SharonKok

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klachtenafhandeling: Hoge factuur n.a.v. Vodafone Next

Laatste keer dat ik mijn abonnement verlengd heb. Er wordt niks aangegeven en fout gemaakt door een collega en ik als consument ben er de dupe van. Is laatste x dat ik mijn abonnement bij jullie heb verlengd. Als ik direct alles kon stopzetten deed ik het. Contract was beëindigd, collega geeft aan dat het contract is beëindigd en dat het dan verlengd wordt. Blijkt het later, zonder iets gezegd te hebben dat het om een next abonnement te gaan. Terwijl dit nergens is aangegeven. Nu is de rekening 126 euro duurder dan afgesproken en hier ben ik dus ook absoluut niet mee eens. Het klopt niet. Dus mensen ga niet naar deze oplichters, zodra ik het allemaal kan stopzetten ben ik weg!

Ook geen Watch kopen bij hun, als bandje te groot is, heb je als enige optie Watch terug sturen…

Wat een klantenservice…

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 12009Posts
  • 3507Oplossingen
  • 3132Likes

Hoi @SharonKok 
Erg jammer dat je deze ervaring hebt en spijtig dat je geen vertrouwen hebt in Vodafone. Ik ben geen medewerker van Vodafone en ik kan me voorstellen dat deze niet begrijpt wat er nu allemaal gebeurd is. Als je een Red Together Next had dan is het heel goed opletten om deze te verlengen met een ander abonnement. Maar goed, zoals ik al schreef, er is geen touw aan vast te knopen. Wacht tot er iemand van Vodafone online komt en dan kijkt die met je mee. 

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3301Posts
  • 971Oplossingen
  • 1083Likes

Hi @SharonKok, goedemorgen en welkom hier. 

Logisch dat een hoge factuur rauw op je dak valt. Ik zie dat je inmiddels hier al meerdere keren contact over hebt gehad en de situatie ook al bij de afdeling klachten is geweest. 

Onder jouw klantnummer zie ik een bestelling terug voor een Red Unlimited met de Apple iPhone 15 Pro Max 256GB Blue Titanium. De eenmalige kosten van € 390,41 van het toestel zijn berekend op de factuur van december. Je hebt Vodafone Next toegepast. Vodafone Next biedt je de mogelijkheid om je contract vroegtijdig open te breken en te verlengen met een nieuw toestel. Een lopende lening dient in een keer afbetaald te worden om gebruik te maken van Vodafone Next. De kosten van € 126,90 zijn de resterende toestelkosten uit je vorige contract. Deze kosten zijn dus terecht berekend en zijn voor een toestel die jij zelf in bezet hebt.


Ook zijn er kosten berekend voor een nummerwijziging. Deze kosten zijn zoals besproken tijdens het eerdere contact al voor je vergoed. De overige kosten zijn in dit geval terecht berekend en ondanks dat je het niet eens bent met de uitleg, veranderd het antwoord niet. Ik kan hierin dan verder ook niets anders voor je betekenen. 
 

SharonKok
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geachte heer/mevrouw,

 

Wat u hier zegt nogmaals klopt niet. Er is niet gesproken over een NEXT abonnement. Er is gewoon letterlijk gezegd geworden dat er GEEN abonnement was. Deze bewijzen heb ik allemaal staan. Echter wordt er geen gehoor aangegeven en niet geluisterd. Ik ben hierin zeker benadeeld als ik dit vantevoren had geweten had ik dit nooit gedaan. Heb heel veel spijt dat ik dit heb gedaan en is ook de laatste x dat ik voor jullie heb gekozen.

 

als dit niet door jullie zelf opgelost gaat worden, ga ik kijken welke stappen, ik verder kan ondernemen. Aangezien ik niet juist ben geïnformeerd en dus een fout is gemaakt door een collega van jullie! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12009Posts
  • 3507Oplossingen
  • 3132Likes

Mijn Red Together Next moet je vergeten, dit moest zijn, zoals Cecilia al schreef, Vodafone Next (tik foutje op de telefoon). Dat is geen abonnement maar een extra service, zie deze pagina

Ik neem aan dat je zelf wel hebt gekozen voor een nieuw mobiel en omdat je oude contract nog liep heeft de klantenservice je met deze dienst geholpen. Uiteraard ben ik niet bij het gesprek geweest maar ik kan me niet voorstellen dat de medewerker daar niet iets over heeft laten weten. Gelukkig ben ik niet werkzaam bij Vodafone. 

Maar als ik het zo bekijk en lees wat Cecilia je heeft geschreven dan is het best een mooie deal die je hebt gemaakt en dat voor je oude contract was beëindigd. Zo zie ik het hoor, jammer dat je het anders ziet. Je kan vragen of Cecilia je klacht doorzet naar de juiste afdeling en dan kunnen die hier naar kijken. Al denk ik dat je klacht daar al bekend is want Cecilia zegt ook dat je klacht al bij die afdeling is geweest. 

SharonKok
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nee er is niet over next gesproken. Er is letterlijk gezegd geworden dat het contract was beëindigd en dus geen contract meer. Er is nergens gesproken over next en dus ook niet over de kosten die nu teveel op mijn rekening staan. Er is geen oplossing geboden. Ik had gewoon nog maar paar maanden hoeven te wachten dan en dan kon ik verlengen. Dus nee het is geen mooie deal geweest. Ik heb niet alle informatie gehad.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12009Posts
  • 3507Oplossingen
  • 3132Likes

Sorry, maar als er letterlijk is aangegeven dat je contract is beëindigd, hoe kan het dan zijn dat je een toestel hebt gekocht? Lees info van Cecilia; 'Onder jouw klantnummer zie ik een bestelling terug voor een Red Unlimited met de Apple iPhone 15 Pro Max 256GB Blue Titanium'. Ik was er niet bij en ik kan het me ook niet voorstellen dat de klantenservice verzint om een toestel voor je gaan bestellen. Dan is hier toch geen spraken van het beëindigen van je contract. Er moet een spraakverwarring zijn geweest anders kan het toch niet zomaar. Maar goed, ik ga me er verder niet mee bemoeien, ik ben niet werkzaam bij Vodafone. Ik denk alleen wel dat het verhaal erg duidelijk is wat Cecilia hier schrijft. 

Kom je er niet uit en heb je een klacht en ben je het niet eens met de reactie van Vodafone? Dan heb je het recht om je klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Heb je een klacht over een toestellening en ben je het niet eens met de reactie van Vodafone? Dan kan je deze klacht voorleggen aan het Kifid. Kom je er er niet uit met Vodafone? Dien dan een klacht in bij de Europese Commissie.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic