Daniel092

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klachten Samsung S4

Beste Vodafone,

Sinds 23 augustus 2013 heb ik een abonnement bij jullie afgesloten i.c.m een Samsung galaxy S4. Nu heb ik een jaar lang geen problemen gehad met dit toestel en werkte hij altijd naar behoren. Maar sinds kort begint hij steeds meer fouten te vertonen. waaronder:

- Batterij wordt erg heet ( zelfs als hij niet gebruikt wordt )
- Om de 20 minuten de melding: Kan uw SIM-kaart niet detecteren. uw apparaat wordt opnieuw opgestart.
- Een onwijs slechte verbinding met het netwerk ( normaal 4 streepjes en nu af en toe nog maar 1 )
- 4G die er om de zoveel minuten uit klapt waardoor mijn toestel vast slaat en ik dus weer helemaal opnieuw moet opstarten
- En het meest vreemde: Af en toe ben ik met mijn toestel bezig ( whatsapp e.d ) en dan ben ik aan het typen en ineens gaat het toetsenbord weg en zit ik in het begin menu van mijn samsung.

Ook ben ik er achter gekomen dat mijn accu een heel klein beetje bol staat maar dit mag toch niet zoveel fouten geven neem ik aan ?

Ik hoor het graag van jullie wat hier de oplossing van is.
3 Reacties 3
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Daniel092 ,

Als je batterij is opgebold dan kun je deze laten vervangen het is namelijk en bekend probleem met de Galaxy S4.
Ik weet niet op welke Android versie je momenteel gebruikt, laat dat ons ook even weten.

Vaak raden we bij dit soort problemen aan en reset en voordat je deze doet is het belangrijk en back up te maken van je data via bijvoorbeeld Samsung Kies, je kunt helaas apps niet opslaan maar deze kun je na de reset opnieuw installeren.
Je hebt nog zo te zien ook garantie over dus mocht de reset geen effect hebben gehad kun je altijd kiezen voor en reparatie.

En over net netwerk het kan zo zijn dat er en werkzaamheden controleer deze dus even. Mocht dit niet het geval zijn kan dit betekenen of je antenne is beschadigd of de simkaart werkt niet meer goed naar behoren of deze fout kan zijn ontstaan door en software update.

Vaak worden toestellen even warm en die bolling (op de batterij) kan de reden zijn dat deze ook zonder gebruik warm word, nu moet je bij elke smartphone rekening houden dat tijdens het gebruik van en simpel spelletje of en zwaar programma kan het toestel warm aanvoelen.
Daniel092
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@SamsungExpert

Bedankt voor het snelle antwoord.

Waar kan ik de desbetreffende batterij omruilen ? of hoe gaat dit in zijn werk ?
Op dit moment werk ik met android-versie 4.4.2.

Welke app moet ik dan downloaden om de back-up te maken ? en hoe gaat de reset precies in ze werk ? is dat gewoon terugzetten naar fabrieks instellingen ?

inmiddels ben ik inderdaad er achtergekomen dat er werkzaamheden zijn verricht bij mij in de wijk maar deze zouden 5 september al klaar zijn en ik hou alsnog 2 streepjes signaal sterkte terwijl mijn vriendin ( met dezelfde profider zelfde toestel in het zelfde huis ) de volledige 4 streepjes signaalsterkte haalt. Dat zou toch eigenlijk niet mogen ? of zie ik dit verkeerd ?

Het apparaat wordt inderdaad warm als ik langdurig bezig met met whatsapp of spelletjes aan het spelen ben wat ook logisch is. maar vaak ben ik op mijn werk en heb ik hem 2 uur lang niet aangeraakt of wat dan ook en dan voel ik gewoon een hete gloed over mijn bovenbeen van mijn toestel terwijl er geen apps op de achtergrond draaien.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Als je en reset maakt van het toestel reset je en groot gedeelte van het toestel naar zijn eerste status. Via Samsung Kies kun je en back up maken (Via de PC) apps worden verwijderd.

En batterij aanvragen kan via de klantenservice bel deze even wanneer ze beschikbaar zijn, bel: 1201 je zult vanzelf de procedures te horen krijgen en hoe je Samsung kunt bereiken.
Die batterij kan je misschien wel vele problemen laten maken... Maar bij en nieuwe kan dit waarschijnlijk wel veranderen hoor!

Ligt er helemaal aan welk abonnement zij heeft wel of geen 4G enz...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic