Marchien

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht over service Vodafone

Vandaag twee keer gebeld met de klantenservice en twee keer gooiden (verschillende) mederwerkers de hoorn op de haak, ongeloofelijk.
 
Ik heb al heel lang steeds verlengde abonnementen bij Vodafone, al een jaar of 8 als het niet meer is. Vorig jaar, voor het verstrijken van mijn abonnenment (zonder toestel) wilde ik verlengen naar een abonnement met Iphone, eerste jaar voor de helft van de prijs, tweede jaar normaal.  Ik deed dat in juli, mijn abonnement eindigde eind oktober.
Ik ga er dan vanuit dat ik gewoon vroegtijdig verleng, dat ze me graag als klant houden en daarom die gelegenheid geven om voor oktober al met een mooi nieuw toestel te werken, maar dat het nieuwe abonnement pas in oktober ingaat. Dat bleek niet zo te zijn, ik betaalde al vanaf augustus.  Okay, ook goed dacht ik, dan heb ik dus een nieuw abonnement vanaf juli blijkbaar, twee jaar lang.
Nu blijkt dat dat idd het geval is, maar dat ik mag doorbetalen tot oktober, dat dát pas mijn abonnemnet eindigt..
 
Hoe ik ook vraag waarom, ik krijg niets anders dan "zo staat het in de voorwaarden" en als ik dan vraag waar, want ik kan het zelf nergens vinden, dan wordt het "ja, u denkt toch niet dat ik dat uit mijn hoofd weet?". Ongehoord.
 
En als ik dan niet opgeef, omdat ik het werkelijk niet begrijp, dan krijg ik "ja, ik heb het nu genoeg uitgelegd, ik hang op" en wordt de hoorn er dus tot twee keer toe opgegooid.
 
Ik weet een ding, en dat is dat ik niet meer met Vodafone verder ga, dit is voor mij de druppel.
Nog steeds heb ik geen antwoord om mijn vraag hoe het kan dat ik wel een nieuw abonnement kan krijgen vóór het oude verloopt, dat dit dan wel in mag gaan vóór het oude verloopt, maar niet eindigt na twee jaar, maar nadat het oude abonnement zou zijn verlopen... Ben ik nou gek of hoe zit dat, dat men dit zo klaar als een klontje vond dat het eerlijk is?
 
Marchien
3 Reacties 3
Marchien
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oh ja, en als ik vraag of ik een supervisor mag spreken, of iig iemand met meer bevoegdheid, dan kan dat natuurlijk niet, hij of zij is er niet, of hij of zij kan niets anders zeggen dan dat de medewerker zelf al heeft gedaan.  Die weg wordt bij voorbaat afgesneden.   Ik heb geen onvertogen woord gezegd, was wel boos, maar kreeg steeds hetzelfde riedeltje dat het zo in de voorwaarden stond, al konden ze dan niet zeggen hoe en waar..  Ik ben nog steeds boos
 
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Om een of andere reden doet Vodafone dit:
Op 01-01-2010 ga je een 2 jaar abonnement aan dus loopt deze tot 01-01-2012. Maar je mag 4 maanden van te voren verlengen.
In dit geval zou je dus op 01-09-2011 kunnen verlengen, maar laat men de nieuwe abonnementsvorm al meteen ingaan. 
Je hebt dus nog 4 maanden "oud" plus 12 of 24 nieuw. Je bent tenslotte voor 24 maanden een contract aangegeaan. Dat kan niet ineens minder worden.
Wat betreft jouw punt, en dit vind ik zelf erg aso en vraag me af of men dit wel kan maken, is dat als je bv een korting hebt gedurende je 2 jaar je deze kwijt raakt.
In bovenstaand voorbeeld heb je dus 20 maanden korting ipv 24 maanden.
Je bent je lopende actie, van een nog lopende overeenkomst, kwijt! Ja je krijgt er wel iets voor terug maar dit is niet wat er contractueel is overeen gekomen.
Ik zou, wanneer ik ga verlengen, de ingangsdatum exact op de einddatum van mijn huidige abonnement willen, anders loop ik mn huidige korting mis. Ik krijg dan wel 6 maanden 50% korting, maar die gaat eerder in dus houdt deze ook eerder op.
Het lijkt mij erop dat Vodafone, door het direct in te laten gaan van je nieuwe abonnement, de vorwaarden van je lopende aansluiting eenzijdig verbreekt en dat mag niet.
Als je deze methode blijft toepassen loop je aan het eind een keer tegen een moment aan dat je langer (max 4 maanden) meer betaald dan zou hoeven omdat de korting (door het eerder ingaan van verlenging) eerder stopt.
 
Marchien
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel voor de reactie. Dat is precies waar ik tegenaanloop; hoe kan ik gehouden worden aan een 24 maanden contract, alsof ik mijn vorige, oude abonnement zou hebben verlengd met opnieuw twee jaar, een oud abonnement dat Vodafone zelf vroegtijdig heeft omgezet tot een ander abonnement van twee jaar en dat dus eerder eindigt.   Als volgens voorwaarden die ik nergens kan vinden, dat automatisch met wederzijds goedkeuren is gebeurd, die vroegtijdige verlenging, dan nog kom ik van de kant van Vodafone hun kant van dat contract te kort..
 
Ik wil die voorwaarden zien waar ik dan mee ingestemd zou hebben en zelfs dán, het kan niet legaal zijn dat een eerder contract wel ongedaan gemaakt kan worden w.b. de levering van diensten, maar niet w.b. de verplichting van de klant om die (lege)  tijd uit te zitten met een ander abonnement dat dan niet voor 24, maar voor 27 maanden zou gelden.  Ik heb inmiddels een klacht gemailed via het feedback formulier, ik hoop dat ik daar meer respons krijg dan via de klantenservice.  Mijn goodwill is verspeeld in ieder geval. 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic