Beste medewerker,
Gisteren heb ik de boot genomen van Noorwegen naar Denemarken, na een fijne vakantie.
Tijdens het eten krijg ik een sms, dat mijn kosten voor internationale data nu starten. Meteen mijn data roaming uitgezet. Ik heb deze smsjes gekregen om 15.45 (zie foto) gekregen. Daarna meteen een sms dat ik kosten heb gemaakt. Wat blijkt, om 15.21 (zie foto) is al het gebruik van deze betaalde data ingegaan, terwijl mijn telefoon naast mij lag en er geen actie was. Hierdoor is er nu een bedrag van 60,50 in rekening gebracht.
A: ik heb nooit gehoord van Maritieme netwerk. Waarom worden wij hier niet voor gewaarschuwd als je een boot op gaat?
B: hoe kan het zijn dat er om 15.21 kosten in rekening worden gebracht, terwijl ik pas om 15.45 de smsjes binnen krijg?
Ik heb geen kans gehad om mijn data roaming uit te zetten
C: ik was samen met een vriendin. Zij zat naast mij en ook zij heeft Vodafone. Maar zij heeft geen smsjes gekregen en er is geen contact gemaakt met het Maritieme netwerk. Ik mag haar contactgegevens delen indien nodig, zodat dit nagekeken kan worden.
😧 de Europese regels laten zien dat ik geïnformeerd moet worden als ik gebruik maak van een betaald netwerk maar hoe kan ik dit weten als kosten om 15.21 in rekening worden gebracht en ik om 15.45 geïnformeerd wordt?
Op de boot gisteren ben ik iig een stuk wijzer geworden over het bestaan van dit netwerk. Voortaan zal ik mijn data roaming uitzetten en menig mens in mijn omgeving heeft een waarschuwing gehad.
Omdat ik te laat ben geïnformeerd over het gebruik van een betaalde bundel, zou ik graag de kosten van 60,50 euro volledig vergoed willen krijgen.
Ik verneem graag uw reactie.
Vriendelijke groet, C. Greven
Zie bijlage voor bewijs.