welke tijdstippen. Wat je er precies mee doet, dat mogen we niet bijhouden en dat doen we dus ook niet. Goed voor je privacy maar minder fijn als je een onverwachte rekening krijgt. Zo is echter de wetgeving en die geldt voor elke mobiele provider in Nederland.

Ik zou net als netwerker willen verwijzen naar het data-tips-topic. Daar vind je een aantal redenen voor hoog verbruik, zoals bepaalde sites en diensten.

Daarnaast vind je in dit onderdeel van dat topic een rekenvoorbeeld van hoeveel data je kunt verbruiken in bv een uur tijd. Lang verhaal kort: met de huidige snelheden is het mogelijk om je 4GB bundel in minder dan een uur te verbruiken. In tien dagen is al helemaal geen probleem.

Ik hoop dat dit iets meer inzichtelijk maakt hoe verbruik precies verloopt en waarom we niet exact kunnen aangeven wát er dan gebeurd is.

Ik hoop ook dat je hierdoor het gebaar dat mijn collega's gedaan hebben door een deel van de kosten kwijt te schelden iets meer op waarde schat.



PS.
Ik zag dat je dit topic 3x geplaastst hebt in verschillende boards. Ik heb dit topic beantwoord en de andere verwijderd daar dat exacte kopieën waren.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,
Ik vind dat je iets minder grof taalgebruik moet gebruiken op dit openbare forum.
Heb je alle adviezen al opgevolgd die de moderators van Vodafone en ik-zelf hebben gegeven om je mobiele data-verbruik te beheren en te beheersen in het topic: Tips & Tricks om binnen je bundel te blijven ?

Weblink:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-Abonnementen/Datagebruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bunde...

Ik ben heel erg benieuwd naar je data-verbruik ervaringen met Apple iOS7 besturings-systeem. In combinatie met het opvolgen van alle adviezen in eerdergenoemd topic.

Bij alle andere telecom-providers in Nederland zul je precies hetzelfde probleem ervaren met onbewust hoog data-verbruik op je iPhone5, als bij Vodafone.
Kijk maar op de forums van de andere grote Nederlandse telecom-providers.

Hopelijk helpen mijn adviezen om je mobiele data-verbruik te beheren, te beheersen en onder controle te krijgen. Ikverwacht van wel.

Succes !

Netwerker
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Grof taal gebruik? "Dommies" en "onbeschofte" mederwerker? 😄
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Gilian schreef:
*knip
Ik heb namelijk 4 GB internet in de maand te verbrruiken. 60% zit ik op wifi.
Na 10 dagen in september was de 4 gb al
Op. Waardoor alles doorliep. Ik heb gebeld naar vodafone en een medewerken hielp mij door een deel kwijt te schelden. Alleen het probleem is nooit achterhaald. Dat is waar het mij om draaide.
*knip*
Hoi Gilian, ik snap dat je hier niet blij van wordt.

De reden dat we als Vodafone nooit een volledige verklaring kunnen geven voor je data-verbruik is omdat privacywetgeving ons verbiedt bij te houden wat je exact doet met je MB's.
We mogen meten hoeveel MB je verbruikt en op welke tijdstippen. Wat je er precies mee doet, dat mogen we niet bijhouden en dat doen we dus ook niet. Goed voor je privacy maar minder fijn als je een onverwachte rekening krijgt. Zo is echter de wetgeving en die geldt voor elke mobiele provider in Nederland.

Ik zou net als netwerker willen verwijzen naar het data-tips-topic. Daar vind je een aantal redenen voor hoog verbruik, zoals bepaalde sites en diensten.

Daarnaast vind je in dit onderdeel van dat topic een rekenvoorbeeld van hoeveel data je kunt verbruiken in bv een uur tijd. Lang verhaal kort: met de huidige snelheden is het mogelijk om je 4GB bundel in minder dan een uur te verbruiken. In tien dagen is al helemaal geen probleem.

Ik hoop dat dit iets meer inzichtelijk maakt hoe verbruik precies verloopt en waarom we niet exact kunnen aangeven wát er dan gebeurd is.

Ik hoop ook dat je hierdoor het gebaar dat mijn collega's gedaan hebben door een deel van de kosten kwijt te schelden iets meer op waarde schat.



PS.
Ik zag dat je dit topic 3x geplaastst hebt in verschillende boards. Ik heb dit topic beantwoord en de andere verwijderd daar dat exacte kopieën waren.
cimbomgs

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor u reactie en excuus, maar kan iederen zomaar ongepast en ongestraft penalties uitdelen zonder ook maar te bekijken of dit wel helemaal terecht is, heb het idee en gevoel dat de personen nu wel erg veel macht in hun bezit krijgen door vodafone en beschikbaar gesteld door Vodafone, de dus de Vis stinkt van de kop af. Kan eigenlijk de klantenservice medewerker niets kwalijk nemen als vodafone deze toch niet controleerd en eenzijdig het verhaal en daarmee de straf bepaalt en tevens uitdeeld. Dus Vodafone dit is een hele slechte zet en zegt tevens erg veel over u organisatie..... Chaos ligt op de loer hoop echt dat vodafone het bedrijf nokia opvolgt wat betreft toekomst, nokia kon een tijd geleden ( ca10 jr) niet meer  stuk en nu lopen ze achter de feiten aan en zijn ze bijna failliet.... Vodafone succes met jullie nieuwe fijne regel die jullie beschikbaar hebben gesteld aan de medewerkers van de klantenservice op naar 0 klanten is dus het motto.... Nog even en jullie halen je doel.
 
O ja mijn vraag of probleem: zat hem in dat ik ipv 185.89e / 164. en nog wat cent moest betalen meerdere keren door dezelfde klantenservice aangegeven ja vrijdag de 20e wordt er 164 e geiincasseerd ik zeg nog weet je dat zeker ja heeel erg zeker en u raadt het al 185.89 cent? heb dit bedrag laten storneren want daar hebben jullie geen recht op en heb zelf maar het juiste bedrag overgemaakt ( geen dank gratis service van mijn kant) dus doe nog he twerk ook waar ik niet voor betaald krijg, wil dit wat ik gedaan heb meedelen aan de klantenservice komt ze met een verhaal jaaaa dan kunnen wij het verschil nog over malen op u rekening over een week 2 of we verekenen het met de volgende x dus die 185,89 zou moeten blijven bestaan en niet terugstorneren dat bepaald mevrouw lief wel even ze was ineens mijn financieel boekhouder en ging beslisingen nemen over mijn geld het moet niet gekker gaan worden, ja de groeten van hak regel het zelf wel en zei op zijn zachts wat ik ervan vond en dat de bestaande en gemaakte afspraken waarschijnlijk niet worden nageleefd of vodafone is niet zo van afsprsaken tenzij er een klant er eerder uitwil dan is er ineens wel een contract die rechstgeldig is en prompt hoorn erop en band recorder erachteraan dat ik gerigestreerd sta klinkt een beetje als voorwaardelijk, zonder mij tegen verweer of dat er uberhaupt iemand is geweest die hetgesprek heeft nabeluisterd. En om mij gelijk te betitelen als een viezerik.... ik sta op punt om een emmer **bleep** aan schelden woorden hierover te bechrijvem kwader kunnen jullie mij niet krijgen, ga lekker zo door zou ik zeggen met het behandelen van al jullie klanten en wordt klantenloos en kun je meteen de klantenservice opdoeken, want immers opgeruimd staat netjes en zeker als deze DISfunctioneerd....
cimbomgs

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
*bericht verwijderd ivm ongepast taalgebruik*
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey cimbomgs,

Als je niemand dood wenst dan hoef je die vergelijking ook niet te maken, toch? Ik heb je bericht daarom inderdaad ook verwijderd. Het is echt niet zo dat we niet tegen kritiek kunnen maar zulke vergelijkingen gaan wat ver.

Ik kan me best voorstellen dat je boos bent aangezien er volgens jou afspraken zijn gemaakt die niet zijn nagekomen (dit heb ik in ieder geval in je andere bericht gelezen). Het lijkt me in dit geval verstandig om dit te laten nakijken door mijn collega's via Facebook of Twitter. Misschien kunnen zij een verklaring geven waarom er uiteindelijk toch een hoger bedrag is geïncasseerd dan oorspronkelijk beloofd was. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat de creditering pas op de volgende factuur wordt verwerkt maar het zou ook kunnen dat de creditering helemaal niet op de factuur te zien is. Je ziet dan nog het oorspronkelijke bedrag op je factuur, maar er wordt dan wel een lager bedrag van je rekening geschreven. De creditnota hiervan ontvang je dan apart.

Ook wil ik je in het vervolg vragen om één forum post te maken. Als je namelijk meerdere topics aanmaakt over hetzelfde probleem dan is de kans groot dat wij het overzicht kwijtraken. Als je alle informatie in één topic zet dan kunnen andere klanten of de moderators je makkelijker verder helpen.
Poes

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik snap niet dat sommige mensen zich zo druk maken. Vodafone is als elk grote organisatie: alles ligt vastgelegd met procedures, en 1 keer in de zoveel gevallen valt iemand daar net tussen. Daar moet dan een nette oplossing voor worden bedacht. Er is altijd een afdeling die net iets meer kan dan de klantenservice, zorg dan dat je daarmee wordt doorverbonden.

Het is al helemaal stom om mensen van wie jij een oplossing verwacht, tegen je in het harnas te jagen door een grote mond op te zetten. Denk je nou echt dat ze dan harder hun best voor je gaan doen? Je kunt beter uitgaan van de goede intentie van een medewerker en ze de tijd geven om het netjes voor je op te lossen. Ja dingen gaan soms fout en je zult echt niet altijd tevreden zijn. Live with it... Ga je lekker naar T-mobile, daar heb je slechte service EN slecht bereik!

Succes met je leven in deze moderne maatschappij 😛
cimbomgs

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Maartje voor je reactie, jammer dat je de reactie hebt verwijderd, wens niemand dood. probeerde een situatie te schetsen hoe klantenservice omgaat met hun klanten en erg veel onduidelijkheden teweeg brengt. en door dat ze de materie niet begrijpen dreigen ze zelf met sancties en doen dat dan ook nog, het is potverdorrie (magdat?) geen ROCKET SINCE wat ze moeten doen. En ja, helaas was het hele(verkeerde) bedrag geiincasseerd zoals ik al zei, dat stond ook in het verwijderde reactie jammer dat je daar overheen leest en heb het zelf opgelost door het bedrag direct te storneren oftewel onterecht overboeking aanmerken en bedrag teruggevorderd en het juiste bedrag wat minder is en afgesproken was is overgemaakt. Zie je nou dat ik potverdikkeme ( ojee daar gaan ik weer) het werk aan het doen ben van de PROFFESIONALS die zogenaamd werkzaam zijn bij de klantenservice? Snapt niemand dat nou, ook geen leidinggevende die werkzaamzijn bij Vodafone, valt er nou niets Op? kan me dat haast niet voorstellen.....
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
We willen je graag helpen door dit op te lossen. Echter ben je daarvoor op het forum op de verkeerde plaats. Neem via een ander kanaal contact met ons op, bijvoorbeeld via Social media. Dan zullen we het nakijken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic