Hi,
ik ben sinds 21 augustus in gesprek met verschillende afdelingen van de Vodafone klantenservice omdat ik na 10 jaar klant te zijn geweest heel ontevreden ben over het aanbod bij mijn laatste verlenging met sim only. Op advies ben ik 20 euro gaan betalen voor 1,5 GB aan data, dit was echt het allerbeste bod wat deze meneer kon doen, ook voor iemand die al zo lang klant is. Een maand later heeft mijn vriend via T-Mobile ook een sim only abonnement verlengt en hij krijgt voor 23 euro 10 GB aan internet. Omdat ik dit verschil te groot vind en in de praktijk nooit rond kom met 1,5 GB (kortom aan het eind van iedere maand gezeik met traag internet) ben ik gaan bellen.
Ik heb ondertussen al 2,5 uur aan de telefoon gezeten en met diverse personen gesproken, en wat mij opvalt is dat ondanks dat sommige medewerkers heel aardig en behulpzaam zijn er toch behoorlijk wat mensen tussen zitten die totaal onbekwaam zijn en ongelooflijk klantonvriendelijk. Uiteindelijk ben ik heel ontevreden over de gehele procedure. Na 10 jaar vaste klant te zijn vind ik dat ik meer mag verwachten dan dat ik vast kom te zitten in een systeem die menselijk handelen onmogelijk maakt en die blijkbaar sommige medewerkers zelf ook heel hard, afgestompt en onbeleefd maakt.
Een voorbeeld is dat de een na laatste persoon met wie ik vandaag sprak heel lief was, met haar heb ik nog grapjes gemaakt en ze heeft met de floor manager gesproken om ervoor te zorgen dat Vodafone mij tegemoet zou komen voor het feit dat ik al anderhalf week bezig ben omdat Vodafone zelf na de eerste oplossing een fout gemaakt had. Vervolgens wordt ik doorverbonden omdat iemand anders dit moet doorvoeren en dan krijg je zo'n botte zak aan de telefoon zonder ook maar greintje empathie, hij leest wel in het systeem dat hij voor mij iets extra's moet doen. Maar in plaats daarvan wordt ik compleet onbeschoft afgeserveerd en moet ik zelf financieel bijleggen om de fout van Vodafone zelf te compenseren. Met de boodschap dat ik geen recht heb tot klagen omdat ze me een goed aanbod hebben gedaan. Het spijt mij, maar ik heb alle recht van klagen. Het systeem hoe Vodafone werkt is totaal onmenselijk en helaas zijn sommige medewerkers die ik gesproken heb ook totaal ongeschikt voor klantcontact wat de totale procedure heel zwaar en vervelend maakt.
Dit maakt mij heel verdrietig.