Hoi @Cecilia,
Dat dit de enige aanbod is die jullie kunnen bieden is NIET waar.
Ik verwacht dat ik wettelijk gecompenseerd wordt voor de dienst die ik contractueel bij jullie afneem zoals in de Telecommunicatie wet en jullie eigen voorwaarden staat beschreven. Dat jullie het zien als langdurige netwerkklacht is voor mij irrelevant.
Het feit is dit ik een verstoring heb in de dienst die jullie behoren te leveren. Het is geen netwerkklacht ik ervaar een storing en ondervindt las op mijn woonadres omdat ik geen bereik heb en de dienst niet kan gebruiken, wat wettelijk bepaald is om een stroring op locatie te kunnen definiëren. Het maakt niet uit of het een landelijke storing of lokaal betreft of wat de oorzaak is.
De regel en jullie eigen voorwaarde is:
"In geval van een storing in het netwerk van Vodafone die langer dan 12 uur duurt, waar je last van ondervindt op jouw bij ons bekende woonadres en die niet veroorzaakt is door een overstroming, terroristische aanslag of een oorlog"
Het is wel degelijk een verstoring en geen netwerkklacht want het heeft altijd gewerkt en nu werkt het niet. Zelf geef je aan dat de dekking er niet is doordat de mast niet werkt. Er is geen enkel streepje van verbinding en als ik een test doe op fast.com (door Vodafone klantenservice doorgegeven om deze te gebruiken voor de test) kom ik op gemiddeld 200 Kilo bit per seconde.
Ik ben ook al 2x gecompenseerd door de klantenservice voor de periode van 11 juli t/m begin augustus voor die periode dat de storing zich voordoet. Ik ondervindt eenmaal last van het niet leveren van jullie dienst
Ik verwacht dan ook dat ik toezegging krijg om gecompenseerd te worden zolang de storing zich voordoet.
Het is jammer dat het traject lang gaat duren om het te repareren en de netwerkstoring te verhelpen, maar dat is voor mij irrelevant. Het is aan Vodafone om te compenseren zolang ze de storing niet hebben opgelost
Jij geeft vervolgens aan: "in de algemene voorwaarden waarbij we een vergoeding aanmaken als de klacht is afgerond en de storing is opgelost."
Nergens staat in de voorwaarden dat de vergoeding pas wordt gedaan als de verstoring is verholpen.
"Heb je een abonnement, dan bedraagt deze vergoeding 1/30e deel van je maandelijkse abonnementsbedrag en, indien van toepassing, je maandelijkse toestelkosten voor iedere dag dat de storing duurt,"
Ik verwacht dan ook dat ik voor elke dag / week / maand op deze voorwaarde gecompenseerd wordt.
Ik wil de toezegging dat ik gecompenseerd wordt voor elke dag dat ik deze stroring ervaar vanaf mijn woonadres.
Als dat betekend dat dit maanden gaat duren dan wil ik de toezegging dat ik voor die maanden zolang mijn contract, al dan niet stilzwijgend verlengt, van kracht is dat ik gecompenseerd wordt volgens de voorwaarden en Telecommunicatie wet.
Ik ben NIET van plan mijn contract op te zeggen en NIET van plan in te gaan op jullie aanbod.
Als ik inga op jullie aanbod vervalt namelijk de wettelijke compensatie die jullie verplicht zijn te voldoen.
Vandaar dat ik duidelijk aangeef dat ik wens gecompenseerd te worden volgens de voorwaarden en de Telecommunicatie Wet.
Ik verzoek u dan ook vriendelijk dat Vodafone zich aan de rechten/plichten en verantwoordelijkheden houd bij het door mij duidelijk aangeven gecompenseerd te willen worden volgens de voorwaarden en Telecommunicatie wet.
Ik vraag enkel de toezegging dat dit gaat gebeuren en we de afspraak formeel kunnen maken dat dit gaat gebeuren.
Nogmaals jullie voorwaarden:
Artikel 6 – Verantwoordelijkheden Vodafone
2. Vodafone wil je graag ongestoord gebruik laten maken van haar diensten, maar kan niet garanderen dat de kwaliteit en dekking daarvan altijd en overal even goed is. Netwerkkwaliteit is van veel dingen afhankelijk. Bijvoorbeeld: in een tunnel kan de verbinding minder of nihil zijn en ook het aantal gebruikers per zendmast heeft invloed (zie vodafone.nl/dekking), ook kan het type telefoon dat je gebruikt van invloed zijn en is het relevant waar je je bevindt. Ook kan het zijn dat er storingen optreden. Vodafone probeert storingen te voorkomen, maar kan niet uitsluiten dat die zich voordoen. In geval van een storing in het netwerk is Vodafone geen schadevergoeding verschuldigd, wel geldt een wettelijke compensatieregeling als omschreven in lid 3 van dit artikel.
3. In geval van een storing in het netwerk van Vodafone die langer dan 12 uur duurt, waar je last van ondervindt op jouw bij ons bekende woonadres en dieniet veroorzaakt is door een overstroming, terroristische aanslag of een oorlog, kun je aanspraak maken op een compensatievergoeding. Heb je een abonnement, dan bedraagt deze vergoeding 1/30e deel van je maandelijkse abonnementsbedrag en, indien van toepassing, je maandelijkse toestelkosten voor iedere dag dat de storing duurt, met een minimum van €1.
Hoogachtend,
FvdB