Kir

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht + slechte bereikbaarheid + contractverlenging

Vodafone,

Ik heb in oktober een bel afspraak gemaakt voor 1 november om 18:00 uur omdat dit beter uit kwam met mijn werk, hiervan zou een aantekening worden gemaakt in het systeem en dezelfde persoon zou mij terugbellen. Vervolgens wordt ik de dag erop weer gebeld over het verlengen van mijn contract en blijkt na uitleg dat de aantekening niet is gemaakt. Prima kan gebeuren aantekening zou opnieuw worden gemaakt. Vervolgens ben ik niet op 1 november en ook later niet terug gebeld door wie dan ook van Vodafone.

Nu bel ik terug afgelopen weekend omdat het me allemaal te lang duurt en wordt ik in de wacht gezet vervolgens na 10 minuten kan ik mijn verhaal doen moet ik worden doorverbonden weer ca. 10 minuten in de wacht en vervolgens verbinding verbroken. Ik herhaal dit en en wordt nu wel doorverbonden met de goede afdeling deze concludeert dat er dan iets fout moet zijn gegaan (wat ik inmiddels zelf ook wel wist). Na opnieuw uitleg te hebben gedaan doet ze me een aanbieding voor het verlengen van het contract wat precies dezelfde aanbieding is als ik op internet kan krijgen wanneer ik niet al een Vodafone klant ben. Ik geef aan dat ik dit niet netjes vind naar vaste klanten toe en degene aan de telefoon geeft aan dat zij niet gemachtigd is om kortingen te geven en wil me doorverbinden. Ik vraag van tevoren nog of ik dan weer dit hele verhaal moet doen en ze geeft aan dat ze dit in het systeem verwerkt. Na het doorverbinden (weer 15 minuten in de wacht gestaan) krijg ik een nieuw persoon aan de lijn die me als nog geen korting kan geven, dit terwijl ik in oktober een bel afspraak heb gemaakt voor 1 november omdat er in oktober geen kortingen meer gegeven mochten worden maar in november wel (tot €120,00 op toestelkosten).

Ik heb de volgende dag geprobeerd te bellen om opnieuw een deal te maken over mijn contractverlenging maar hierbij duurde het weer 15 minuten en had nog niemand aan de lijn toen heb ik opgehangen en via internet de verlenging geregeld. Dit omdat de BLACK FRIDAY deal nog van kracht was en in de wetenschap dat je nog kunt annuleren en ik eerst nog een gesprek wil over die verlenging van mijn contract.

Vervolgens krijg ik mijn contractoverzicht binnen over de mail en blijkt dat ik geen €20,00 per maand moet betalen maar €28,00 maar hier gaan bij mij nog Ziggo korting (€5,00) en factuurkorting (€3,00) vanaf welke niet op mijn contract zijn aangegeven.

Ik heb inmiddels al 2 keer geprobeerd de klantenservice te bereiken via de telefoon maar krijg elke keer te horen dat de wachttijden langer duren dat we van Vodafone gewenst zijn. Nu ben ik inmiddels bekend met de wachttijden en 10 tot 15 minuten is standaard dus heb ik beide keren opgehangen. Een e-mailadres heeft Vodafone niet meer en op de chat is ook offline dus ik probeer op deze manier in contact te komen met iemand die mij kan helpen omtrent mijn contract en ook zonder me door te verbinden mijn klacht kan opnemen m.b.t. de bereikbaarheid van de klantenservice (deze kan trouwens ook uit dit bericht worden gehaald).

Ik zou het heel prettig vinden wanneer iemand van Vodafone mij belt op korte termijn (dat wil zeggen vandaag of morgen) na 18:00 uur (zoals in eerste instantie afgesproken voor 1 november 2018).

Verneem graag jullie reactie, alvast bedankt.

Met vriendelijke groet
Kir
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Kir
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Zozo, dat is nog eens een flink verhaal zeg. Kan me goed voorstellen dat je deze hier plaatst en ben er best wel een beetje van geschrokken, als mede klant. Ik ben dan wel niet werkzaam bij Vodafone maar denk dat ik vanuit Vodafone wel excuus kan aanbieden voor al het gestuntel. Al horen ze dat in dit geval zeker zelf ook nog een keer te doen!

Maar goed, zoals je inmiddels wel hebt begrepen werk ik niet bij Vodafone en is de Community van Vodafone voor klanten die andere klanten graag willen helpen. Nu loop ik al een tijdje mee op de Community en zie veel dingen langs komen en hoop dan ook mensen zo goed mogelijk te kunnen helpen en ik denk dat ik je hier ook wel mee kan helpen. Daar ik nu mijn best voor doen en mocht het nog niet duidelijk zijn, laat het me weten 🙂

De Ziggo korting van 5,- euro komen nooit op de overeenkomst te staan. Waarom de klantenservice je dit niet heeft laten weten is wel beetje en via internet mag het misschien ook wel iets duidelijker in beeld komen (want ik begrijp dat het daar ook niet duidelijk is aangegeven?!) En waarom komt deze korting niet op je overeenkomst? Dat is omdat ze eerst moeten controleren of de adres gegevens van je Vodafone abonnement en die van Ziggo wel hetzelfde zijn. Als dit nu niet het geval is dan kunnen ze direct zeggen: Jammer, je krijgt geen 5,- euro korting want je voldoet niet aan de voorwaarden. Zou deze korting nu op je contract staan, dan zijn ze het verplicht te geven en kunnen ze daar nooit meer onderuit. Snap je het een beetje? Daarom staat het niet op je overeenkomst (contract) en pas als Vodafone de controle heeft gedaan, dan pas krijg je deze korting. Het heeft er dus mee te maken dat ze het niet vast willen leggen in je contract. En ja, je moet Vodafone wel op hun rode ogen geloven dat ze het wel na komen 🙂 Hmmm, ja... dat is een andere discussie. Maar geloof me, dat komt echt wel goed! Zeker als je aan de voorwaarden voldoet van deze actie.

Dan betreft die 3,- euro korting van BF. Volgens mij heeft op de webshop van Vodafone een kleine regel gestaan dat de prijs al incl. de betreffende prijs is met BF korting. Jammer genoeg kan ik niet achterhalen wat voor abonnement je hebt genomen. Als jij er zeker van bent dat de prijs, die op de site stond, niet met die BF korting was, dan zou ik toch proberen contact op te nemen en dan dit keer niet via bellen maar via een chat of een privé berichtje te sturen (hieronder leg ik uit hoe en wat). Ik kan het nu ook niet terug zien want de prijzen op de site zijn inmiddels weer aangepast. Maar goed, daar kan een foutje ingeslopen zijn, fouten maken is menselijk!

En dan de bereikbaarheid, dat is natuurlijk best vervelend. Zeker als je graag meer informatie wenst en je op deze manier niet geholpen bent en/of te lang moet wachten. Maar na een Black Friday en een Cyber Monday zijn er nog heel veel mensen die met de klantenservice in contact willen komen en hebben daar veel vragen over. Denk dat je dit op zo'n moment bij elk bedrijf wel hebt. Maar goed, misschien kan het beter en dat is wel een mooie leer voor Vodafone 🙂

Hier je melding maken of ze je willen terug bellen lukt niet. Er zijn geen medewerkers van Vodafone hier online om je daar mee te kunnen helpen. Er zijn wel moderatoren van Vodafone aanwezig om de Community te controleren en langs te gaan maar die kunnen niet in het systeem kijken vanwege de privacy wetgeving. Daarom zal je altijd met iemand moeten contract buiten de community om dit te regelen.

Zoals ik eerder al schreef, bellen heb je niet zo'n goede ervaring mee dus ik zou een chat starten met de klantenservice en je probleem uitleggen (vraag stellen). Let op, alleen als er voldoende klantenservice medewerkers online zijn dan is de chat actief (zal je maar gelijk waarschuwen voor je zegt dat deze button ook niet werkt). Maar je kan natuurlijk ook een privé berichtje sturen via Twitter en/of Facebook en daar zitten mensen die de tijd nemen om alles te controleren en op je vraag terug te komen. Het duurt misschien even, maar je krijgt er zeker antwoord.

Ik dacht, jij kan een mooi lang verhaal schrijven, ik kan het ook :blush: 😉
Succes in ieder geval en het komt zeker wel goed! Laat je nog even weten hoe het is afgelopen?

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Kir
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Zozo, dat is nog eens een flink verhaal zeg. Kan me goed voorstellen dat je deze hier plaatst en ben er best wel een beetje van geschrokken, als mede klant. Ik ben dan wel niet werkzaam bij Vodafone maar denk dat ik vanuit Vodafone wel excuus kan aanbieden voor al het gestuntel. Al horen ze dat in dit geval zeker zelf ook nog een keer te doen!

Maar goed, zoals je inmiddels wel hebt begrepen werk ik niet bij Vodafone en is de Community van Vodafone voor klanten die andere klanten graag willen helpen. Nu loop ik al een tijdje mee op de Community en zie veel dingen langs komen en hoop dan ook mensen zo goed mogelijk te kunnen helpen en ik denk dat ik je hier ook wel mee kan helpen. Daar ik nu mijn best voor doen en mocht het nog niet duidelijk zijn, laat het me weten 🙂

De Ziggo korting van 5,- euro komen nooit op de overeenkomst te staan. Waarom de klantenservice je dit niet heeft laten weten is wel beetje en via internet mag het misschien ook wel iets duidelijker in beeld komen (want ik begrijp dat het daar ook niet duidelijk is aangegeven?!) En waarom komt deze korting niet op je overeenkomst? Dat is omdat ze eerst moeten controleren of de adres gegevens van je Vodafone abonnement en die van Ziggo wel hetzelfde zijn. Als dit nu niet het geval is dan kunnen ze direct zeggen: Jammer, je krijgt geen 5,- euro korting want je voldoet niet aan de voorwaarden. Zou deze korting nu op je contract staan, dan zijn ze het verplicht te geven en kunnen ze daar nooit meer onderuit. Snap je het een beetje? Daarom staat het niet op je overeenkomst (contract) en pas als Vodafone de controle heeft gedaan, dan pas krijg je deze korting. Het heeft er dus mee te maken dat ze het niet vast willen leggen in je contract. En ja, je moet Vodafone wel op hun rode ogen geloven dat ze het wel na komen 🙂 Hmmm, ja... dat is een andere discussie. Maar geloof me, dat komt echt wel goed! Zeker als je aan de voorwaarden voldoet van deze actie.

Dan betreft die 3,- euro korting van BF. Volgens mij heeft op de webshop van Vodafone een kleine regel gestaan dat de prijs al incl. de betreffende prijs is met BF korting. Jammer genoeg kan ik niet achterhalen wat voor abonnement je hebt genomen. Als jij er zeker van bent dat de prijs, die op de site stond, niet met die BF korting was, dan zou ik toch proberen contact op te nemen en dan dit keer niet via bellen maar via een chat of een privé berichtje te sturen (hieronder leg ik uit hoe en wat). Ik kan het nu ook niet terug zien want de prijzen op de site zijn inmiddels weer aangepast. Maar goed, daar kan een foutje ingeslopen zijn, fouten maken is menselijk!

En dan de bereikbaarheid, dat is natuurlijk best vervelend. Zeker als je graag meer informatie wenst en je op deze manier niet geholpen bent en/of te lang moet wachten. Maar na een Black Friday en een Cyber Monday zijn er nog heel veel mensen die met de klantenservice in contact willen komen en hebben daar veel vragen over. Denk dat je dit op zo'n moment bij elk bedrijf wel hebt. Maar goed, misschien kan het beter en dat is wel een mooie leer voor Vodafone 🙂

Hier je melding maken of ze je willen terug bellen lukt niet. Er zijn geen medewerkers van Vodafone hier online om je daar mee te kunnen helpen. Er zijn wel moderatoren van Vodafone aanwezig om de Community te controleren en langs te gaan maar die kunnen niet in het systeem kijken vanwege de privacy wetgeving. Daarom zal je altijd met iemand moeten contract buiten de community om dit te regelen.

Zoals ik eerder al schreef, bellen heb je niet zo'n goede ervaring mee dus ik zou een chat starten met de klantenservice en je probleem uitleggen (vraag stellen). Let op, alleen als er voldoende klantenservice medewerkers online zijn dan is de chat actief (zal je maar gelijk waarschuwen voor je zegt dat deze button ook niet werkt). Maar je kan natuurlijk ook een privé berichtje sturen via Twitter en/of Facebook en daar zitten mensen die de tijd nemen om alles te controleren en op je vraag terug te komen. Het duurt misschien even, maar je krijgt er zeker antwoord.

Ik dacht, jij kan een mooi lang verhaal schrijven, ik kan het ook :blush: 😉
Succes in ieder geval en het komt zeker wel goed! Laat je nog even weten hoe het is afgelopen?
Jennigje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Geweldig zo'n support van een niet medewerker. Complimenten
Groeten Jenny
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi @Kir,

Hier nog even een reactie van "Vodafone" Onze excuses voor het moeizaam verlopen proces. Ik kan me voorstellen dat je hier niet heel blij van wordt. Het is wel zo dat we vorige week inderdaad drukte ervaren hebben op onze callcenters in verband met Black Friday. Ik heb verder eigenlijk weinig aan het verhaal van @Energieboy toe te voegen, behalve dat ook de factuurkorting niet op je contract weergegeven wordt, maar pas zichtbaar is op je (eerste) factuur.
Wat is ondertussen de status? Heb je nog contact met ons gehad?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Mocht er geen reactie meer komen dan zal het topic gesloten worden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic