Gr1etje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Klacht: slechte service en onbeschofte behandeling vaste klant

Hi,

ik ben sinds 21 augustus in gesprek met verschillende afdelingen van de Vodafone klantenservice omdat ik na 10 jaar klant te zijn geweest heel ontevreden ben over het aanbod bij mijn laatste verlenging met sim only. Op advies ben ik 20 euro gaan betalen voor 1,5 GB aan data, dit was echt het allerbeste bod wat deze meneer kon doen, ook voor iemand die al zo lang klant is. Een maand later heeft mijn vriend via T-Mobile ook een sim only abonnement verlengt en hij krijgt voor 23 euro 10 GB aan internet. Omdat ik dit verschil te groot vind en in de praktijk nooit rond kom met 1,5 GB (kortom aan het eind van iedere maand gezeik met traag internet) ben ik gaan bellen.

Ik heb ondertussen al 2,5 uur aan de telefoon gezeten en met diverse personen gesproken, en wat mij opvalt is dat ondanks dat sommige medewerkers heel aardig en behulpzaam zijn er toch behoorlijk wat mensen tussen zitten die totaal onbekwaam zijn en ongelooflijk klantonvriendelijk. Uiteindelijk ben ik heel ontevreden over de gehele procedure. Na 10 jaar vaste klant te zijn vind ik dat ik meer mag verwachten dan dat ik vast kom te zitten in een systeem die menselijk handelen onmogelijk maakt en die blijkbaar sommige medewerkers zelf ook heel hard, afgestompt en onbeleefd maakt.

Een voorbeeld is dat de een na laatste persoon met wie ik vandaag sprak heel lief was, met haar heb ik nog grapjes gemaakt en ze heeft met de floor manager gesproken om ervoor te zorgen dat Vodafone mij tegemoet zou komen voor het feit dat ik al anderhalf week bezig ben omdat Vodafone zelf na de eerste oplossing een fout gemaakt had. Vervolgens wordt ik doorverbonden omdat iemand anders dit moet doorvoeren en dan krijg je zo'n botte zak aan de telefoon zonder ook maar greintje empathie, hij leest wel in het systeem dat hij voor mij iets extra's moet doen. Maar in plaats daarvan wordt ik compleet onbeschoft afgeserveerd en moet ik zelf financieel bijleggen om de fout van Vodafone zelf te compenseren. Met de boodschap dat ik geen recht heb tot klagen omdat ze me een goed aanbod hebben gedaan. Het spijt mij, maar ik heb alle recht van klagen. Het systeem hoe Vodafone werkt is totaal onmenselijk en helaas zijn sommige medewerkers die ik gesproken heb ook totaal ongeschikt voor klantcontact wat de totale procedure heel zwaar en vervelend maakt.

Dit maakt mij heel verdrietig.

6 Reacties 6
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gr1etje, ik begrijp dat dit geen fijne ervaring is :(. Het Forum is het echter niet de plek om je klacht te plaatsen. Onze Forum community kan je hier namelijk niet bij helpen. Een klacht is mogelijk via https://vodafone.nl/klacht. Ik zal het topic binnenkort sluiten.
Gr1etje
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Marc,

dat maakt de situatie alleen maar beroerder. Ik heb ervoor gekozen om dit te delen op het forum, juist omdat ik dit belangrijk vind. Wellicht zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen en kunnen die op deze manier verzameld worden. Dan hebben jullie als moderators ook voldoende input om dit intern door te communiceren. Wellicht dat er dan qua service verbetering in komt. Mijn ervaring is dat zolang het bij individuele klachten blijft en dit achter gesloten deuren plaats vindt er totaal niets veranderd. Vaak ligt binnen de organisatie de focus op nieuwe campagnes en marketing, maar niet op service . Dus wat mij betreft een gemiste kans als hier op het forum niet openlijk gesproken kan worden over slechte ervaringen.


ArthurH

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is leuk dat de moderator (Marc) dit antwoord geeft . Maar als er op een klacht of zelfs meerder klachten strucureel niet gereageerd wordt dan moet je wat.

Ik heb nu eenzelfde ervaring. Vodafone maakt (wederom) fouten bij een bestelling. Hoe ingewikkeld kan het zijn..... Als je belt wordt je meerdere keren doorverbonden, eedere keer moet je opnieuw je verhaal uitleggen "ja meneer dit is niet mijn afdeling Niemand lost het op. Terugbel toezeggingen worden genegeerd. Je krijgt dan een bericht " Ik kan het vanaf hier niet voor u regelen, bij deze stuur ik u even het directe nummer om dit op te laten pakken: 0800 - 0560. Met vriendelijke groet, Ron van de Vodafone klantenservice" om dan weer in dezelfde mallemolen terecht te komen". In dit geval gaat het over een datasimkaartje wat (ondanks afspraken) verzuimd is in het contract te zetten. Vandaag vijf personen gesproken (de eerste twee heb ik helaas niet genoteerd), de laatste drie zijn Denise, Alexandra, en Ron. Meer dan een uur kwijt en probleem niet opgelost..... Drama.....


ArthurH

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gisteren (1e twee medewerkes helaas niet genoteerd) Mevr. Nazan en de heer Marcel over dit onderwerp gesproken....

En zojuist Mevrouw Roos ook nog......... die voorstelde om nogmaals het hele verhaal te doen. Dit vond ik niet zo'n goed idee.

Mijn verzoek om mij door te verbinden met een leidinggevende of een emailadres cq telefoonnummer te geven van iemand die wel kan helpen werd natuurlijk niet gehonoreerd......

Geen idee waarom ze het bij Vodafone SERVICEdesk noemen....
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
ArthurH, wat jammer dat je deze ervaring met ons hebt. Om te voorkomen dat dit een klachtentopic wordt is het topic bij deze gesloten. Klachten zijn welkom via https://vodafone.nl/klacht. Op het Forum is het de bedoeling om elkaar te helpen met vragen en het uitwisselen van tips. Zie ook de huisregels op https://forum.vodafone.nl/t5/Tips-Tricks/De-huisregels-van-het-Forum/td-p/242069. Topics die wel aan deze regels voldoen zijn in de toekomst uiteraard meer dan welkom!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic